سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی»
سرخط خبرها

آغاز عملیات ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شهرک شهید رجایی مشهد

  • کد خبر: ۸۸۸۱۰
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
  • ۱
آغاز عملیات ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شهرک شهید رجایی مشهد
سرانجام و پس از کش وقوس‌های فراوان و درحالی که از چند روز پیش زمزمه‌های برگشت اعتبار ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد جدی شده بود، عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان آغاز شد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ سرانجام و پس از کش وقوس‌های فراوان و درحالی که از چند روز پیش زمزمه‌های برگشت اعتبار ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد جدی شده بود، عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان آغاز شد.
سال ۱۳۹۵ و با دستور رئیس جمهور پیشین، کلنگ ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد در زمینی که آستان قدس رضوی برای این کار به دانشگاه علوم پزشکی هبه کرده بود، به زمین زده شد و همان موقع قرار شد تا این بیمارستان در ۴ سال ساخته شود و به بهره برداری برسد.

۲ سال پس از این کلنگ زنی و درحالی که قرار بود نیمی از هزینه ساخت این بیمارستان را وزارت بهداشت تأمین کند، قاضی زاده هاشمی، وزیر وقت بهداشت، آب پاکی را روی دست مسئولان استانی ریخت و اعلام کرد که این وزارتخانه هیچ پولی برای اختصاص به این پروژه ندارد.

تیرماه امسال نیز محمدصادق معتمدیان، استاندار پیشین خراسان رضوی، از تأمین اعتبار ۲۵۰ میلیاردی برای این پروژه از طریق ماده ۲۳ خبر داد تا ساخت بیمارستان در حاشیه شهر مشهد وارد مرحله جدی تری شود، اما بروز مشکلاتی میان آستان قدس رضوی، سازمان بازرسی کل کشور، شهرداری مشهد، اداره کل راه وشهرسازی و استانداری خراسان رضوی باعث شد تا پروژه دوباره قفل شود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که اگر ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد تا یک ماه آینده آغاز نشود، بودجه ۲۵۰ میلیاردی به تهران برگشت داده خواهد شد.

وعده جدید برای ساخت بیمارستان

دیروز و در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد، استاندار خراسان رضوی از حل همه این اختلافات خبر داد و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز وعده داد که این بیمارستان حداکثر چهارساله به بهره برداری برسد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه مشکلات زمین بیمارستان حاشیه شهر مشهد با پیگیری‌های معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دستور تولیت آستان قدس رضوی و همراهی شهرداری مشهد و دیگر سازمان‌های مسئول حل شده است، گفت: مشکلات پیش آمده یک گره بین دستگاهی بود که برطرف شد.

گاهی باید از این مشکلات به راحتی و سادگی عبور کرد وباید زودتر تصمیم گرفت. مردم نباید معطل مسائل جزئی بین سازمانی باشند و خدمات لازم و ضروری را دریافت کنند.
یعقوبعلی نظری ادامه داد: باید از تولیت آستان قدس رضوی تشکر ویژه کنم که به حاشیه شهر مشهد در همه ابعاد توجه دارند و هر زمان که خدمت ایشان می‌رسیم، اعلام آمادگی کرده اند تا در این زمینه به همه دستگاه‌های اجرایی استان کمک کنند.
وی افزود: امروز حجت بر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمام شد و باید حق مردم حاشیه شهر مشهد را از مرکز بگیرند.

نیاز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت

نظری با تأکید بر اینکه ساخت این بیمارستان نزدیک به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و بخشی از آن تأمین شده است، تصریح کرد: بخشی از بودجه لازم برای این پروژه آماده است و دانشگاه علوم پزشکی باید با شتاب این کار را انجام دهد. می‌توانیم برخی کار‌ها را خلاصه کنیم تا این پروژه زودتر به سرانجام برسد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دولت به استان چراغ سبز نشان داده است و دستگاه‌های اجرایی استان باید آماده پروژه‌های بزرگ باشند.

کار ساخت سرعت بگیرد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت ساخت این بیمارستان در حاشیه شهر مشهد، گفت: ضرورت این پروژه روشن و واضح است و خوش حالم که در روز‌های آغازین کار استاندار جدید خراسان رضوی و معاونت هماهنگی امور عمرانی این پروژه در دستورکار قرار گرفت و ساخت آن شروع شد.
حجت الاسلام نصرا... پژمانفر تأکید کرد: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهم که کار با سرعت پیش برود. هر ساعتی که بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی زودتر در مدار خدمت رسانی قرار بگیرد، برای ما مهم است.

