کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت اختراع دوربینی که شعر می‌سراید | Poetry Camera، عکاس و شاعر بیش از ۱۰۰ شرکت تسهیلات تولید موبایل گرفته‌اند | اعتبارات درست هزینه شده‌اند؟ چرا دیسکورد فیلتر شد؟ سونی به‌زودی از Xperia 1 IV رونمایی می‌کند مالک X: ممنوعیت TikTok خلاف آزادی بیان است آیا Discord مسدود شده است؟ گوشی تاشوِ BlackView HERO 10 ماه آینده می‌آید اندروید به‌زودی می‌تواند سلامت حافظه گوشی را نشان دهد مشکل عجیب صفحه‌نمایش‌، چند گوشی‌‌ دیگر سامسونگ را هم درگیر کرد + عکس وزارت اقتصاد از شروع فروش اینترنتی دارو از ماه آینده خبر داد هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند
سرخط خبرها

نگاهی به پیکسل ۶ از تراشه اختصاصی تا قیمت نجومی

  • کد خبر: ۸۹۱۱۳
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
نگاهی به پیکسل ۶ از تراشه اختصاصی تا قیمت نجومی
گوشی گوگل پیکسل ۶ با طراحی جدید در مقایسه با مدل‌های قبلی متفاوت از گوشی‌های رده‌بالای بازار عرضه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - گوشی گوگل پیکسل ۶ با طراحی جدید در مقایسه با مدل‌های قبلی متفاوت از گوشی‌های رده‌بالای بازار عرضه شده است. دوربین‌های این گوشی به جای آنکه در گوشه پنل پشتی قرار بگیرند، روی یک نوار افقی که از یک سمت گوشی به سمت دیگر آن کشیده شده است چیده شده‌اند. یک خوبی چنین چیدمانی این است که پیکسل برخلاف برخی گوشی‌ها دیگر، هنگام قرار گرفتن روی یک سطح صاف، به دلیل برآمدگی دوربین‌ها تکان نمی‌خورد. این نوار علاوه بر اینکه از دوربین‌ها میزبانی می‌کند، در زیبایی گوشی هم تأثیر بسزایی دارد و ۲ رنگ تشکیل‌دهنده گوشی را از یکدیگر جدا می‌کند. بخش نازکی که در بالای این نوار قرار دارد رنگ روشنی دارد. بخش پایین نوار کم‌رنگ‌تر است و می‌توانید بین ۳ رنگ مختلف یکی را انتخاب کنید. مقاومت گوشی هم در مقایسه با نسخه‌های قبلی افزایش یافته است و گوگل از محافظ صفحه گوریلاگلس ویکتوس برای محافظت از صفحه نمایش محصول تازه خود بهره می‌برد. پیکسل ۶ به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد با رزولوشن +FHD مجهز شده است و نرخ تازه‌سازی نمایشگر این گوشی نیز به صورت خودکار و بسته به محتوایی که در حال تماشایش هستید بین ۶۰ تا ۹۰ هرتز تنظیم می‌شود.

در بخش دوربین، در این مدل نیز مانند پیکسل‌های قبلی، ۲ دوربین در پنل پشتی در اختیار خواهید داشت، اما برخلاف گذشته، این ۲ دوربین دوازده‌مگاپیکسلی نیستند. گوگل در عوض برای دوربین اصلی یک لنز با حسگر پنجاه‌مگاپیکسلی در نظر گرفته است و در کنار آن، از یک لنز دوازده‌مگاپیکسلی فوق‌عریض کمک می‌گیرد که زاویه دید آن ۱۱۴ درجه است. از دیگر ویژگی‌های جدیدی که جزو مشخصات دوربین Google Pixel ۶ به شمار می‌رود، قابلیت Magic Eraser است که به شما کمک می‌کند اشیا یا افراد ناخواسته را از پس‌زمینه تصاویر خود حذف کنید. هم‌چنین با حالت Motion Mode می‌توانید هنگام عکاسی از صحنه‌هایی که جنب و جوش زیادی دارند روی یک سوژه در حال حرکت تمرکز و پس‌زمینه آن را تار کنید.
در بخش پردازنده، این محصول اولین سری از گوشی‌های گوگل است که با تراشه اختصاصی خود گوگل، یعنی تنسور، به بازار آمده است. در کنار توان پردازشی این تراشه، قابلیت مهمی که در مقایسه با دیگر تراشه‌های موجود در بازار دارد، بهبود هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در آن است. به لطف این موضوع، قرار است پیکسل ۶ با قابلیت‌های جدیدی عرضه شود. برای نمونه، ویژگی تشخیص تماس‌های از پیش ضبط‌شده و هم‌چنین تخمین زمان تقریبی‌ای که می‌توانید با فرد مورد نظر تماس برقرار کنید و پشت خط نمانید به پیکسل ۶ اضافه شده است. این محصول با رم ۸ گیگابایت و ۲ حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه شده است.

موبایل جدید گوگل با یک باتری ۴۶۱۴ میلی‌آمپری عرضه شده است. از طرف دیگر، گفته می‌شود تنسور مصرف انرژی پایینی هم دارد. به این ترتیب، می‌توانیم انتظار داشته باشیم عمر باتری مدل جدید در مقایسه با مدل قبلی که باتری چهارهزارمیلی‌آمپری داشت بسیار بهبود پیدا کرده باشد. سرعت شارژ پیکسل ۶ هم افزایش یافته است و از شارژ ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند. در کنار این محصول، شارژری قرار ندارد و خودتان باید پس از خرید، یک شارژر سی‌واتی برای آن تهیه کنید. در قسمت نرم‌افزار هم پیکسل ۶ با اندروید ۱۲ عرضه می‌شود و مانند همیشه اولین گوشی‌ای است که با جدیدترین نسخه اندروید وارد بازار خواهد شد. در این نسخه، ویجت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. در کنار آن‌ها زبان طراحی سیستم عامل نیز به Material You تغییر پیدا کرده است و حالا تم گوشی بر اساس تصویر زمینه‌ای که انتخاب می‌کنید تغییر رنگ می‌دهد.

قیمت این پرچم‌دار گوگل در بازار چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->