کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

اتحادیه اروپا: طالبان گام‌های موثری برای ایجاد یک دولت فراگیر بردارد

  • کد خبر: ۸۹۹۹۸
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
اتحادیه اروپا: طالبان گام‌های موثری برای ایجاد یک دولت فراگیر بردارد
اتحادیه اروپا گفته است که در دیدار با هیات طالبان در قطر بر لزوم رعایت حقوق زنان از سوی این گروه لزوم ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اتحادیه اروپا می‌گوید که در روزهای اخیر این هفته با نمایندگان طالبان در قطر دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این اتحادیه بار دیگر به طالبان تأکید کرده است که حقوق زنان را مراعات کنند و برای ایجاد یک دولت همه‌شمول و فراگیر گام‌های موثری بردارند.

این اتحادیه تأکید کرده است که هدف از این‌ گفت‌وگوها به رسمیت شناختن طالبان نبوده، بلکه بخشی از تعامل عملیاتی اتحادیه اروپا به نفع این اتحادیه و مردم افغانستان بوده است.

در خبرنامه‌ اتحاد اروپا آمده است که در گفت‌وگو با هیأت طالبان، بر اهمیت دموکراسی تاکید شده و این اتحادیه خواستار اجرای هرگونه اصلاح قانون اساسی از طریق یک فرایند شفاف و مشارکتی شده است.

اتحادیه اروپا از طالبان خواسته است که گام‌های سریع، معنادار و ملموسی برای ایجاد یک دولت فراگیر که نشان‌دهنده غنای جامعه افغانستان از نظر وابسته‌گی‌های قومی، سیاسی و مذهبی و با حضور زنان و مردان در پست‌های ارشد باشد، بردارند.

در بخشی دیگر از این گفت‌وگوها بر حفظ حقوق زنان و احترام به آزادی‌های اساسی و آموزش دختران تأکید شده است.

هیأت طالبان تعهد کرده‌ است که حقوق بشر، حقوق زنان و کودکان، حقوق اقلیت‌ها و آزادی‌بیان و رسانه‌‌ها را براساس اصول اسلامی مراعات می‌کند.

افزون بر این طالبان تأکید کرده‌اند که زمینه دسترسی برابر به آموزش را برای دختران و پسران مهیا می‌کنند.

با این حال در این دور گفت‌گوها اتحادیه اروپا نگرانی‌شان از فعالیت‌ گروه‌های تروریستی در کشور را اعلام کرده‌اند.

طالبان اما در واکنش به این نگرانی‌ها وعده‌ داده‌اند که هیچ گروهی از خاک افغانستان به‌عنوان پایگاه برای تهدید سایر کشورها استفاده نمی‌تواند.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا خاطرنشان کرده است که هیأت طالبان در این دور گفت‌وگوها تعهد خود را برای حاکمیت قانون و حکومت‌داری خوب اعلام کرده‌ است. ‌

هم‌چنان این اتحادیه گفته است که دو طرف تعهد‌شان را نسبت به تمامیت ارضی یک افغانستان مستقل و در صلح با خود و با همسایه‌گان و در تعامل با جامعه جهانی بر اساس حاکمیت ملی و احترام متقابل و به رسمیت شناختن تمامی مسوولیت‌های ملی و بین‌المللی ابراز کرده‌اند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->