اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

دانش‌آموزان واکسن‌نزده باید هر ۳ روز آزمایش کرونا بدهند

  • کد خبر: ۸۸۴۴۳
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
دانش‌آموزان واکسن‌نزده باید هر ۳ روز آزمایش کرونا بدهند
به‌گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ۹۵ درصد دانش‌آموزان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ با اعلام وزارت بهداشت، آمار واکسن تزریق شده در کشور از مرز ۱۰۰ میلیون دز گذشت و اکنون ۵۲ درصد مردم هر ۲ دز و ۶۷ درصد هم دست کم یک دز واکسن کرونا دریافت کرده اند. طبق گزارش تفکیک آمار واکسن تزریق شده در کشور که به تازگی منتشر شده است، تا ۲۶ آبان در خراسان رضوی ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده است. آن طور که در این گزارش آمده است، ۴۹ درصد کل جمعیت استان و ۶۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال هر ۲ دز واکسن را تزریق و بیش از ۲۶ هزار نفر هم دز سوم را دریافت کرده اند.

۶۶ درصد از کل جمعیت و ۸۵ درصد از ۱۲ سال به بالا‌ها هم یک دز واکسن زده اند. محمد پهلوان کاشی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از الزام انجام آزمایش کرونا برای دانش آموزانی که واکسن نزده اند، خبر داد و گفت: دانش آموزانی که هنوز واکسن تزریق نکرده اند، باید هر ۲ تا ۳ روز همراه با نتیجه منفی تست کرونا در مدرسه حاضر شوند.

همچنین مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد دانش آموزان خراسان رضوی که در سن واکسیناسیون هستند دز اول واکسنشان را دریافت کرده اند، اظهار کرد: تا دیروز ۵۷۶ هزارو ۲۵۷ دانش آموز رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال خراسانی دز اول واکسنشان را دریافت و همچنین ۳۲۴ هزارو ۸۴۱ دانش آموز نیز که معادل ۵۴ درصد کل دانش آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند، دز دوم واکسنشان را تزریق کرده اند.

قاسم علی خدابنده افزود: همچنین ۹۱ درصد از مجموع فرهنگیان شاغل در استان خراسان رضوی دز اول و ۸۰ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند؛ باتوجه به اینکه تعداد زیادی از دانش آموزان و معلمان هنوز دز اول یا دوم واکسنشان را نزده اند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی واکسن دریافت کنند.

پارک‌های آبی باید کارت واکسن مطالبه کنند

باتوجه به گسترش واکسیناسیون کرونا و واکسینه شدن بیش از ۶۰ درصد جمعیت ۱۲ سال به بالا در خراسان رضوی، ورود به مجتمع‌های آبی و استخر‌ها هم به ارائه کارت واکسن منوط شد. محمد باباخانی، رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به این موضوع گفت: پارک‌های آبی باید اصول بهداشتی را رعایت کنند؛ برای نمونه، در صف‌ها افراد نباید نزدیک به هم بایستند یا نباید اطراف یک وسیله ازدحام باشد؛ براساس شیوه نامه‌های جدید، پارک‌های آبی باید از مردم کارت واکسن مطالبه کنند.

کرونا در صدر تماس‌ها

با اعلام مسئول سامانه پاسخ‌گویی تلفنی به سؤال‌های کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، واکسن و موضوعات مربوط به آن در صدر تماس‌های مردم با این سامانه است. زهرا اباصلتی گفت: روزانه پاسخ‌گوی ۲۵۰۰ تماس مردمی با سامانه تلفنی ۱۹۱ هستیم که ۶۰ درصد مجموع تماس‌ها با موضوع واکسن کرونا بوده است.

مشکل اکسیژن ۴ بیمارستان حل شد

بخشی از مشکل اکسیژن بیمارستان‌های قائم (عج)، شریعتی، ولایت و شهیدهاشمی نژاد حل شد. عباس ایزدی، سرپرست اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انعقاد قرارداد خرید ۴ مخزن ۲۰ تنی اکسیژن برای این ۴ بیمارستان خبر داد و گفت: در موج پنجم کرونا به دلیل افت خلوصی که به علت مصرف بالای اکسیژن داشتیم، تعدادی مخزن ۲۰ تنی اکسیژن خریدیم و در وضعیت سخت کرونایی اجازه ندادیم که بیمارستانی با مشکل کمبود اکسیژن روبه رو شود؛

به تازگی ۲ دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری در بیمارستان شهید هاشمی نژاد نصب و راه اندازی شده و خوشبختانه وضعیت اکسیژن این بیمارستان مطلوب است؛ در بیمارستان قائم (عج) نیز ۳ دستگاه جدید راه اندازی شده است و با نصب دستگاه ۲۰ تنی جدید مشکلی دراین زمینه نخواهیم داشت؛ برای بیمارستان تازه تأسیس ولایت هم ۳ دستگاه اکسیژن ساز ۲۰ تنی در نظر گرفته شده که یک دستگاه آن تحویل داده شده است و ۲ دستگاه دیگر هم به زودی تحویل داده می‌شود. بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ساعت گذشته، ۶۲۵۱بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و ۱۲۵نفر نیز جانشان را از دست داده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->