ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

یکی از مهمترین حساسیت‌های فصلی، تب یونجه است

  • کد خبر: ۸۹۷۹۵
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
یکی از مهمترین حساسیت‌های فصلی، تب یونجه است
یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: تب یونجه که علائم آن شبیه آنفلوانزا یا سرماخوردگی است از شایع‌ترین حساسیت‌های فصلی به شمار می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر نقی رحمانی افزود: التهاب در پوشش‌های مخاط بینی، چشم، گوش، حلق و عروق خونی از عوارض ابتلا به تب یونجه است که منجر به بروز آبریزش بینی سوزش و قرمزی چشم، خارش گوش و حلق و همچنین سنگینی گوش می‌شود.

وی با بیان اینکه سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به تب یونجه ضعیف‌تر از افراد سالم است، تصریح کرد: به طور کلی احساس خستگی، کوفتگی و خواب آلودگی ناشی از ابتلا به تب یونجه است و توصیه می‌شود افرادی که دارای تب یونجه و یا دیگر حساسیت‌های فصلی هستند، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی علیه بیماری کووید ۱۹ بیشتر اهتمام بورزند.

رحمانی ادامه داد: تب یونجه به سه دسته حساسیت فصلی، دائمی و مختلف تقسیم بندی می‌شود که در حساسیت فصلی علائم بروز بیماری در برخی از فصول سال بر اثر گرده افشانی گل‌ها و برخی گیاهان در فصل‌های مختلف به وجود می‌آید.

این پزشک متخصص با بیان اینکه حساسیت دائم، از تحریک پذیری برخی عوامل از جمله پرز و موی حیوانات و گرد و غبار به وجود می‌آید؛ افزود: درمان تب یونجه در هر مقطع از بیماری به شدت ابتلا و تکرار آن بستگی دارد.

رحمانی همچنین اظهار داشت: تب یونجه به صورت وراثتی نیز قابل انتقال است، اما برخی عوامل مانند مصرف دخانیات و یا قرار گرفتن طولانی مدت در محیط‌های آلوده می‌تواند نقش به سزایی در ابتلا به آن داشته باشد.

این پزشک ادامه داد: سینوزیت، اختلال در خواب، افزایش اندازه لوزه، پولیپ بینی، التهاب گوش و التهاب گلو در کنار علائم اولیه تب یونجه از عوارض تب یونجه مزمن است.

وی گفت: افراد مبتلا به تب یونجه دائمی معمولاً در زمستان شاهد بروز بیشتر این بیماری هستند و افراد مبتلا به حساسیت فصلی معمولاً در اوایل بهار تا اواخر تابستان و پاییز خود را نشان می‌دهند.

رحمانی با اشاره به تشخیص تب یونجه افزود: معمولاً تب یونجه با برخی بیماری‌ها مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شود و افراد برای تشخیص آن در صورتی که بعد از یک هفته علائم از بین نرفت باید جهت انجام برخی آزمایش‌هایی ها به پزشک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تست حساسیت پوستی و آزمایش خون سی تی اسکن از راه‌های تشخیص این بیماری است.

این پزشک گفت: تا به امروز راهکاری قطعی جهت درمان تب یونجه معرفی نشده است، اما کنترل آن به واسطه مصرف دارو یا ایمونوتراپی صورت می‌گیرد.

رحمانی بیان کرد: اسپری بینی کورتیکواستروئیدی و مصرف آنتی هیستامین‌ها از شایع‌ترین روش‌های کنترل تب یونجه به شمار می‌روند.

وی همچنین اظهار داشت: چنانچه بیماری تب یونجه مزمن و پیشرونده باشد و کنترل آن با دارو آنطور که باید جواب ندهند از ایمونوتراپی استفاده میشود.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->