درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس
سرخط خبرها

به بهانه لغو طرح «منع رفت و آمد شبانه» | دلهره عبور لحظه‌ها

  • کد خبر: ۸۸۹۷۴
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
به بهانه لغو طرح «منع رفت و آمد شبانه» | دلهره عبور لحظه‌ها
پاییز سال ۱۳۹۹ بود که طرحی با عنوان محدودیت تردد شبانه اجرایی شد، خودرو‌هایی که ساعت ۹ شب به بعد در خیابان رصد می‌شدند، جریمه‌ای ۲۰۰ هزار تومانی برایشان بریده می‌شد.

الهام حبشی | شهرآرانیوز؛ می‌دانید از آخرین باری که ساعت ۱۰ شب به بعد، با خیالی آرام زیر سقف آسمان بوده اید، چقدر گذشته است؟ شاید باورش دشوار باشد، اما از روزی که این تصمیم گرفته شد، یک سال می‌گذرد. پاییز سال ۱۳۹۹ بود که طرحی با عنوان محدودیت تردد شبانه اجرایی شد.

خودرو‌هایی که ساعت ۹ شب به بعد در خیابان رصد می‌شدند، جریمه‌ای ۲۰۰ هزار تومانی برایشان بریده می‌شد. یک سال از حکومت نظامی طرح سلامت کرونا گذشت و هنوز کسی نمی‌داند برای کرونا قبل و بعد از ساعت ۱۰ شب چه تفاوتی دارد؟ طرحی که یک سال برای دولت؛ درآمدی هنگفت و برای مردمی که درگیر مصائب کرونا بودند، ضرر به همراه داشت.

تصویر سیل خودرو‌هایی که در اتوبان امام علی گیر افتاده اند، خیابان صیاد شیرازی، هاشمیه و هزاران خیابان اصلی دیگر در جای جای ایران که هر کدام ما حداقل یک بار ساعت ۹ شب، ترافیکش و قفل شدنش را تجربه کرده ایم. تجربه کرده ایم تماشای چهره مضطرب رانندگانی که یک چشم به رو به رو دارند و چشمی دیگر به عقربه ساعتی که تیک تاک کنان به عدد ۱۰ نزدیک می‌شد. رانندگانی که شبیه سیندرلا باید از مهلکه فرار کنند.

در این میان برخی دست به دامن کلک‌های مختلفی شدند، از پوشاندن پلاک گرفته تا استفاده از تافت برای ایجاد انعکاس و ناخوانا شدن شماره، عده دیگری هم در این دوران کارشناس تشخیص خیابان‌های بدون دوربین شدند. محدودیت شبانه؛ وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس‌ها و مترو‌ها را با حجم وحشتناکی از مسافران روبه رو کرد. مسافرانی که بسیاری از آن‌ها به زدن ماسک هم معتقد نبودند.

با این حال هیچ وقت، هیچ کس به هیچ طریقی نتوانست استدلالی منطقی مبنی بر کاهش کرونا، کاهش آلودگی هوا و کاهش هر چیز مضر دیگری، ارائه دهد. سفر به شهر‌های نارنجی و قرمز جریمه داشت، البته فقط برای مردمی که توان پرداخت هزینه هواپیما و قطار را نداشتند.

هرگز برای کسانی که از زدن یک ماسک ساده طفره می‌رفتند و موجبات معذب شدن دیگران را فراهم می‌آوردند، کوچک‌ترین تنبیهی در نظر گرفته نشد. با این حال تنها پافشاری بر ناکارآمدترین طرح ادامه داشت؛ طرح محدودیت شبانه، طرح نابرابری اجتماعی.

طرحی که باز هم مصیبتی بود فقط و فقط برای قشر کم درآمد جامعه، طرحی که به شکاف طبقاتی دامن زد و خیابان‌ها را به صحنه نمایش خوش گذرانی طبقات مرفه مبدل کرد. حالا می‌توانیم با خیالی آرام و بدون نگرانی از جریمه شدن بیرون بیاییم و دیگر دلهره عبور دقیقه‌ها را نداشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->