امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس توصیه عجیب دانشمندان: به جای گوشت دام‌، گوشت مار بخورید! چند بازی رقابتی به لینکدین اضافه می‌شود دسترسی به تلگرام و اینستاگرام راحت‌تر می‌شود سامسونگ گلکسی واچ ۷ را در سه نسخه و با تراشه کارآمدتر عرضه می‌کند با تحویل سال، ساعت گوشی خود را چگونه تنظیم کنیم؟ + فیلم جزئیاتی درباره گوشی تاشو آیفون + تاریخ عرضه ۱۰ بازی برتر دونفره یا گروهی موبایل (اندروید و IOS) | آنلاین و آفلاین اندروید ۱۵ می‌تواند گوشی‌های اندرویدی خاموش را ردیابی کند ربات مجهز به ChatGPT می‌تواند حین گفتگو برای کارهای خود دلیل بیاورد + ویدئو هوش مصنوعی DeepMind گوگل می‌تواند نحوه انجام وظایف در بازی‌های ویدئویی را یاد بگیرد ویژگی «ارسال فایل» به زودی به دایرکت اینستاگرام اضافه می‌شود تصویب لایحه فیلترکردن تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا اسپاتیفای سرویس پخش موزیک ویدئو راه‌اندازی کرد تقلید پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا از سبک سخنرانی دونالد ترامپ + ویدئو اپل دانلود مستقیم اپلیکیشن‌های آیفون از وب‌سایت‌ها را ممکن می‌کند ۱۰ بازی برتر پلتفرمر موبایل (اندروید و IOS) + دانلود بسته‌های تخفیفی همراه اول و ایرانسل ویژه ماه مبارک رمضان (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) ویدئو | بازگشت یاسمین مقبلی و فضانوردان مأموریت «کرو-۷» ناسا به زمین تیک تاک اپلیکیشن TikTok Photos را برای اشتراک تصاویر عرضه می‌کند
سرخط خبرها

راهکارهایی برای شارژ شدن بهتر گوشی‌های اندروید

  • کد خبر: ۹۰۴۹۰
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
راهکارهایی برای شارژ شدن بهتر گوشی‌های اندروید
آیا گوشی هوشمند اندروید شما با مشکل شارژ نشدن مواجه شده است؟ در این مقاله راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه خواهیم داد.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌احتمال زیاد شما هم جزء آن دسته کاربرانی هستید که توجه زیادی به فرایند شارژ شدن گوشی خود ندارید؛ فقط کابل را به گوشی متصل و پس از شارژ شدن دستگاه آن را از شارژ خارج می‌کنید. اما گاهی با اتصال شارژر به دستگاه، گوشی شما شارژ نمی‌شود؛ در این حالت چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

خوشبختانه لازم نیست در صورت بروز این مشکل، فورا به یک مرکز خدمات تعمیرات مراجعه کنید، زیرا احتمال دارد شارژ نشدن گوشی اندروید شما دلیل بسیار ساده‌ای داشته باشد. در بیشتر مواقع می‌توان معمای شارژ نشدن گوشی هنگام اتصال به برق را در خانه حل کرد.

با ما همراه باشید تا راهکارهای خانگی حل مشکل شارژ نشدن گوشی‌های اندروید که توسط وب‌سایت میک‌یوزآو ارائه شده است را با هم مرور کنیم.

۱- گوشی هوشمند خود را مجددا راه‌اندازی کنید

قبل از شروع جستجو در گوگل برای یافتن پاسخ اینکه چرا گوشی من شارژ نمی‌شود، سعی کنید دستگاه‌ خود را خاموش و آن را دوباره روشن کنید. در بیشتر مواقع دلیل اصلی شارژ نشدن گوشی هنگام اتصال به برق، این است که یک مشکل ساده در اتصال وجود دارد. برای رفع این مورد موقت، می‌توان از راهکار خاموش و روشن کردن مجدد دستگاه استفاده کنید.

