نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

بازسازی زمین چمن مصنوعی قدس طلاب به کجا رسید؟| غربت «قدس»

  • کد خبر: ۸۹۰۰۲
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
بازسازی زمین چمن مصنوعی قدس طلاب به کجا رسید؟| غربت «قدس»
پروژه بازسازی زمین چمن مصنوعی قدس طلاب بعد از ۴‌سال بلاتکلیفی، حالا چشم‌انتظار تصمیم کمیسیون ماده‌۲۷ است

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ اولین‌بار ۳ سال پیش بود که در هوای گرم تابستانی دلمان از تماشای تلاش بی‌پایان بچه‌هایی که مظلومانه در زمین نه‌چندان‌چمن قدس طلاب ر‌ؤیاهایشان را جست‌وجو می‌کردند و به آن نمی‌رسیدند، چنان سوخت که اولین گزارش شهرآرا‌ورزشی از این مجموعه در تاریخ ۲۵‌مرداد‌۱۳۹۷ به رشته تحریر درآمد؛ گزارشی با تیتر: «فوتبال زیر خط فقر».

گزارشی از وضعیت اسف‌بار فوتبال بچه‌های منطقه محرومی که با هزار امید و آرزو به زمین چمن صد‌پاره قدس طلاب می‌آمدند، زمینی که کفش دل‌و‌جگر زلیخا بود و خون. با‌این‌همه واکنش‌های مسئولان غیرمسئول به آن گزارش تنها چند جمله پاسخ و چند عبارت «امروز حل می‌شود» و «فردا» بود. گزارشی که سال بعد درست در همان تاریخ و سال بعدترش باز در همان زمان تکرار شد و هر بار مسئولی که آمده بود، وعده‌های مسئولان قبلی را با وعید‌های جدید تمدید می‌کرد؛ اما خروجی تمام این وعده وعید‌ها هنوز همان زمین است با دل و جگر چند‌پاره شده‌تر و البته تعطیل که دیگر استفاده نمی شود!

قدس طلاب| تابستان‌۹۷- گزارش شهرآراورزشی

اسمش مثلا زمین چمن مصنوعى است، اما هیچ شباهتى به آن ندارد. بیشتر به زمین‌هاى چمن درب‌و‌داغون دهه‌۶۰ مى‌ماند که پر از چاله‌چوله بود و با اینکه اسمش زمین چمن بود، در‌واقع یک زمین خاکى ناهموار بود با چند تکه چمن تنک و از‌حال‌رفته. جایى که از آن حرف مى‌زنیم، تا همین چند سال قبل خاکى بود. زمینى که خاستگاه ظهور تعدادى از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌هاى مشهد و حتى ایران است به بهانه نوسازى و بهسازى، چمن مصنوعى شد؛ اما حالا چند‌صباحى است که از زمانى که خاکى بود هم بدتر شده است!

درحالی‌که در گوشه کنار شهر، زمین‌هاى چمن مصنوعى زیادى ساخته شده و در این سال‌ها تقریبا همه بوستان‌هاى شهر از این موهبت بهره‌مند شده‌اند، قدیمى‌ترین مجموعه ورزشى منطقه کم‌برخوردار طلاب مشهد زمین چمنى دارد که صفت «افتضاح به تمام‌معنا» برازنده‌اش است. دل‌و‌روده این زمین رسما بیرون زده و چمنى که على‌القاعده به‌علت مصنوعى‌بودنش باید صاف و یکدست باشد، تکه‌تکه شده است. در جاهایى که چمن هنوز پاره نشده نیز ضخامتش به‌اندازه‌اى نازک شده است که عملا با نبودنش فرقى ندارد.

قدس طلاب| تابستان ۹۸- گزارش شهرآراورزشی

امروز همان یک سال بعد است. زمین چمن مثلا مصنوعى قدس طلاب در سراب وعده‌ها غرق شده و دیگر رؤیاى بازسازى براى ساکنان محل به فراموشى سپرده شده است. دیگر کسى یادش نمى‌آید آخرین‌بار کدام مدیر، کى و کجا وعده تعویض چمن و بازسازى را داده بود. حالا دیگر ساکنان محله فقط به عشق حاصل از دویدن دنبال توپ گرد در زمین نامسطح دل‌خوش‌اند. آسیب‌ها پابرجاست و زخمى‌شدن فوتبالیست‌های جوان، از مصدومیت‌هاى رایج فوتبال در کوچه‌هاى آسفالت کم ندارد، بلکه بدتر و سخت‌تر....

