۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

آمادگی اعزام اتوبوس و آمبولانسِ واکسیناسیون به مدارس توسط شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۸۶۵۴۷
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
  • ۱
آمادگی اعزام اتوبوس و آمبولانسِ واکسیناسیون به مدارس توسط شهرداری مشهد
ارجائی، شهردار مشهد در نشست شورای آموزش و پرورش استان: شهرداری این آمادگی را دارد که با توجه به درخواست مدیر مدرسه، اتوبوس و آمبولانس ویژه واکسیناسیون را در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدارس اعزام کند.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد گفت: براساس بند ۲ ماده ۴ قانون، پیشنهاد شهرداری مشهد این است که بازگشایی مدارس ۱۵ روز به تعویق بیفتد.

سید عبدا.. ارجائی در نشست شورای آموزش وپرورش استان با بیان اینکه در آستانه موج ششم هستیم و این موضوع مهم انکارناپذیر است، افزود: هم اکنون وضعیتی که در استان‌های غربی و برخی شهرستان‌ها حاکم است، تصدیق کننده افزایش مبتلایان کرونا در روز‌های اخیر است.

وی با تأکید بر اینکه موضوعی بالاتر از حفظ جان مردم نیست، اضافه کرد: آیا اجرای برنامه پروتکل ۰۷ (قرنطینه دوهفته‌ای کلاس در صورت ابتلای یکی از دانش آموزان به کرونا) در وضعیت کنونی امکان پذیر است؟ آیا تبعات تعطیلی کلاس‌ها پس از این وقفه طولانی بررسی شده است؟

وی اظهار کرد: با این حال اگر جمع بندی شورای آموزش وپرورش استان بازگشایی مدارس در ۱۵ آبان باشد، شهرداری در حوزه‌های گوناگون آماده خدمتگزاری برای کاهش آسیب‌های احتمالی است.

ارجائی گفت: پیشنهاد می‌کنیم سامانه‌ای اینترنتی راه اندازی شود تا کدملی والدین، دانش آموزان و معلمان در آن ثبت شود و از همان ابتدای کار از ورود افراد واکسینه نشده یا مبتلا به مدارس جلوگیری شود.

۱۵۰۰ نیروی «دوام ثامن» آماده خدمت به مدارس

وی با بیان اینکه شهرداری این آمادگی را دارد که با توجه به درخواست مدیر مدرسه، اتوبوس و آمبولانس ویژه واکسیناسیون را در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدارس اعزام کند و محدودیتی در این زمینه قائل نیستیم، ادامه داد: ۱۵۰۰ نفر از نیرو‌های آموزش دیده «دوام ثامن» شهرداری مشهد این آمادگی را دارند تا در زمینه رعایت دستورالعمل‌ها و تب سنجی دانش آموزان به آموزش وپرورش کمک کنند.

شهردار مشهد با اشاره به موضوع ایمنی مدارس و خطر گازگرفتگی در این فصل‌های سال، بیان کرد: نیرو‌های آتش نشانی شهرداری مشهد این آمادگی را دارند تا برای بررسی سامانه‌های گرمایشی به مدارس اعزام شوند و همچنین در زمینه چاه‌های جذبی با توجه به تعطیلی طولانی مدارس، امکان حادثه وجود دارد که باید به دقت بررسی شود.

ترک تحصیل ۳۰ هزار دانش آموز

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: درباره تشویق و تمهید برای بازگشت به تحصیل دانش آموزان، باید در زمینه کاهش ترک تحصیل و بازگشت دانش آموزان به چرخه تحصیل کارگروهی تشکیل شود تا این کمیته براساس داده‌های موثق دلایل ترک تحصیل دانش آموزان را به صورت منطقه‌ای بررسی کند.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه پارسال ۳۰ هزار دانش آموز ترک تحصیل کرده اند، افزود: با رویکرد توزیع منطقه ای، این مشکل حل شدنی است؛ بنابراین نتیجه گیری و تصمیمات کمیته استان با ایجاد کارگروه‌های گوناگون در شهرستان‌ها اجرایی می‌شود. برای مثال، مشکل کمبود فضای آموزشی با کانکس حل می‌شود و اگر مشکلات معیشتی مطرح بود، هدفمندسازی کمک‌ها به این مناطق صورت می‌پذیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیران مدارس متولی و مسئول سلامت دانش آموزان هستند و هر مدرسه باید یک ستاد برای مدیریت این اوضاع باشد. یعقوبعلی نظری با بیان اینکه محدودیت کامل یا رهاسازی در وضعیت کرونایی پاسخگوی نیاز جامعه نیست، افزود: کرونا واقعیتی است که باید با آن زندگی کنیم و علاوه بر پذیرش این واقعیت، جامعه را براساس آن مدیریت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای اقدامات پیشگیرانه باید شاخص‌هایی در نظر گرفته شود تا با پیش بینی و تحلیل درست تصمیم لازم گرفته شود، اظهار کرد: استان تابع تصمیمات کشور است. در این راستا در وضعیت قرمز و نارنجی مدارس تعطیل است و با افزایش تعداد مبتلایان کرونا، خودبه خود همه کلاس‌ها تعطیل می‌شود و مناطقی که این وضعیت را داشته باشند نیز باید تعطیل شوند.

