کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

بلند مثل سپیدار مثل هنر

  • کد خبر: ۸۸۱۷۹
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
بلند مثل سپیدار مثل هنر
احسان خزاعی - سردبیر شهرآرانیوز

جشنواره استقبال از بهار در مشهد حالا دارد چهارده ساله می‌شود. نوبهار پیش رو که از راه برسد، این رویداد فرهنگی و هنری، پا در دوران نوجوانی خویش خواهد گذاشت. نوجوان فرهنگی شهر امام رضا (ع)، تجربه‌های کودکی و نونهالی را از سر گذرانده و حالا در آستانه بلوغ، رختی متفاوت بر تن کرده و مرامی جدید برای خود برگزیده است. شیوه‌ای که از پس سال‌ها تجربه، برازنده فصل بلوغ است و دروازه ورود به جهانی متفاوت. رویداد استقبال از بهار، حالا با اتکا به تجربه خویش و استعانت از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مشهد، مجاورت با امام مهربانی‌ها و شوق وصال مشتاقان زیارت بارگاه رضوی، نگاهی جهان‌شمول دارد.

چهاردهمین جشنواره استقبال از بهار در مشهد با چنین نگاهی، تحت نام «جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد» برگزار خواهد شد تا این‌بار، همه آن‌ها که دل در گرو فرهنگ و هنر این خطه دارند، فرصتی برای همراهی با این رویداد و بروز و ظهور توانایی خود داشته باشند. این‌گونه به نظر می‌رسد که نام «جشنواره هنر‌های شهری» برای این رویداد یک محدودیت است، اما مشهد، شهری، چون دیگر شهر‌ها نیست. اینجا شهری است با میانگین سالانه بیش از بیست میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان که سبب می‌شود تعاریف و ساختارهایش را متفاوت‌تر از هر شهر دیگری بکند.

شهری چنین، بی‌تردید فقط برای ساکنانش اهمیت ندارد و این، همان دروازه‌ای است که رویداد استقبال از بهار در مشهد، بر آستانه آن ایستاده است. چهاردهمین رویداد استقبال از بهار یا جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد، حالا و در نخستین گام‌های بلوغ خود، افق‌هایی به وسعت یک جهان را نظاره می‌کند. سپیدار نوجوان هنر شهری مشهد، حالا در حال قد کشیدن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->