به گزارش شهرآرانیوز، عروس و دامادهای فرمالیته، مراسمهای فرمالیته، همه چیز فرمالیته! این همه نمایشهای مصنوعی در جامعه از کجا آمد؟ چرا میخواهیم ادای خوشبختی دربیاوریم؟
فرمالیته! یعنی یک چیز همچین بی خود، نه زیادی جدی و مهم، یک جورهایی یعنی رد کن برود!
«برترین ها» در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته: اگر یادتان بیاید قبلا برای تبلیغ آتلیه ها، لوازم آرایشی یا آرایشگاهها یک مراسم فرمالیته میگرفتند که جنبه عاطفی نداشت و تنها برای تبلیغ استفاده میشد، اما به تازگی رفتارهایی دیده میشود که مردم این روزها با احساسات درونی شان هم انگار تعارف دارند و با آن فرمالیته رفتار میکنند.
تولدهای فرمالیته، عروس و دامادهای فرمالیته و حتی عزاهای فرمالیته. تعدادی جمع میشوند دور هم یک سناریویی بازی میکنند و کلیپی میگیرند و میشود یک چیزمصنوعی و نه چندان مهم! سؤال اینجاست که این جور مراسمها که باید با احساسات معنی دار برگزار شود، چرا از ارزش خودش سقوط کرده است و آهسته آهسته دارد آن جنبه پراهمیتش را از دست میدهد؟
بدیهی است که هر تغییری در رفتار کلی جامعه یا یک طبقه خاص، منافع مالی با خود یدک میکشد، یعنی ازیک بازاری کم و به بازار دیگری اضافه میشود. این روال همیشه وجود داشته و نمیتوان گفت مسئله جدیدی است، بنابراین مراسم فرمالیته نیز از این قاعده مستثنا نیست و کسانی هستند که بخواهند از این جریان به وجود آمده منفعت مالی کسب کنند!
نکتهای که نهفته است، بعد اجتماعی و روان شناسی جامعه است، گمان میرود با این مراسم فرمالیته، مردم به دنبال ارضای تصویر ذهنی خود از فضای اطراف هستند، آن حفرهای که شبکههای اجتماعی در مغز و احساسات ما به وجود آورده است و ما هرچه تمامتر در پی آن هستیم که به نحو احسن به دیگران نشان بدهیم که نگاه کنید، ببینید ما چقدر خوشبختیم؟ اما شاید حقیقت این باشد بسیاری از آنهایی که به ظاهر خوشبختند، پنهانی رنج میبرند؟!
یکی از کاربران فضای مجازی در همین باره در صفحه توئیترش نوشت: «من یکی رو میشناسم یه بار برای عقدش رفته فرمالیته یه بار هم برای عروسیش! هدفش از ازدواج هم پوشیدن لباس عروس و گرفتن فیلم فرمالیته است.» یکی دیگر از کاربران نوشته بود: «واقعا درک نمیکنم. خود من اگه بخوام کار خاصی بکنم، ترجیح میدم به جای هزینه برای فرمالیته یه کلیپ از عکسهای دونفره درست کنم و با اون پول بریم سفر.»