راه‌اندازی مجدد گوشی، همه‌ی خدمات فعال در پس‌زمینه‌ی دستگاه را متوقف خواهد کرد و همین مورد می‌تواند مشکل شارز نشدن را رفع کند. راه‌اندازی مجدد گوشی همچنین باعث خواهد شد اجزای دستگاه جان تازه‌ای بگیرند زیرا این احتمال همیشه وجود دارد که دراثر کارکرد طولانی‌مدت، برخی از قسمت‌های دستگاه به‌درستی کار نکند. برای راه‌اندازی سریع می‌توانید دکمه‌ی پاور گوشی را نگه داشته و روی گزینه‌ی Restart تپ کنید.

اگر پس از راه‌اندازی مجدد، فرایند شارژ به حالت عادی بازگشت، مشکل شما حل شده است.

۲- سعی کنید گوشی خود را در حالت ایمن (Safe Mode) راه‌اندازی کنید

اگر پس از راه‌اندازی مجدد گوشی، فرایند شارژ همچنان با مشکل مواجه بود، در مرحله‌ی بعد می‌توانید از حالت ایمن دستگاه استفاده کنید. حالت ایمن اساسا یک محیط سندباکس است که گوشی هوشمند شما را به نرم‌افزاری که در ابتدا به‌طور پیش‌فرض روی آن نصب شده است، محدود خواهد کرد. این یعنی برنامه‌های شخص‌ثالث دانلود شده توسط شما، در حالت ایمن اجرا نخواهد شد.

اگر بتوانید گوشی هوشمند خود را درحالت ایمن شارژ کنید، مسلما دلیل عدم شارژ شدن دستگاه به یک اپلیکیشن یا سرویس شخص‌ثالث نصب شده روی گوشی مرتبط است. اگر این مورد تأیید شد، باید سری به فهرست اپلیکیشن‌هایی که اخیرا نصب کرده‌اید بزنید، زیرا دلیل اصلی شارژ نشدن دستگاه در حالت عادی، به‌احتمال خیلی زیاد به یکی از این اپلیکشن‌ها مرتبط است.

اپلیکشین‌ها و برنامه‌هایی که به آن‌ها اعتماد ندارید یا مدتی است از آن‌ها استفاده نکرده‌اید را از روی گوشی حذف کنید. سپس دستگاه خود را درحالت عادی ریبوت کرده و بررسی کنید که آیا مشکل رفع شده است یا خیر.

برای وارد شدن به حالت ایمن در اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی، باید دکمه‌ی پاور را فشار داده و نگه دارید. سپس در اعلان نمایش داده‌شده، روی دکمه‌ی خاموش/روشن تپ کرده و آن را نگه دارید. پس از پذیرش درخواست، گوشی شما در حالت ایمن راه‌اندازی خواهد شد. برای خروج از این حالت و بازگشت به بوت استاندارد، کافی است دستگاه خود را یک‌بار ری‌استارت کنید.

از آنجا که همه‌ی پوسته‌های اندروید عملکرد یکسانی ندارید، شاید فرایند بوت کردن دستگاه در حالت ایمن و خارج شدن از این حالت در گوشی شما کمی تفاوت داشته باشد. اگر مراحل ذکر شده رد بالا روی دستگاه شما اجرا نشد، سعی کنید با مراجعه به وب‌سایت شرکت سازنده‌ی گوشی اندروید خود، یا با جستجو در گوگل، روش بوت در حالت ایمن را برای مدل دقیق دستگاه خود پیدا کنید.

۳- از کابل یا شارژر دیگری استفاده کنید

اگر با طی کردن مراحل فوق، گوشی شما همچنان با مشکل شارژ نشدن مواجه است، وقت آن فرا رسیده که کابل و شارژر خود را بررسی کنید. شاید کابل شارژ شما دچار خرابی شده است یا آداپتور آن به‌خوبی کار نکند. علاوه‌براین احتمال دارد سوکتی که شارژ را به آن متصل کرده‌اید، جریان برق را به‌خوبی انتقال ندهد.

