مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

۱۱دستگاه متولی سامان‌دهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر شهر مشهد

  • کد خبر: ۸۸۶۴۴
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
۱۱دستگاه متولی سامان‌دهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر شهر مشهد
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طبق قانون ۱۱ دستگاه متولی سامان‌دهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر هستند و وظیفه شهرداری‌ها، اسکان و گاهی تأمین وعده غذایی آن‌هاست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طبق قانون ۱۱ دستگاه متولی سامان‌دهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر هستند و وظیفه شهرداری‌ها، اسکان و گاهی تأمین وعده غذایی آن‌هاست.

مدیریت‌شهری نقش خود را ایفا کرده است، اما بسیاری از دستگاه‌ها در انجام وظیفه‌شان کوتاهی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، هاشم دائمی با بیان اینکه بیشتر کارتن‌خواب‌ها که در فصل‌های سرد سال به چشم می‌آیند، معتاد هستند، اظهار کرد: درصد درخور توجهی از این افراد، معتادان متجاهرند که همین آسیبی جدی است و باعث بروز آسیب‌های متعدد دیگر می‌شود.

وی حضور معتادان متجاهر در شهر را موجب ایجاد مسائل و معضلات گوناگونی مانند ناامنی اجتماعی، افزایش ارتکاب جرائم و زورگیری و... دانست و گفت: براساس آمار‌های ارائه‌شده، حدود ۶۰۰۰ معتاد متجاهر داریم که در فصل‌های سرد سال با عنوان کارتن‌خواب دیده می‌شوند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر با بیان اینکه چشم‌انداز مشهد در افق ۱۴۰۴، شهری مذهبی، سیاحتی، آرامش‌دهنده، فرح‎‌بخش و با اقتصاد خدماتی و صنایع برتر مبتنی بر فناوری‌های نوین و امنیت مناسب در سطح جهانی است، تصریح کرد: شورای ششم شعار «مشهدالرضا (ع)؛ جهان‌شهر برکت و کرامت» را انتخاب کرده است و کارتن‌خوابی، کودک‌کار و بسیاری از آسیب‌های دیگر در شأن این جهان‌شهر آرمانی نیست.

دائمی با بیان اینکه آمار و ارقام تصویر زیبایی را پیش روی مدیریت‌شهری ایجاد نمی‌کند، گفت: شهروندان با مشاهده کارتن‌خواب در شهر می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و مراتب را اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به هدایت این افراد به گرم‌خانه‌های شهر اقدام شود؛ حرکتی که همراه با حفظ عزت و کرامت انسانی افراد انجام می‌شود.

دائمی با بیان اینکه کارتن‌خواب‌ها به محض ورود به گرم‌خانه، پس از آزمایش‌های پزشکی به‌منظور شناسایی موارد مشکوک به کرونا، استحمام کرده و لباس مناسب و غذای گرم دریافت می‌کنند، گفت: سؤال اینجاست که این چرخه معیوب تا چه زمانی می‌تواند ادامه یابد؟

وی خاطرنشان کرد: بعضی از معتادان متجاهر زندگی روزانه‌شان را از طریق جرائم و سرقت و بازیافت غیراصولی می‌گذرانند و هنوز برنامه دستگاه‌های متولی درباره تأمین شغل این افراد مشخص نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که شورای شهر آماده کرده است و در آن علاوه بر ۱۱ دستگاه متولی، تا ۳۷ دستگاه دیگر هم باید در این‌باره ایفای نقش کنند، گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه در استانداری به امضا برسد و همه دستگاه‌ها درباره آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت کنند.

دائمی افزود: زمانی معضل کارتن‌خوابی و معتادان متجاهر به‌صورت کامل حل‌وفصل می‌شود که همه دستگاه‌های متولی به وظایف سازمانی‌شان به نحو شایسته عمل کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->