مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

آورده ۴۰هزار میلیاردی مثلث اقتصادی

  • کد خبر: ۸۹۳۱
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۸
آورده ۴۰هزار میلیاردی مثلث اقتصادی
امام جمعه مشهد: اقدامات استاندار نشان می‌دهد منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد دست‌یافتنی است
زهرا اسکندریان - دیروز گردهمایی امامان جمعه استان برای دومین‌بار با حضور استاندار خراسان‌رضوی برگزار شد. علیرضا رزم‌حسینی که با طرح مثلث توسعه اقتصادی، یکی از اضلاع مثلث را به امامان جمعه اختصاص داده است، این‌بار آمده بود تا درباره عملکرد این طرح تا اینجای کار، گزارش بدهد. نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی هم از گزارش‌هایی که در این جلسه شنید، طرح مثلث اقتصادی را حرکتی ضد منافع جریان قدرت و ثروت دانست. آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی این را هم در این جلسه گفت که «پیش از این و در ابتدای شروع کار رزم‌حسینی، خیلی‌ها از گوشه و کنار در مجامع استان خدشه وارد کردند و می‌گفتند معلوم نیست سرمایه وارد استان شود یا نه. حتی برخی به من گفتند شرکت‌های معین، از هر موقعیتی استفاده می‌کنند و مانند تعاونی‌ها پول مردم را جمع می‌کنند و می‌برند».
همان‌طور که استاندار خراسان‌رضوی نیز در این جلسه از آورده خالص ۴۰ هزار میلیارد تومانی طرح مثلث اقتصادی خبر داد، امام‌جمعه مشهد این عدد را بسیار باارزش دانست و افزود: از شروع به کار جدی استاندار تاکنون ۸ماه بیشتر نگذشته، اما ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه به استان وارد شده است. ۱۵درصد از ۱۲۸هزار میلیارد تومان که در پروژه‌های استان سرمایه‌گذاری شده است، وارد عرصه عملیاتی شده و به معنای دیگر اکنون دست‌کم حدود ۱۶ یا ۱۷ هزار میلیارد تومان در استان کار می‌کند.
او با بیان اینکه به همین تناسب نیز اشتغال در استان ایجاد شده است و این موضوع کوچکی نیست، اضافه کرد: کدام استان در این کشور است که به فاصله ۸ماه ۱۶هزار میلیارد تومان پول را وارد کند؟ استان ما زمینه کاری چندانی ندارد. بخش عمده‌ای کویر است، اما با این وجود این پول ایجاد شده است.
نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی با بیان اینکه در مشهد با بلای خانمان‌سوزی درباره هر طرح و برنامه روبه‌رو هستیم، ادامه داد: جریان‌های قدرت و ثروت قصد دارند سرمایه‌ها را از جای دیگر بیاورند تا بر مبنای نظر خودشان هرکاری می‌خواهند انجام دهند. حالا طرح مثلث اقتصادی منافع آن‌ها را گرفته و هر کسی نمی‌تواند با مسیر خود و با ساخت مراکز تفریحی و گردشگری، فسق و فجور کند و پولش را به جیب بزند و فرار کند.
آیت‌ا... علم‌الهدی با بیان اینکه فعالیت‌های استاندار نشان می‌دهد فعالیت اقتصادی که مقام معظم رهبری فرمودند، شدنی است، گفت: کشور در مسئله اقتصاد مقاومتی به بن‌بست خورده بود؛ زیرا هر قدمی در این‌باره انجام می‌گرفت، کار‌های روتین کشور را به‌جای فعالیت توسعه اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کردند. ما با آن مؤلفه‌ها، راهکار‌ها و ویژگی‌های مقام معظم رهبری حرکتی به‌عنوان اقتصاد مقاومتی در کشور نداشتیم. عملیات استاندار این بن‌بست را شکست و حرکتی در کشور انجام گرفت. ائمه جمعه باید مردم را درباره این کار توجیه کنند تا مردم امیدوار شوند. هرکجا توانستیم مردم را به میدان بیاوریم، موفق شدیم و هرکجا نتوانستیم مردم را بیاوریم، شکست خوردیم.
امام‌جمعه مشهد خطاب به معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت که برای مدیریت ارز خارجی که زائران خارجی وارد مشهد می‌کنند، برنامه جدی داشته باشید. او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۵ میلیون زائر خارجی داشته باشیم، افزود: اگر ارزآوری هر زائر را ۲هزار دلار حساب کنیم، حدود ۱۰میلیارد دلار ارز خارجی وارد استان می‌شود، اما تاکنون این سرمایه مدیریت نشده است و مشخص نیست کجا می‌رود. نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی اضافه کرد: با این پول و سرمایه می‌شود در مسائل مختلف مانند صنعت و معدن سرمایه‌گذاری کرد.
به اعتقاد آیت‌ا... علم‌الهدی، استاندار خراسان‌رضوی فرد سیاسی نیست، بلکه مرد اقتصاد و عمل است. او با بیان اینکه برخی مسئولان ما سیاسی هستند و برای جناح خود بهره‌برداری سیاسی می‌کنند، افزود: فعالیت اقتصادی استاندار از نظر سیاسی برای ما ارزش زیادی دارد.