در این شرایط بهتر است از یک کابل، شارژر یا منبع تغذیه‌ی دیگر برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید. ساده‌ترین روش برای بررسی اینکه آیا کابل شما معیوب شده یا خیر، این است که گوشی را از طریق درگاه یواس‌بی به رایانه‌ی خود متصل کنید.

اگر گوشی اندروید شما با اتصال به رایانه‌ی شخصی شارژ شد، می‌توانید عیب‌یابی را به شارژر و سوکت آن محدود کنید. اگر استفاده از کابل جدید، مشکل شارژ شدن را حل کرد، پس بهتر است به‌فکر جایگزین کردن یک کابل برای شارژ دستگاه خود باشید. توصیه ما این است که از لوازم جانبی اصلی و برندهای معتبر استفاده کنید و هرگز لوازم ارزان‌قیمت که توسط برندهای ناشناخته تولید شده‌اند، خریداری نکنید.

۴- اطمینان حاصل کنید که این مورد یک ایراد نرم‌افزاری نیست

اگر با اتصال شارژ به گوشی، علامت شارژ شدن دستگاه را مشاهده می‌کنید اما عملیات شارژ واقعا انجام نمی‌شود، یا در شرایطی که گوشی درحال شارژ است اما علامت آن نشان داده نمی‌شود، شاید این مورد به یک اشکال نرم‌افزاری مرتبط باشد. با نصب اپلیکیشن کاربردی Ampere می‌توانید یک‌بار برای همیشه مطمئن شوید که آیا جریان برق وارد دستگاه شما شده است یا خیر.

اپلیکیشن Apmpere یک برنامه‌ی ساده است که به شما اجازه می‌دهد میزان جریان شارژ یا شارژ گوشی‌ خود را به‌طور لحظه‌ای مشاهده کنید. این اپلیکیشن همچنین ویژگی‌های دیگری ارائه می‌دهد که شاید برای بسیاری از کاربران مفید واقع شود. به‌عنوان مثال این اپ اطلاعاتی درمورد وضعیت باتری، ولتاژ موجود و دمای باتری ارائه می‌دهد.

با نصب اپلیکیشن Apmpere، گوشی اندروید خود را به منبع برق وصل و سپس اپ یاد شده را اجرا کنید. اکنون بررسی کنید آیا گوشی شما درحال شارژ شدن است یا خیر. اگر دستگاه شما درحال شارژ باشد اما نماد شارژ شدن را نشان ندهد، می‌توان گفت که این مورد یک اشکال نرم‌افزاری رایج است که احتمالا با به‌روزرسانی‌های بعدی سیستم‌عامل دستگاه رفع خواهد شد. علاوه‌براین می‌توانید با بازنشانی تنظیمات به حالت کارخانه مشکل را حل کنید.

اگر گوشی سامسونگ شما شارژ نمی‌شود، اما علامت شارژ شدن را نشان می‌دهد، شاید این مورد نیز یک اشکال نرم‌افزاری باشد. برای رفع این مورد می‌توانید نسبت به به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی خود اقدام کرده یا آن را به‌تنظیمات کارخانه برگردانید.

اگر تمایلی به نصب اپلیکیشن Ampere ندارید، روش دیگر برای بررسی این مورد این است که گوشی خود را خاموش کرده و سپس کابل شارژر را به آن متصل کنید. اگر دستگاه شما جریان برق را دریافت کند، نماد چشمک‌زن شارژ شدن روی نمایشگر دیده خواهد شد. برای دانلود Ampere می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

۵- درگاه شارژر گوشی را تمیز کنید

اگر اپلیکیشن Ampere نشان می‌دهد که دستگاه شارژ دریافت نمی‌کند، دلیل اصلی این مورد احتمالا وجود گردوغبار در درگاه شارژر گوشی است. ذرات گردوغبار می‌تواند به‌سرعت در ورودی شارژر جمع شده و مانع اتصال گوشی به منبع برق شود.

