سرخط خبرها

۲۷ دکل تجمیعی برای منطقه!

  • کد خبر: ۸۸۵۰
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹
۲۷ دکل تجمیعی برای منطقه!
روایت سرپرست امور سایت‌های مخابراتی شهرداری مشهد از دلایل و نحوه انجام طرح تغییر دکل‌های مخابراتی
سعید جلائیان - اگر از ارتفاع نه چندان بلند به پشت‌بام خانه‌های مجاور خود نگاه کنید دکل‌های فلزی بلندی را خواهید دید که روی پشت‌بام همسایگان شما از سوی یکی از اپراتور‌های تلفن‌همراه کشور نصب شده‌اند. دکل‌هایی که در سال‌های اخیر شاهد افزایش مداوم آن‌ها روی پشت‌بام‌های منازل شهر هستیم. مسئله‌ای که گاهی باعث نگرانی افراد از مجاورت با این غول‌های آهنی می‌شود. اما از آبان‌ماه سال ۹۶ طرحی ۴ ساله از سوی شهرداری مشهد به اجرا درآمد که اپراتور‌های تلفن همراه را به جمع‌آوری دکل‌های قدیمی و انتقال آن‌ها به یک دکل ملزم می‌کند. کاری که پیش از این اغلب کشور‌های پیشرفته آن را اجرایی کرده‌اند.

رفع بد منظری شهری
با توجه به وسعت منطقه ۷ و وجود چند شهرک به همراه محلات پیرامونی در آن اجرای این طرح در ابتدا شاید باعث بروز نگرانی‌هایی در بین شهروندان درباره کاهش کیفیت خدمت‌رسانی اپراتور‌ها شود. برای اطلاع از اجرای این طرح با مهران حاتمی‌نژاد، سرپرست امور سایت‌های مخابراتی شهرداری مشهد، گفتگو کردیم.
سرپرست امور سایت‌های مخابراتی شهرداری گفت: متأسفانه در گذشته هیچ برنامه‌ای برای احداث و جای‌گذاری دکل‌های مخابراتی در مشهد نبوده است و اپراتور‌های همراه اول به هر محله‌ای می‌رفتند و با مالکان قرارداد می‌بستند و دکل خود را روی پشت‌بام یا در حیاط‌ها نصب می‌کردند. حال شهرداری مشهد به عنوان متولی شهری به این قضیه ورود پیدا کرده است تا این امر را سامان ببخشد. در واقع هدف از اجرای این طرح سامان‌دهی و رفع بد منظری شهری این دکل‌هاست.
مهران حاتمی‌نژاد افزود: از دیگر مزایای این طرح کاهش تعداد دکل‌ها در منطقه است، زیرا با نصب هر دکل تجمیعی ۲ دکل قدیمی در مجاورت آن برچیده خواهد شد.

افزایش کیفیت همراه با زیباسازی شهری
وی ادامه داد: دکل‌های تجمیعی افزون بر زیبایی‌های بصری که دارند چند منظوره هستند. این دکل‌ها افزون بر اینکه قابلیت میزبانی از چند اپراتور را دارند می‌توان در موارد دیگری نظیر شرکت‌های خدمات اینترنت ثابت، دوربین‌های کنترل ترافیک و ... از آن‌ها بهره برد.
حاتمی‌نژاد با اشاره به نصب تعدادی از این دکل‌های مخابراتی در منطقه ۷ اظهار کرد: برای تحت پوشش قرار گرفتن منطقه ۲۷ دکل تجمیعی پیش‌بینی شده است که تاکنون از این تعداد ۲ دکل در منطقه نصب شده است و بقیه آن‌ها تا سال ۱۴۰۰ نصب خواهد شد. برای اجرای این طرح و خدمت‌رسانی به شهروندان همکاری خوبی بین اپراتور‌ها و شهرداری در جریان است و کار جمع‌آوری دکل‌های قدیمی از سوی اپراتور‌های همراه اول انجام می‌شود.

حذف نقاط کور
سرپرست امور سایت‌های مخابراتی شهرداری مشهد در پاسخ به نگرانی‌های شهروندان در محلات پیرامونی و شهرک‌های منطقه نیز بیان کرد: تجمیع دکل‌های مخابراتی نه تنها هیچ مشکلی در کیفیت خدمت‌رسانی اپراتور‌ها به شهروندان ایجاد نمی‌کند بلکه برعکس باعث افزایش کیفیت خدمات اپراتور‌های همراه اول به شهروندان این نقاط نیز خواهد شد. دلیل آن نیز بازنگری در طراحی‌های گذشته دکل‌هاست.
با این کار اگر شاهد اشکالات یا نقاط کوری در برخی محلات بودیم، این موارد موردتوجه اپراتور‌ها قرار خواهد گرفت تا نقاط کور نیز تحت پوشش دکل‌های تجمیعی قرار گیرند.
وی افزود: در این طرح سایت‌های مخابراتی تحت ملاحظات خاصی جانمایی می‌شوند و این یعنی افزون بر افزایش کیفیت خدمات اپراتور‌های همراه اول، موارد بصری، زیبایی شهری و رفع نگرانی شهروندان از گسترش این دکل‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->