قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود
سرخط خبرها

تجهیز نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای مشهد

  • کد خبر: ۸۸۱۶۴
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
تجهیز نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای مشهد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد با همکاری معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری خراسان در حال تکمیل و تجهیز است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد با همکاری معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری خراسان در حال تکمیل و تجهیز است.

افشین امیررحیمی افزود: این کار مشترک با تامین ساختمانی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای، با هدف اشتغالزایی و آموزش نیرو‌های توانمند، خلاق و نیز همراه کردن خلاقیت و پژوهش در این حوزه تخصصی در حال اجرا است.

وی اعتبار لازم برای تجهیز و تکمیل این مرکز را ۵۰ میلیارد ریال برآورد و بیان کرد: حدود ۳۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط معاونت عملی نهاد ریاست جمهوری تامین خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و تکمیل نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد تخصیص یافته است و بخشی از اعتبار لازم در این خصوص هم به زودی تامین خواهد شد.

وی گفت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نیز باقیمانده نیاز اعتباری را برای تجهیز این مرکز تخصصی تامین می‌کند تا پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

امیررحیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا، جنس کار و فعالیت نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای مشهد را متفاوت توصیف و بیان کرد: این تفاوت از آن حیث است که شرکت‌های دانش‌بنیان و آموزش مهارتی در ۲ مرحله مجزا در حوزه تخصصی بازی‌های رایانه‌ای فعالیت دارند.

وی افزود: ۹۰ درصد بازی‌های رایانه‌ای موجود در بازار کشور محصولات خارجی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: هم‌اینک ۷۰ درصد دانش‌آموختگان رشته‌های رایانه در عرصه غیرمرتبط مشغول کارند لذا می‌توان با جذب و آموزش آن‌ها از توان و دانش این جوانان آموزش‌دیده برای تولید محصول و ایجاد اشتغال در حوزه مرتبط با دانش و تخصص آن‌ها بهره برد.

وی گفت: علاوه بر این با توجه به سهم اندک ما در تولید بازی‌های رایانه‌ای می‌توان با تقویت تولید در این بخش، از تهاجم فرهنگی نیز جلوگیری و اقدام به تولید بازی‌های بومی نمود.

امررحیمی افزود: همکاری مشترک در این زمینه به خوبی در حال پیشرفت است لذا همزمان با دهه مبارک فجر امسال نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد به بهره‌برداری رسیده و فعال می‌شود.

ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->