پورت شارژ گوشی خود را بررسی کنید و اگر متوجه تجمع گردوغبار در این ناحیه شدید، نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید. می‌توانید این کار را به‌راحتی با مالش دادن آرام ناحیه با یک پنبه یا دستمال‌کاغذی خشک انجام دهید. لمس خود را ملایم نگه داشته و دقت کنید فشار زیادی به این بخش وارد نشود.

برای مشاهده بهتر آنچه داخلی درگاه شارژ گوشی گیر کرده است از چراغ قوه‌ استفاده کنید. اگر متوجه شدید که هرگونه زباله خارجی داخل آن گیر کرده است، می‌توانید با استفاده از ابزار اجکتور سیم‌کارت یا خلال دندان، این بخش را به‌خوبی تمیز کنید. پس از تمیز کردن درگاه شارژ، مجددا دستگاه را شارژ کنید.

۶- آیا ممکن است گوشی شما آسیب دیده باشد؟

آب و برق هیچ‌گاه درکنار هم به‌خوبی کار نمی‌کنند و حتی گوشی‌های مقاوم در برابر نفوذ آب نیاز به مراقبت ویژه دارند. اگر دستگاه شما خیس شده است و اکنون تعجب می‌کنید که چرا شارژ نمی‌شود، به‌احتمال زیاد دلیل اصلی به نفوذ آب مرتبط است.

اگر احتمال می‌دهید گوشی شما در معرض رطوبت و آب قرار گرفته است، باید قبل از شارژ کردن مجدد دستگاه، از خشک شدن آن اطمینان حاصل کنید.

روش‌های مختلفی برای نجات دادن گوشی‌هایی که خیس شده‌اند وجود دارد. به‌عنوان مثال می‌توان هوای گرم را با سشوار به بخش داخلی آن منتقل کنید یا دستگاه را برای مدتی در کسیه‌ی برنج قرار دهید. با این‌حال در این شرایط پیش از اقدام به شارژ مجدد دستگاه باید حداقل یک‌روز صبر کنید.

پس از یک‌روز سعی کنید گوشی خود را به شارژر متصل کنید تا ببینید آیا شارژ خواهد شد یا خیر. پس از خشک شدن اتصالات، احتمال دارد گوشی شما مجدد به‌طور عادی جریان برق را دریافت کند.

۷- به مرکز خدمات تعمیرات گوشی‌های هوشمند مراجعه کنید

اگر با انجام مراحل فوق، مشکل شما همچنان رفع نشد، بهتر است به یک مرکز معتبر تعمیرات مراجعه کرده و از یک متخصص برای حل مسئله‌ی شارژ نشدن دستگاه مشاوره بگیرید. در مراکز تعمیر، افرادی حضور دارند که به‌احتمال زیاد مشکلات سخت‌افزاری گوشی شما را شناسایی خواهند کرد. اگر گوشی شما هنوز شامل گارانتی است، احتمالا برای تعمیر آن نیاز به پرداخت هزینه‌ی اضافه نخواهید داشت، در غیر این‌صورت شاید مجبور باشید برای تعویض قطعات معیوب، هزینه پرداخت کنید.

با توجه به‌اینکه فرایند شارژ از طریق قطعات کوچک تعبیه شده روی گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود، مشکلات مربوط به شارژ دستگاه رایج‌تر شده است. این مورد به‌خصوص در دستگاه‌های ظریف و تاشو امروزی بیشتر دیده می‌شود زیرا این نوع محصولات به مراقبت بیشتری احتیاج دارند.

امیدواریم این راهکارها در عیب‌یابی مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی‌تان به شما کمک کرده باشد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->