پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

اسامی نجومی‌بگیران به زودی اعلام خواهد شد

  • کد خبر: ۸۸۸۵۹
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
  • ۱
اسامی نجومی‌بگیران به زودی اعلام خواهد شد
رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی، تاکید کرد: هدف اصلی ما رفع خلاء‌های قانونی و بستن روزنه‌های فساد برای جلوگیری از تکرار پرداخت‌های نجومی بوده و به زودی دبیرخانه‌ای جهت دریافت گزارشات مردمی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مالک شریعتی نیاسر در گفتگویی، درباره آخرین نتایج پیگیری‌های هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی، بیان کرد: در خصوص حقوق‌ها و دریافت‌های نامتعارف که به حقوق‌های نجومی معروف است، آنچه که در هیات تحقیق و تفحص مورد نظر ما است به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول رفع خلاء‌های قانونی و بستن روزنه‌هایی است که درآینده شاهد این پرداخت‌ها نباشیم. دنبال کردن این موضوع برای ما مهم‌تر از پیگیری مصادیق است، گرچه مصادیق را نیز دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در وهله اول ما بر رفع خلاء‌های قانونی برای جلوگیری از تکرار این مواد تاکید داریم، اظهار کرد: تاکنون با دستگاه‌های مختلف نظارتی از قبیل سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان اطلاعات سپاه جلسه داشته ایم و در نهایت گزارش‌هایی را به صورت مکتوب از این بخش‌ها دریافت کردیم و در حال بررسی آنان هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز کمک گرفتیم تا در اصلاح قوانین و ابزار‌های نظارتی که می‌تواند راه پرداخت حقوق‌های نجومی را بگیرد، ما را یاری کنند. در وهله دوم نیز حتما به سراغ مصادیق خواهیم رفت، اما هدف اصلی هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی مچ گیری نیست بلکه ما به دنبال بستن راه این تخلف هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: حتما با پرداخت‌هایی که خلاف قوانین بوده و بیش از آنچه که از نظر مردم مقبول باشد برخورد خواهد شد، چراکه افکار عمومی برای ما خیلی مهم است. رهبر معظم انقلاب هم مطالبه‌ای که داشتند این بود که این مسئله برای مردم هضم نشده است که چطور یک فردی ماهانه حدود ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و یک فرد بالای ۵۰ میلیون تومان دریافتی دارد. مصادیق را نیز ان‌شاءالله به مردم معرفی خواهیم کرد.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی افزود: دبیرخانه‌ای را تشکیل خواهیم داد که گزارشات مردمی را دریافت کنیم و در این مسیر با هیچکس تعارف نداریم. هر دستگاه، نهاد و سازمانی که حتی یک ریال از منابع عمومی کشور استفاده می‌کند مورد نظر ما است و هر شرکت و دستگاهی که حتی یک سهم دولتی در آن باشد حتما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. ما با جدیت در حال دنبال کردن این موضوع هستیم و ان‌شاءالله گزارش آن را نیز به مردم ارائه خواهیم داد.

شریعتی در پایان تاکید کرد: در روز‌های آینده این دبیرخانه راه اندازی خواهد شد و مردم می‌توانند بدون نگرانی اطلاعات دقیق خود را در خصوص حقوق‌های نجومی به ما گزارش دهند تا مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد. فهرستی از قبل تهیه شده بود که شرکت‌های دولتی که در حوزه نفت و گاز و بانک و بیمه فعال هستند در صدر لیست نجومی بگیران قرار دارند و متاسفانه این موضوع نیز حقیقت دارد. البته گزارشاتی تاکنون نیز به دست ما رسیده که هنوز منتشر نشده، اما به زودی منتشر خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
0
صدنار بده آش به همین خیال باش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->