قدس طلاب| بهار ۹۹-گزارش شهرآراورزشی

مرداد ۱۳۹۷ تیتر فوتبال زیر خط فقر «شهرآرا‌ورزشی با تصویری از بازی بچه‌های عشق فوتبال روی زمین صدپاره چمن مصنوعی قدس طلاب، شروعی بر مصیبت‌‍‌نامه وعده‌های سرخرمن مسئولان ورزش مشهد برای تعویض چمن این زمین بود؛ وعده‌هایی که یکی پس از دیگری موعد تحقق آن‌ها از راه رسید، اما خبری از ترمیم زمین قدیمی شهر نشد! گویا گرهی کور بر کار این زمین افتاد و قرار نیست حتی با تعویض ریاست‌های اداره ورزش و جوانان هم مشکل زمین چمن مصنوعی قدس طلاب حل‌و‌فصل شود. حالا با‌وجود گذشت بیش از ۶۵۰ روز از تاریخ اولین گزارش شهرآرا (به‌دلیل شکایت‌های زیاد اهالی و ورزشکاران محل گرفته شد) و سر‌کار‌آمدن سومین رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد، مشاهدات عینی روز گذشته ما نشان می‌دهد غبار از قاب غم‌انگیز زمین قدس طلاب هم گرفته نشده است.

قدس طلاب| پاییز ۱۴۰۰

هوای پاییز مشهد همیشه ۴ فصل است. درست شبیه حال نزار زمین چمنی که دیگر نباید به آن زمین چمن گفت. زمین قدس طلاب بعد از گذشت ۴‌سال نه‌تن‌ها در وضعیتش بهبودی حاصل نشده، بلکه به روزگار اسف‌بارتری افتاده است. با‌این‌همه روایت‌های جدیدی از وعده‌وعید‌ها مطرح شده که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

کمیسیون ماده‌۲۷؛ وعده جدید

روز گذشته باخبر شدیم که یکی از اهالی ورزش که چند‌صباحی است برخی از سالن‌ها و اماکن ورزشی را در مزایده می‌گیرد و به آن سر‌و‌سامان می‌دهد، این‌بار نامه‌ای به کمیسیون ماده‌۲۷ زده و خواستار سرمایه‌گذاری روی زمین چمن قدس طلاب شده است. کمیسیون ماده‌۲۷، همان کمیسیون سرمایه‌گذاری است که زیرنظر اداره کل ورزش و جوانان استان است و طبق قانون طی شرایطی یکی از اماکن ورزشی برای سرمایه‌گذاری و کار در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و در مقابل بخش خصوصی باید تعهداتی را نسبت به آن مجموعه در‌اختیار‌گرفته انجام دهد.

حالا گفته می‌شود چنانچه کمیسیون ماده‌۲۷ صلاحیت و پیشنهاد این شخص را برای در‌اختیار‌گرفتن زمین چمن قدس طلاب تأیید کند و مدیرکل ورزش و جوانان زیر این نامه امضا‌ی دریافت مجوز این کمیسیون را بعد از استعلامات لازم از مقامات حراستی بزند، آن‌موقع طی یک‌بازه زمانی سه تا شش‌ماهه زمین چمن قدس طلاب نونوار می‌شود و انتظار چهارساله به پایان خواهد رسید. طبق قانون این کمیسیون، شخص متقاضی که ممکن است یک بخش حقوقی خصوصی باشد، مبلغ کارشناسی‌شده‌ای را ضمانت می‌دهد تا برای مجموعه هزینه کند و در مقابل به‌مدت معلوم ۵ تا ۱۰‌سال از منابع درآمدزایی آن مجموعه استفاده کند.

زمین چمن قدس طلاب ۳ زمین در طول یک زمین بزرگ است که هزینه اجاره هر ۲ ساعت به‌طور‌میانگین جلسه‌ای ۲۰۰‌هزار تومان است و برآوردی ساده نشان می‌دهد این زمین که زمین محبوب بچه‌های تشنه فوتبال آن منطقه است، می‌تواند درآمدزا باشد. گفته می‌‎شود برای تعویض زمین چمن مصنوعی این مجموعه چیزی بالغ‌بر یک‌میلیارد تومان بودجه لازم است که یک حساب سرانگشتی حاکی از آن است که درآمد به‌راحتی حاصل می‌شود. حالا باید منتظر نشست و دید آیا قدس طلاب با مجوز کمیسیون ماده‌۲۷ بالأخره بعد از ۴‌سال انتظار به سامان می‌رسد یا خیر؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->