ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

در طرح جدید اپل خودتان می‌توانید گوشی‌تان را تعمیر کنید

  • کد خبر: ۸۸۶۵۴
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
در طرح جدید اپل خودتان می‌توانید گوشی‌تان را تعمیر کنید
 اپل اعلام کرد نخستین بار از سال آینده به کاربران عادی این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های اپل خود را در خانه هایشان تعمیر کنند. اپل که همیشه حال وهوایی ضد تعمیر و تعویض قطعه داشته است، حالا از برنامه جدیدی حرف می‌زند به نام تعمیر خودخدمت (Self Service Repair) که از سال آینده عملیاتی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز - اپل اعلام کرد نخستین بار از سال آینده به کاربران عادی این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های اپل خود را در خانه هایشان تعمیر کنند. اپل که همیشه حال وهوایی ضد تعمیر و تعویض قطعه داشته است، حالا از برنامه جدیدی حرف می‌زند به نام تعمیر خودخدمت (Self Service Repair) که از سال آینده عملیاتی خواهد شد.

براساس این برنامه کاربران عادی می‌توانند قطعات لازم برای تعمیر دستگاه‌های اپل را به طور مستقیم از اپل سفارش دهند. افزون بر این، اپل هم به کاربران دسترسی به راهنما‌های رسمی تعمیر دستگاه‌های اپل و همچنین دسترسی به ابزار‌های آزمایش و عیب یابی دستگاه‌های خود را خواهد داد. اپل تا پیش از این دسترسی به قطعات اصل دستگاه‌های این شرکت را به اپل استور و تعمیرگاه‌های مجاز این شرکت محدود می‌کرد. ‍

اپل تمایل به ساخت محصولات بادوام دارد، ولی هر فردی که از گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ استفاده کرده است، خوب می‌داند که احتمال دارد حوادث ناگهانی اتفاق بیفتد و برخی قطعات خراب شوند یا آسیب ببینند. برنامه جدید «Self Service Repair» اپل به مشتریان امکان دسترسی به فروشگاه‌هایی را می‌دهد که بیش از ۲۰۰قطعه و ابزار مجزا ارائه می‌دهند تا برای تعمیر محصولات این شرکت استفاده شوند.

مشتریان می‌توانند پس از تعمیر موفقیت آمیز، قطعات خراب و استفاده شده را برای بازیابی به فروشگاه برگردانند و اعتبار خریدشان را دریافت کنند. این نکته بسیار مهم است که بدانید اپل اجازه تعمیر و سرویس قطعات محصولاتش را به مشتریان داده است، ولی لزوما تعمیرات آن‌ها آسان نیست. اپل دسترسی‌ها و ابزار‌ها و قطعات را ارائه داده است، ولی تأیید نمی‌کند یا تأییدیه‌ای نداده است که هر فردی می‌تواند دستگاه اپل خود را به درستی تعمیر کند.

شما می‌توانید دستگاه خود را تعمیر کنید، ولی اپل این کار را به همه توصیه نمی‌کند. اپل می‌گوید: «تعمیر و سرویس دستگاه‌ها توسط خود فرد برای تکنیسین‌های با دانش و تجربه تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی در نظر گرفته شده است.» برای بسیاری از مردم مراجعه به تعمیرگاه‌های مطمئن و دارای تکنیسین‌های ماهر و باتجربه برای تعویض و تعمیر قطعات اصلی محصولات اپل، مطمئن‌تر است.

امسال جنبش حق تعمیر (Right to Repair) با حمایت‌های درخور توجهی روبه رو بوده است. ازجمله کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در بیانیه‌ای به تشریح سیاست‌های خود بر ضد تولیدکنندگانی که حق تعمیر محصولاتشان را محدود می‌کنند و اجازه نمی‌دهند افراد و مشاغل به راحتی خودشان وسایلشان را تعمیر کنند، پرداخته است و مجازاتی برای آن‌ها در نظر می‌گیرد.

احتمالا برنامه جدید حق تعمیر اپل نیز پاسخی به تغییر قوانین تعمیر در کشور آمریکاست. چون اپل در گذشته جزو شرکت‌هایی بود که محدودیت و سختی‌های زیادی برای تعمیرکنندگان محصولات خود در سرتاسر جهان ایجاد می‌کرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->