خراسان‌رضوی، کم‌حاشیه‌ترین استان
استاندار خراسان‌رضوی نیز در این جمع اظهار کرد که خراسان‌رضوی تاکنون کم‌حاشیه‌ترین استان در حوزه‌های سیاسی و امنیتی بوده است.
به گفته علیرضا رزم‌حسینی، این موضوع به این مفهوم نیست که فعالیت سیاسی انجام نشود. هر گروه و حزبی که مجوز دارد، می‌تواند در استان فعالیت کند. وی اضافه کرد: ما مجری قانون هستیم و بی‌طرفی در اجرای قانون را مدنظر داریم. همچنین در حوزه سیاسی امیدواریم همین مشی اعتدالی ادامه پیدا کند؛ زیرا زمینه‌ساز کار عمرانی و اقتصادی ماست.
استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری مثلث توسعه اقتصادی ۱۲۸هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: روز اول هیچ معینی در استان نبود، اما اکنون با بیش از ۱۰۰معین فعالیت اقتصادی شکل گرفته است. اگر حتی ۳۰درصد معین‌ها در فعالیت خود موفق شوند، شاهکار بزرگی است.
او همچنین از گشایش ال‌سی یک پروژه فولادی در استان خبر داد و گفت: کلنگ این پروژه فولادی به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان به‌زودی زده می‌شود.

شناسایی ۵۷۰ نامزد احتمالی در انتخابات
«تاکنون ۵۷۰نامزد احتمالی در یازدهمین انتخابات مجلس شناسایی شده‌اند.» این را معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی در این نشست گفت و افزود: از ۱۳۲حزب موجود، ۵۵حزب مجوز دارند و ارتباطات رسمی و تعاملات دوطرفه سیاسی با این احزاب وجود دارد. او با بیان اینکه ستاد انتخابات استان در اردیبهشت امسال فعالیت خود را شروع کرد، افزود: ۱۲حوزه انتخاباتی استان ثابت است و ۱۲فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه اصلی و ۱۷فرمانداری بدون احتساب فاروج و ۴۴بخشداری مستقل حوزه‌های فرعی انتخابات هستند که کار اجرایی انتخابات را بر عهده خواهند داشت.
جعفری با اشاره به اینکه تمام جزئیات و تخلفات شناسایی شده تا به کمترین حد ممکن برسد، ادامه داد: در انتخابات سال۹۴، تعداد ۳۵۰۸شعبه انتخاباتی در استان وجود داشت که این دوره نیز ۱۰درصد افزایش پیش‌بینی شده و هنوز تأیید نشده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی اضافه کرد: با هیئت نظارت و افراد باتجربه دوره قبل، جلسه گذاشتیم، آسیب‌ها را احصا کردیم و برای هر آسیب راهکار‌هایی در نظر گرفتیم. به‌طور مثال هر شعبه ۱۵۰۰تعرفه دارد، اما در دوره قبل در برخی شعبه‌ها ۲۷۰۰رأی نیز اخذ شد که این دوره قرار است برای شعب بالای ۱۵۰۰تعرفه، ۲ صندوق پیش‌بینی کنیم تا خطای کار کاهش یابد. به گفته او، ۳۰۰ آسیب احتمالی در حوزه امنیتی و انتظامی نیز شناسایی شده و راهکار‌های مقابله و کنترل نیز ارائه شده است.

استعفای انتخاباتی ۱۹ مدیر
جعفری این را هم گفت که ۱۹مدیر در اردیبهشت‌ماه امسال برای شرکت در انتخابات استعفا دادند که ۱۵نفر در استان و ۴نفر خارج از استان بودند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی هم در این جلسه گفت: از مجموع معین‌های اقتصادی، ۹۲درصد مربوط به بخش خصوصی، ۵درصد مؤسسات عمومی غیردولتی و ۳درصد دولتی است. همچنین ۳۱.۵درصد شرکت‌های صنعتی، ۲۴درصد کشاورزی، ۲۰درصد خدماتی و درمانی، ۱۰.۲درصد عمرانی و ۵.۵درصد معدنی هستند.
علی رسولیان با بیان اینکه تمرکز بیشتر این مثلث در روستاست، افزود: از ۲۵۹۶روستا، ۲۴۹۰روستا را معین‌های اقتصادی زیر پوشش قرار می‌دهند. معین‌ها در مرحله اول برای ۵۱۰روستا تعهد داده‌اند و ۴۵روستا نیز برای روستا‌های منتخب بدون بیکار متعهد شده‌اند. او درباره وضعیت فعالیت معین‌های اقتصادی، این‌طور گفت: ۳۰درصد معین‌ها در گام اول، یعنی مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات، ۱۵درصد در گام دوم، یعنی اعتمادسازی، ۱۰درصد در گام سوم، یعنی تحلیل و تجزیه اطلاعات، ۳۰درصد در گام چهارم و ۱۵درصد در گام پنجم و ششم که اجرای پروژه است، قرار دارند.
او با بیان اینکه تاکنون ۱۰۲معین اقتصادی تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند، ادامه داد: ۱۱۲۹تفاهم‌نامه در شهرستان‌های استان با ارزش ۱۲۸هزار میلیارد تومان امضا شده است که ۱۶۳هزار شغل ایجاد می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->