سرخط خبرها

ماجرای عکس منتشر شده از «فرامرز صدیقی» در اینستاگرام پرویز پرستویی + واکنش‌ وزیر ارشاد

  • کد خبر: ۹۰۱۲۳
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
  • ۱
ماجرای عکس منتشر شده از «فرامرز صدیقی» در اینستاگرام پرویز پرستویی + واکنش‌ وزیر ارشاد
پرویز پرستویی با انتشار عکسی در اینستاگرامش نوشت: بنده در این چند ساله اخیر دوبار پست گذاشتم که از فرامرز صدیقی چه خبر؟ در فیلم قاتل اهلی آقای کیمیایی، به دنبالش رفتند، او حتی حاضر نشد درب خانه را بروی عوامل تولید باز کند!

به گزارش شهرآرانیوز، روز گذشته پرویز پرستویی عکسی از بازیگر قدیمی تلویزیون را در صفحه شخصی اش گذاشت که متاسفانه پس از گذر زمان و تغییرات ظاهری به سختی میتوان او را شناخت. این بازیگر کسی نیست جز «فرامرز صدیقی».

پرویز پرستویی در این پست نوشت:

«عزیزان هنرمند
خانواده محترم سینما
مردم سینما دوست
این عکس کیست؟
شک ندارم خیلی هایتان اورا نمی‌شناسید!
این عزیز هنرمند، یکی از فارغ التحصیلان دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است!
یکی از بازیگران خوب تئاتر است!
یکی از بازیگران خوب تلویزیون است!
یکی از بازیگران خوب سینماست!
ایشان کارگردان سینما هم هست!
ایشان با کارگردان‌های خوب سینما کار کرده است؟
با علی حاتمی (دل شده گان) مسعود کیمیایی (دندان مار) و...
او کسی نیست جز هنرمند با سواد و خوش اخلاق و خوش تیپ.
آقای فرامرز صدیقی
بنده کوچکترین حداقل در این چند ساله اخیر دوبار پست گذاشتم که از فرامرز صدیقی چه خبر؟
در فیلم قاتل اهلی آقای کیمیایی، به دنبالش رفتند، حتی حاضر نشد درب خانه را بروی عوامل تولید باز کند!
حالا خوب او را تماشا کنید، خوب خوب خوب!
اینه سینمای ما
تا هستی، هستی
وقتی نیستی، انگار که اصلا وجود نداشتی!
دیگه نمیدونم و نمیتونم چیزی بنویسم...
دیگه خود دانید... »

ماجرای عکس منتشر شده از «فرامرز صدیقی» در اینستاگرام پرویز پرستویی + واکنش‌ وزیر ارشاد

واکنشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عکس منتشر شده از فرامرز صدیقی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی انتشار یادداشتی توسطِ پرویز پرستویی در مورد وضعیت فرامرز صدیقی، بازیگر پیشکسوت، به رییس سازمان سینمایی و صندوق اعتباری هنر، دستور رسیدگی و پیگیری این موضوع را داد.

ماجرای عکس منتشر شده از «فرامرز صدیقی» در اینستاگرام پرویز پرستویی + واکنش‌ وزیر ارشاد

محمدمهدی اسماعیلی، در استوری اینستاگرامش، ضمن تشکر از پرستویی نوشت: «به رییس سازمان سینمایی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر دستور رسیدگی داده شد. انشاالله در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.»

فرامرز صدیقی؛ عزلت‌نشین یا رانده‌شده؟

بیشتر از یک دهه است که فرامرز صدیقی در هیچ فیلم و سریالی بازی نکرده و خبری از او در دست نیست. همکارانش او را هنوز با آن صدای خاص و بیان گیرا و قد و قامتی برافراشته و چهارشانه به یاد دارند ولی عکس منتشر شده چنان تصویر شکسته‌ای از او نشان می‌دهد که در نگاه اول به سختی می‌توان متوجه شد او همان بازیگر فیلم‌های «آخرین پرواز» احمدرضا درویش و «دندان مار» مسعود کیمیایی است. 

در میان سوال‌هایی که با دیدن این عکس مطرح می‌شود و بیشتر هم حول چرایی نحیف شدن او می‌چرخد، یکی از مهم‌ترین‌ها سوال‌ها این است که عکاس و همچنین اولین نشر دهنده این عکس کیست؟ چون جواب این سوال شاید به برخی ابهام‌ها و پرسش‌های دیگر درباره این هنرمند با سابقه و اوضاع زندگی‌اش پاسخ بدهد. 

آن‌هایی که تا حدودی از فرامرز صدیقی شناخت دارند می‌گویند او آدم بسیار توداری است و درباره بعضی موضوع‌ها به هیچ وجه نمی‌خواهد صحبت کند تا جایی که شاید به کل، منکر یک اتفاق یا ماجرا شود؛ مثل یکی از اولین فیلم‌های او که شنیده شده چند سال قبل خودش زیر بار صحبت درباره آن نرفته و گفته که اصلا در آن فیلم بازی نکرده؛ این در حالی است که چند عکس به نام این فیلم وجود دارد ولی هیچ نسخه‌ای از خود فیلم باقی نمانده است.

برخی همکاران قدیمی صدیقی می‌گویند او روحیه‌ای داشته که به نظر می‌رسد نوعی عزلت‌گزینی را انتخاب کرده و به همین دلیل خیلی از کسانی که در سال‌های قبل در پی او بودند موفق به دیدار یا صحبت با او نشده‌اند. پرویز پرستویی هم در دل نوشته خود اشاره کرده است که در فیلم «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی به دنبالش رفتند ولی او حتی حاضر نشد درب خانه را به روی عوامل تولید باز کند!

ماجرای عکس منتشر شده از «فرامرز صدیقی» در اینستاگرام پرویز پرستویی + واکنش‌ وزیر ارشاد

بنابراین در کنار گمانه‌زنی‌های دیگر، گفته می‌شود آنچه ما از این بازیگر در عکس جدیدش دیدیم شاید نتیجه یک تصمیم خودخواسته باشد که ممکن است به دلیل اعتراض به شرایط موجود و سیاست‌های بی‌رحم سینما باشد. گویی یک نوع مبارزه است که به گوشه‌نشینی ختم شده؛ مبارزه‌ای که خیلی‌های دیگر هم در سینما سراغش رفتند و در مقاطعی از این هنر خداحافظی کردند اما وسوسه شدند و برگشتند.

با این وجود به نظر نمی‌رسد فردی که چند سال است خود را از دسترس همکارانش دور نگه داشته، دست به انتشار این عکس زده باشد هرچند با فیگوری که دارد، مشخص است که از برداشتن عکس کاملا آگاه بوده ولی این احتمال هم می‌رود که قرار  نبوده عمومی شود یا شاید هم اتفاقا در راستای همان اعتراض احتمالی باشد.

منبع: ایسنا


اینجا ببینید

واکنش فرامرز صدیقی به انتشار تصویرش در اینستاگرام پرویز پرستویی + فیلم

فرامرز صدیقی، بازیگر سینما و تلویزیون کیست؟ + بیوگرافی و تصاویر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
0
سلام، هرچند این خصلت از پرویز پرستویی عزیز بدور است، ولی گاهی برای شکستن کسی از شیوه ای استفاده میشود که آن شخص بدلایلی، دیگر اونی که تصور میشود نیست واینگونه رفتا کتاب نمیخواهد، با عکسی و کلامی و.. تمام.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->