فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی آهنگ رضا یزدانی را برای «افعی تهران» بشنوید + لینک دانلود گفتگو با سیدعلی موسوی نژاد، کارگردان فیلم «ایلیا؛ جست وجوی قهرمان» | در آینه یک بازی رایانه‌ای پخش سریال اکشن و کمدی «۵۰ متر مربع» از تلویزیون درباره مجموعه «آبنبات ها» در گفتگو با مهرداد صدقی، نویسنده خراسانی فصل سوم سریال «سرزمین مادری» روی آنتن + زمان پخش خبر‌های جدید وزیر فرهنگ و ارشاد درباره قیمت بلیت کنسرت و راه‌اندازی موزه تئاتر پوران درخشنده در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام صداپیشگی «ورنر هرتسوگ» برای انیمیشن بونگ جون‌هو سریال فانتزی «هیس، هیچی نیس!» درشبکه دو + زمان پخش
سرخط خبرها

دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد: سعی داریم از هنر هنرمندان استفاده صحیح کنیم

  • کد خبر: ۸۹۰۲۳
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد: سعی داریم از هنر هنرمندان استفاده صحیح کنیم
مهدی یک‌پسر، دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد، در دیدار با هنرمندان: پاویون‌های قصه‌گو زمینه ارتباط مردم با شنیدن داستان را فراهم می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - مهدی یک‌پسر، دبیر جشنواره بین المللی هنر‌های شهری مشهد، در دیدار با هنرمندان گفت: پاویون‌های قصه گو زمینه ارتباط مردم با شنیدن داستان را فراهم می‌کند.

دبیر جشنواره بین المللی هنر‌های شهری مشهد گفت: در بخش اصلی مسابقه که در واقع بین الملل است، طراحی پاویون‌های قصه‌گو را ایجاد خواهیم کرد، پاویون می‌تواند در اشکال مختلف و در واقع روایت‌گر یک داستان باشد و روایتگری این داستان از طریق ابزار‌های مختلف نظیر امکانات سمعی و بصری، فناوری‌های نوین، آثار هنری، صنایع دستی و... اتفاق بیفتد. با ایجاد این اتفاقات نو و ارزشمند باید شرایط شنیدن، دیدن و خواندن داستان و قصه برای مردم مهیا گردد.

مهدی یک‌پسر در دیدار با هنرمندان مشهدی افزود: جشنواره امسال در دو بخش برگزار می‌‎شود، بخش نوروزگان و بین الملل؛ در این جشنواره سعی بر استفاده صحیح از هنر هنرمندان داریم.

وی تصریح کرد: رویداد نوروزگان با ترکیب برنامه روتین سال‌های گذشته با کمی تغییرات در مدل و شیوه اجرا برگزار خواهد شد و بخش بین‌الملل که بخش اصلی جشنواره است تمام هنرمندان از ایران و سرتاسر جهان می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد: جشنواره امسال در دو بخش «نوروزگان» و «بین‌الملل» برگزار می‌شود

یک‌پسر یادآور شد: در بخش تزئینات شهری که در لایه عمومی این جشنواره می‌باشد نگاه بر این است که خلاقیت برای تغییر چهره شهر بیش از پیش از سوی هنرمندان در نظر گرفته شود.

وی افزود: سعی بر این است تا از تمامی عناصر شهری نظیر ظرفیت‌نما، مبلمان شهری و پتانسیل هویتی در قالب تبلیغات خلاق و پارتیزانی که در تمام دنیا کاربرد دارد استفاده نماییم.

دبیر جشنواره بین المللی هنر‌های شهری مشهد گفت: رویکرد دیگر این است که نازیبایی‌های شهر را به سمت زیبایی ببریم و شناخت هنرمند از شهر را تبدیل به فرصتی برای تهیه و تولید ایده و در نهایت هنر نماییم، امسال به دنبال تغییر وتحول ارزش آفرین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای جشنواره امسال از هنرمندان انتظار داریم تا با پیدا کردن مصداق‌ها در شهر اقدام به تولید ایده و اثر هنری نمایند.

یک پسر تصریح کرد: نوروز ۱۴۰۱ آغاز قرن جدید است و با اعیاد شعبانیه نیز همزمان شده است و بخشی از آثار این جشنواره به این دو موضوع اختصاص داده خواهد شد، از این رو از هنرمندان انتظار تهیه و تولید آثار تعاملی هستیم چراکه معتقدیم هنر تعاملی می‌تواند نحوه زیبایی شهر را دگرگون کند.

وی گفت: در بخش نقاشی دیواری تعدادی از هنرمندان را براساس رزومه انتخاب خواهیم کرد و در بخش آزاد آثار دریافتی را به داوری خواهیم گذاشت، در بخش هنر‌های نمایشی و یادمان‌های نوروزی فعالیتی جدید را تعریف کرده‌ایم به صورتی که در ۱۵ نقطه "مکان رویداد" برگزار می‌کنیم.

دبیر جشنواره بین المللی هنر‌های شهری مشهد در پایان گفت: در "مکان رویداد" نقاطی از سطح شهر را انتخاب می‌کنیم و هنرمندان بر اساس منظر، ابعاد و ویژگی‌های مکان باید طرح و آثار خود را ارائه کنند، یعنی المانی که برای نقطه مدنظر ساخته خواهد شد بر محور یک داستان خواهد چرخید و هنرمند بر مبنای داستان آن المان را تعاملی و پویا بسازد، همچنین در فضای بیرونی آن المان نمایش خیابانی با تم داستان مذکور به اجرا درخواهد آمد و در بعضی نقاط اجرای سرود مرتبط نیز خواهیم داشت.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->