بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد
سرخط خبرها

هتل‌داری مشهد، نیازمند نگاه ویژه دینی است

  • کد خبر: ۸۸۱۵
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۶
هتل‌داری مشهد، نیازمند نگاه ویژه دینی است
آیت‌ا... علم‌الهدی بر ضرورت ایجاد بخش فرهنگی در هتل‌های شهر تأکید کرد
ملیحه فلاح - دیدار مدیران هتل‌ها و مراکز اقامتی مشهد با نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی فرصــــتی شد تـــا آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی ازباید‌ها و نباید‌های حوزه میزبانی از زائران امام رضا (ع) با شماری از دست اندرکاران این حوزه سخن بگوید.
به گزارش فارس، آیت‌ا... علم‌الهدی، یکی از چالش‌های هتل‌داران مشهدی را اجرای برنامه‌های تأمین امنیت دانست و افزود: در اجرای برنامه‌های امنیتی کمی با حوصله‌تر باشید تا چالشی برای شهر ایجاد نشود.
امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه هر کسی می‌داند که سرمایه‌گذاری در جریان هتل‌داری مشهد از نظر اقتصادی توجیه مناسبی ندارد، گفت: این افراد می‌دانند این سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی ندارد، اما عده‌ای برای ایجاد محیط‌های گردشگری با محوریت غیراخلاقی اقدام می‌کنند که با آن‌ها مشکلات فراوانی داریم.
وی ایجاد مراکز غیراخلاقی در شهر امام رضا (ع) را جنگ با امام رضا (ع) دانست و افزود: آن‌ها می‌خواهند، هویت فرهنگی شهر امام رضا (ع) را از بین ببرند، اما امام هشتم (ع) در همین دنیا آن‌ها را بیچاره می‌کند؛ چرا که سعی کرده‌اند مشکلاتی را ایجاد کنند تا هویت شهر را برهم بزنند.

مشهد مسافر ندارد؛ زائر دارد
آیت‌ا... علم‌الهدی در ادامه این دیدار با بیان اینکه صنعت هتل‌داری مشهد، نیازمند نگاه ویژه دینی است اظهار کرد: شما کسانی هستید که برای امام رضا (ع) میهمان‌خانه ساختید، اما در مسئله هتل‌داری و برخورد با جریان مدیریت هتل دچار اختلاف فرهنگی هستیم و ریشه همه این مشکلات در اختلاط فرهنگی عملکردهاست که هنوز هم حل نشده است. وی با تأکید بر ترویج فرهنگ رضوی، افزود: باید همه دستگاه‌ها معتقد شوند مشهد «شهروند» ندارد، «مجاور» دارد؛ مشهد «مسافر» ندارد، بلکه «زائر» دارد. عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه هتل‌دار مشهدی با هتل‌دار اصفهانی فرق دارد، گفت: مشکلی که با وزارت گردشگری داریم، همین اختلاط فرهنگی در برخورد با هتل‌داران است؛ طوری با مدیر هتل در مشهد برخورد می‌کنند که در اصفهان برخورد می‌کنند و تا زمانی که این اختلاط فرهنگی حل نشود، ما همچنان مشکل
خواهیم داشت.
وی ایجاد بخش فرهنگی در هتل‌ها برای آشنایی زائران با فرهنگ زیارت را ضروری دانست و اضافه کرد: شما هتل‌دار نیستید، میهمان‌دار امام رضا (ع) هستید. وجود مبارک امام رضا (ع) رسمشان این بود که از میهمان‌ها مطابق شئون خود میهمان‌ها پذیرایی می‌کردند.
آیت‌ا... علم‌الهدی با تأکید بر اینکه اگر هتل تبدیل به میهمان‌خانه شد، پذیرش، خدمتگزار و دیگر قسمت‌ها باید با حجاب و شئونات اسلامی باشند، گفت: فرقی بین هتل پنج‌ستاره در نقطه بالای مشهد و هتل‌های دیگر وجود ندارد؛ این اصل اگر در فرهنگ مشهد جا بیفتد، فضای شهر بهتر خواهد شد. وی با انتقاد از وجود بازار‌های نامتناسب با حرم مطهر در اطراف این مکان مقدس، اظهار کرد: متأسفانه بازار‌های مشهد از پررونق‌ترین بازار‌ها برای فروش جنس‌های خارجی است.
نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی با بیان اینکه در هیچ‌جایی به اندازه مشهد اجناس تجملی رونق ندارد، گفت: ما هم که به این موضوع اعتراضی می‌کنیم، شروع به بدنام کردن و برچسب زدن می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به جریان دستگیری مدیر کانال آمدنیوز به‌عنوان سرشاخه تیم رسانه‌ای ضدانقلاب اشاره و اضافه کرد: بعد از دستگیری مدیر این کانال، به من اطلاع دادند که بیشتر اطلاعات را از همین شهر مشهد به او می‌داده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->