مشهد ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی کم دارد

وی افزود: مسئولان استانی باید این موضوع را در نظر داشته باشند که ما هنوز بیش از ۱۰۰۰ تخت در مشهد کم داریم؛ آن هم با قطع نظر از زائرانی که برای درمان به مشهد می‌آیند. زیرا امروز بیش از ۳۰ درصد کسانی که در مشهد بستری می‌شوند و تخت‌ها را اشغال می‌کنند، کسانی هستند که از استان‌ها و حتی کشور‌های دیگر به مشهد می‌آیند. ما حتی در نیروی انسانی هم کمبود جدی داریم.

بیمارستان را چهارساله می‌سازیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز وعده داد که این بیمارستان چهارساله به بهر ه برداری برسد و مشکلات پیش آمده بر سر راه این پروژه را عامل تأخیر در اجرای آن دانست و گفت: این بیمارستان پروژه‌ای بود که ۵ سال پیش باید اجرا می‌شد و مشکلاتی در این سال‌ها به وجود آمد که با حمایت‌ها و پیگیری‌های استانداری و معاونت امور عمرانی آن، امروز شاهد آغاز عملیات ساختمانی این بیمارستان هستیم.

محمدعلی کیانی در ادامه افزود: بیمارستان حاشیه شهر مشهد حدود ۶۰ هزار مترمربع مساحت دارد و در ۸ بلوک هشت طبقه و یک بلوک پنج طبقه طراحی شده است و براساس استاندارد‌های روز ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: ساخت این مجموعه باعث می‌شود تا جهش مناسبی در ارائه خدمات به مردم حاشیه شهر مشهد داشته باشیم.

تلاش برای تخصیص اعتبارات ملی

در حاشیه این مراسم نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما گفت: بودجه حاشیه شهر مشهد و اقداماتی که صورت می‌گیرد، باید در مسیر اصلاحات نیازمندی‌های حاشیه شهر و فعالیت‌های عمرانی در این منطقه هزینه شود. بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی هم از پروژه‌های ضروری و لازم حاشیه شهر است و همه تلاش ما این است که اعتبارات ملی را برای این پروژه عمرانی بگیریم و بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم. زیرا بدون بودجه ملی امکان ندارد این پروژه به سرانجام برسد. حتما پیگیر این موضوع در مجلس خواهیم بود.
پژمانفر افزود: اجازه نخواهیم داد که ریالی از بودجه ساخت بیمارستان حاشیه شهر به تهران برگشت داده شود و امیدواریم با کار جهادی افتتاحیه این بیمارستان را در همین دولت شاهد باشیم.

آمادگی شورا برای حمایت از درمان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا، یکی از مهم‌ترین مشکلات مشهد را کمبود سرانه‌های بهداشتی و درمانی دانست و بیان کرد: ساخت این بیمارستان در حاشیه شهر مشهد یکی از اقداماتی بود که از سال‌های گذشته برای توازن در خدمت رسانی و دسترسی مردم به مراکز درمانی پیش بینی شده بود. در ماه‌های گذشته نیز مشکلاتی برای آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان وجود داشت که با هماهنگی بین دستگاهی رفع شد.

مهدی ناصحی با بیان اینکه مدیریت شهری در مشهد به دنبال افزایش سرانه‌های درمانی بوده و هست، ادامه داد: ما همه تلاشمان را خواهیم کرد تا در نقاط دیگری از مشهد این کمبود را با همکاری دیگر سازمان‌ها دنبال کنیم و این امر نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم است.
وی افزود: شورای شهر مسئول مستقیم درمان نیست، اما از کمک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر سازمان‌ها دریغ نخواهیم کرد و اگر درخواستی در این زمینه به دست شورای شهر مشهد برسد، با نگاه مثبتی آن را بررسی خواهیم کرد.

هدیه آستان قدس به مردم

معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس در گفتگو با آستان نیوز گفت: با اهدای ۵ هکتار زمین توسط آستان قدس رضوی، عملیات اجرایی احداث بیمارستان بزرگ حاشیه شهر مشهد آغاز شد تا گام بلند دیگری برای محرومیت زدایی از این منطقه برداشته شود.

مرتضی حقیقی افزود: آستان قدس رضوی که طی سال‌های اخیر خدمات گسترده‌ای به مردم حاشیه شهر مشهد ارائه کرده و حداکثر همکاری را با دستگاه‌های اجرایی داشته اشت، حالا با اهدای این قطعه زمین ۵ هکتاری، گام بلند دیگری برای رفع محرومیت از این منطقه برداشته و دامنه خدمت‌رسانی خود را توسعه داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
0
اگر مسعولین وشهرداری کم ‌کاری نمیکردند شهرک شهید رجای به هاشیه شهر تبدیل نمیشد بافاصله کم این منطقه با حرم امام همه این نشانها ار کم کاری است و بی توجهی به مردم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->