نظارت مدیران مدارس بیشتر شود

وی گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی باید از خانه تا مدرسه رعایت شود و مدیران باید بر وضعیت بهداشت خانواده ها، دانش آموزان و معلمان نظارت داشته باشند. وی ادامه داد: باید دستورالعمل‌های کوتاه و مؤثر برای محیطی که دانش آموزان در آن هستند، در نظر گرفته شود و اگر لازم است، باید بعضی پشتیبانی‌ها صورت گیرد تا دانش آموزان در منزل نیز این ملاحظات را رها نکنند.

نظری بیان کرد: اهتمام به دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای درست آن‌ها کار سختی است، اما باید برای موضوع ضروری آموزش وپرورش دانش آموزان، آن را به جان بخریم و در این وضعیت، کلاس‌ها و مدارس را باز کنیم.

وی در پاسخ به پیشنهاد شهردار مشهد برای تعویق ۱۵ روزه بازگشایی مدارس گفت: براساس اعلام ستاد ملی کرونا، کلاس‌های متوسطه اول از آذر بازگشایی می‌شوند که در این صورت پیشنهاد شهردار مشهد مبنی بر تأخیر چهارده روزه در بازگشایی مدارس اعمال می‌شود، اما برای بازگشایی مدارس متوسطه دوم به دستورالعمل ستاد ملی کرونا اتکا می‌کنیم.

۱۱ هزار معلم استان واکسن نزده اند

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۱۱ هزار معلم برای تزریق واکسن کرونا مقاومت می‌کنند، اما با بازگشایی مدارس باید برای تکمیل واکسیناسیون این معلم‌ها نیز تهمیداتی در نظر گرفته شود.

قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه تاکنون ۹۱ درصد معلمان در استان دز اول واکسن را دریافت کرده اند، افزود: ۸۶ درصد دانش آموزان استان نیز دز اول واکسن را دریافت کرده اند تا از ۱۵ آبان شاهد بازگشایی کلاس‌ها در مقطع متوسطه دوم باشیم. وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید نزدیک ۷۰ هزار نفر به دانش آموزان استان افزوده شده است، ادامه داد: هم اکنون با وجود اندیشیده شدن تمهیدات گوناگون، ۱۰۰۰ کلاس در استان خالی از معلم است.

وی بیان کرد: با بازگشایی مدارس در زمینه تأمین سرانه‌های بهداشتی با مشکلاتی روبه رو هستیم و به کمک دستگاه‌های دیگر در این حوزه نیازمندیم.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بیان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه برای تأمین الزامات آموزش مجازی در نظر گرفته شده است که بخشی از آن به ادارات کل تخصیص یافته است.

شاخص‌های بیمارستانی کرونا افزایشی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: در زمینه واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان باید به وضعیت صددرصدی برسیم.

سیدجواد حسینی با اشاره به اینکه در روز‌های آینده پروتکل‌های ۰۷ برای بازگشایی مدارس ابلاغ می‌شود، افزود: بر این اساس، معلمان و دانش آموزانی که به تزریق واکسن مقاومت کنند، باید هفته‌ای دوبار آزمایش پی سی آر بدهند.

وی با بیان اینکه از دیروز همه شاخص‌های بیمارستانی در زمینه کرونا افزایشی بوده است، ادامه داد: در بازید‌های اخیر ۲۲ آزمایش پی سی آر مثبت در بین دانش آموزان دیده شده است، اما امیدواریم با اندیشیدن تمهیدات گوناگون، مدارسی امن برای دانش آموزان داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
0
0
اخه ادم ناحسابی من مدیر مدرسه ام چجوری رو رعایت بهداشت خانواده های ۶۰۹ تا دانش اموز نظارت کنم چجوری تو را یا داخل سرویس ناظر رعایت بهداشت باشم چجوری تو سرمای زمستون در کلاسا رو باز بذارم که بچه مردم سینه پهلو نگیره چجوری یه نفر تو کلاس ۴۰ نفره مبتلا شد کلاس و ۱۴ روز تعطیل کنم دوباره بیان ببینم یکی دیگه گرفت باز ۱۴ رو ز تعطیل کنن اگر تعطیلم نشه که حداقل ۲۰ نفر با هم باید بستری بشن خودتونم میدونید چن روز عده ای از مدارس باز کردن ابتلا دانش اموز و معلم داشتن میدونید نمیشه فقط به واکسن دل خوش بود پس چرا ما رو مدیون مردم میکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->