ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

آیا پیک ششم کرونا شروع شده است؟ | ادعای مسئولین مقابل ادعای اپلیکیشن «ماسک»

  • کد خبر: ۸۹۷۴۰
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
آیا پیک ششم کرونا شروع شده است؟ | ادعای مسئولین مقابل ادعای اپلیکیشن «ماسک»
طی هفته‌های ابتدایی آبان‌ماه برخی از مسئولین و اپیدمیولوژیست‌ها از آغاز پیک ششم کرونا در کشور می‌گویند اما اپلیکیشن «ماسک» چیز دیگری می‌گوید.

به گزارش شهرآرانیوز - طی هفته‌های ابتدایی آبان‌ماه برخی از مسئولین و اپیدمیولوژیست‌ها خبر از آغاز پیک ششم کرونا در کشور می‌دادند، با وجود گذشت چند هفته هم چنان شاهد کاهش موارد ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در کشور هستیم. اپلیکیشن ماسک که از همان ابتدا آغاز پیک ششم را تکذیب می‌کرد به ماجرا‌ها و اظهارنظر‌های اخیر واکنش نشان داده است.

هفته ابتدایی آبان‌ماه رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه کشور وارد موج ششم کرونا شده است از شرایط نامطلوب کرونا در کشور خبر دارد و سرعت‌بخشیدن به واکسیناسیون عمومی را راهی برای جبران مافات عنوان کرد. اما در همان زمان اپلیکیشن «ماسک» که در جهت آگاهی‌بخشی به مردم درباره بیماری کرونا طراحی شده است، اعلام کرد براساس تحلیل داده‌ها، روند بستری در بیشتر استان‌های کشور نزولی است و هنوز نمی‌توان درباره شروع خیز ششم کرونا در کشور اظهارنظر کرد. موضوعی که با انتقاداتی همراه شد مبنی بر اینکه تحلیل این اپلیکیشن اشتباه بوده و عوامل ایجاد پیک، شاخص ابتلا است نه بستری.

این اپلیکیشن اخیرا با انتشار توییتی به بحث‌های پیرامون آغاز شیوع موج ششم کرونا در اواسط آبان‌ماه اشاره کرده است:

«بعضی از دوستان اپیدمیولوژیست حدودیک ماه قبل اعلام کردند کشور وارد خیز ششم شده است. تیم اپلیکیشن ماسک بر اساس تحلیل دقیق بلافاصله این ادعا را ردکرد. اما بلافاصله بعضی از کانال‌های خبری بر ورود کشور به خیز ششم کرونا اصرار ورزیده و اپلیکیشن ماسک رامتهم به پنهان کردن واقعیت کردند. این دوستان در پیشگاه جامعه علمی کشور توضیح دهند بر اساس چه دلایل و شواهد علمی چنین ادعایی کردند و اکنون بعد از یک ماه از خیز ششم مورد ادعا، چرا روند ابتلا و بستری به صورت پایدار کاهشی است».

آیا پیک ششم کرونا شروع شده است؟ | ادعای مسئولین مقابل ادعای اپلیکیشن «ماسک»

اپلیکیشن ماسک با بیان اینکه ارائه اطلاعات و تحلیل‌های نادرست می‌تواند مردم و مسئولان را به اشتباه بیندازد و باعث کاهش اعتماد عمومی جامعه شود اظهار داشت این تیم بر تعهد خود با مردم استوار است و هیچ گاه حقیقت را فدای مقاصد دیگر نخواهد کرد.

آیا پیک ششم کرونا شروع شده است؟ | ادعای مسئولین مقابل ادعای اپلیکیشن «ماسک»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که از ۱۱ آبان‌ماه نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور که از سوی این اپلیکیشن منتشر می‌شد حاکی از افزایش شهر‌های قرمز در کشور بود. اما این روند در اواخر آبان‌ماه شکل نزولی به خود گرفته و اکنون هیچ شهر قرمز کرونایی وجود ندارد. (منبع: دیجیاتو)

البته ابتدای آذرماه کانال تلگرامی اپلیکیشن ماسک هشداری جدی به مردم و مسئولین داد:

آلمان با جمعیتی مشابه ایران، به ۶۸ درصد کل جمعیت خود دو نوبت واکسن تزریق کرده، چیزی که هم‌اکنون در ایران ۵۴ درصد است.

از اوایل مهرماه، مسئولان آلمان با مشاهده کاهش آمار مبتلایان، محدودیت‌های اجتماعی را به تدریج کاهش دادند.

هم‌اکنون آلمان با بدترین موج کرونا از ابتدای شروع بیماری مواجه شده است. به رغم پوشش بالای واکسیناسیون، اقتصاد قوی و جدیت بالا در اعمال قوانین، آمار ابتلای روزانه این کشور به ۵۰ هزار نفر و مرگ روزانه به ۳۰۰ نفر رسیده است.

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، عادی‌انگاری در مسئولان و مردم، کاهش سطح مراقبت‌ها و محدودیت‌ها، کشور را با خطر قطعی موج ششم مواجه می‌کند. هر خیز کرونا باعث مرگ ده‌ها هزار نفر از هم میهنان شده است. کودکان بستری در کشور به خاطر کرونا بی‌سرپرست شده‌اند و فرصت تحصیل را برای همیشه از دست داده‌اند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->