ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید
سرخط خبرها

افغانستانی‌ها اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۸۸۷۲۰
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
افغانستانی‌ها اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی در خراسان رضوی
مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از نظر مبلغ در بخش صنعت و به ارزش ۳۰ میلیون دلار است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی با ۶.۹ میلیون دلار، حمل‌ونقل و ارتباطات با ۲.۳ میلیون دلار، خدمات با ۱.۸ میلیون دلار و ساختمان با ۱.۱۵ میلیون دلار به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

مهدی تقوایی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در استان طی سال جاری اظهار کرد: از ابتداء سال جاری تاکنون تعداد ۵۲‌ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی به ارزش ۴۳ میلیون دلار به تصویب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد طرح ۱۲۶ درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی برای تصویب به هیات سرمایه‌گذاری خارجی کشور ارسال شده است که میزان سرمایه‌گذاری مربوط به آن‌ها ۱۷ میلیون دلار است.

افغانستانی‌ها اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی در خراسان رضوی

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های صورت‌ گرفته در سال جاری توسط سرمایه‌گذارانی از کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، هلند، کره‌جنوبی، هند، آلمان، روسیه و چین انجام شده است.

مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی با اشاره به بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در استان عنوان کرد: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از نظر مبلغ در بخش صنعت و به ارزش ۳۰ میلیون دلار است. همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی با ۶.۹ میلیون دلار، حمل‌ونقل و ارتباطات با ۲.۳ میلیون دلار، خدمات با ۱.۸ میلیون دلار و ساختمان با ۱.۱۵ میلیون دلار به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

تقوایی درباره مهمترین موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری خارجی در استان تصریح کرد: از مهمترین چالش‌های پیش‌رو در حوزه جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی می‌توان به محدودیت‌های ‌موجود در انتقال سرمایه به ویژه سرمایه نقدی سرمایه‌گذاران متاثر از تحریم‌های ظالمانه علیه کشور اشاره نمود.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی متمایل به سرمایه‌گذاری به دلیل ارتباطات با دیگر کشورها در حال حاضر موفق به سرمایه‌گذاری در ایران نیستند. البته امیدواریم با رفع این موانع شاهد حضور بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی در کشور و استان باشیم.

مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی با پیش‌بینی افزایش سرمایه‌گذاری در استان تا پایان سال جاری گفت: با توجه به بسترهای آماده شده در استان به ویژه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور تسهیل صدور مجوزها و بهبود شرایط کسب‌وکار پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری رقم‌ سرمایه‌گذاری خارجی استان به ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->