سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد به دام افتاد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله یک شرور با قمه به خودروی پلیس در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟ هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: پیک هشتم کرونا در مشهد به وجود نیامد

  • کد خبر: ۱۴۸۹۰۱
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: پیک هشتم کرونا در مشهد به وجود نیامد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با واکسیناسیون به‌موقع و گسترده در مشهد و شهرستان‌های تحت نظارت این دانشگاه، خوشبختانه وارد پیک هشتم کرونا نشدیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد کیانی در نشست خبری اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه با اصحاب رسانه به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه برای افزایش ظرفیت‌های درمانی، تجهیز و بهره‌برداری ۳ بیمارستان بوده است که بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم(ص) در جاده سرخس، بیمارستان گلبهار با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی اعصاب و روان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: همچنین ۵ بیمارستان دیگر نیز در مرحله مطالعه و بررسی قرار دارند که تأسیس یک بیمارستان هزار تختخوابی در اولویت برنامه‌های ماست.

کیانی افزود: یکی از اهداف دوره جدید مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزایش سطح بهره‌وری از امکانات و خدمات است که به‌عنوان مثال در زمینه بین‌المللی، دانشگاه تلاش کرده است با کشور‌های عراق، تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان رایزنی‌های علمی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، کشور درگیر پیک‌های ششم و هفتم کرونا بود که با واکسیناسیون به‌موقع و هماهنگ، شاهد کاهش چشمگیر ابتلا و مرگ‌ومیر بودیم. خوشبختانه باید اعلام کنم که مشهد و شهرستان‌های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی این شهر، پیک هشتم کرونا را تجربه نکردند.

 

 

راه‌اندازی سامانه مجازی «تریاژ در بحران»

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه این نشست به آخرین وضعیت حوزه آموزش این دانشگاه اشاره کرد.

دکتر ابوالفضل خواجوی‌راد اظهار کرد: با توجه به اسناد بالادستی و ضرورت توسعه دولت الکترونیک، سامانه‌های جماع آموزشی را در دانشگاه راه‌اندازی کردیم که مهم‌ترین برنامه آموزشی ما در بستر الکترونیک، سامانه «تریاژ در بحران» است که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مؤثر، ارتباط صنعت با دانشگاه بوده است. در حوزه مهارت‌های بالینی قرارداد‌های خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است و در حال استفاده از محصولات مختلف تولید داخل هستیم.

خواجوی‌راد متذکر شد: در سال گذشته، دانشگاه ۱۳ جایزه علمی کسب کرده است و در آموزش مداوم دانشجویان و اساتید، رشدی ۱۰۰درصدی را شاهد بوده‌ایم.

تزریق یک میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در مشهد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از رشد چندین برابری خدمات بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پی پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

دکتر سیدجواد حسینی در حاشیه این نشست خبری بیان کرد: در سال ۱۳۵۷ و در خراسان بزرگ، ما فقط ۲۳ خانه بهداشت داشتیم، درحالی‌که امروز فقط در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۵۲ خانه بهداشت دایر شده است.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، ۵۴ واحد خدمات بهداشت شهری در خراسان بزرگ بوده است و اکنون ۱۴۸ مرکز بهداشت شهری و ۱۳۱ مرکز بهداشت روستایی داریم.

معاون بهداشتی تأکید کرد: درباره مرگ‌ومیر مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از هر هزار مادر باردار، ۲۴۰ نفر از آنان فوت می‌کردند و اکنون ۱۶ مورد فوتی از هزار تولد زنده داریم. آمار فوت کودکان زیر ۵ سال در سال ۱۳۵۷ در حدود ۱۱۹ مورد بوده است و اکنون ۱۳ مورد فوتی داریم.

حسینی با اشاره به واکسیناسیون نیز تصریح کرد: در حوزه تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۹۱درصد دز اول، ۸۸درصد دز دوم و ۴۰درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند تا به عدد تزریق یک میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا برسیم.

وی به غربالگری بیماری اتباع اشاره و اعلام کرد: در پی غربالگری ۱۹ هزار نفر از اتباع ساکن در منطقه تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۴۰۹ بیمار شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند. همچنین برنامه واکسیناسیون اتباع زیر ۱۵ سال اکنون در حال اجراست که آمار‌های ابتدایی برای واکسیناسیون حدود ۶۰ هزار نفر بود، اما بیش از ۷۷ هزار نفر واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشتی در پایان اعلام کرد: برنامه پایش سلامت مادران باردار نیز از اولویت‌های مهم ماست و تاکنون ۷۷ هزار مورد مراقبت پیش از بارداری، ۵۷۱ هزار مورد مراقب حین بارداری و ۱۰۵ هزار مورد مراقبت پس از بارداری در این دانشگاه و معاونت بهداشتی انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->