استقلال هم به زودی واگذار می‌شود+ عکس تعریف و تمجید ادگارد داویدز از ایرانی‌ها حضور پینگ‌پنگ باز مشهدی در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاریخ و زمان بازی‌های تیم ملی ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ عادل فردوسی‌پور بازنشسته شد! یک روایت بیش‌ از حد وفادارانه استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند تیم‌داری، مشکلی که معضل شده است طبیعت؛ مشتری جدید پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد استوری احساسی هادی چوپان با خانواده + عکس جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای مدافع مشهدی سپاهان جشن آخر سال استقلالی‌ها در اکباتان ابلاغیه کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد! یک دروازه‌بان بدون بازی ملی‌پوش شد! قلعه نویی دیگر نوراللهی را نمی‌خواهد حذف غول‌های سپاهان از تیم ملی| چرا اسدی و مغانلو نیستند؟ تغییرات پرسپولیس بعد از واگذاری طباطبایی به پرسپولیس نمی‌آید بادیگارد مسی در راه لیگ عربستان
سرخط خبرها

آیا مسی شایسته بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱ بود؟

  • کد خبر: ۹۰۳۳۰
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۹
آیا مسی شایسته بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱ بود؟
مسی هفتمین‌بار توپ طلای بهترین بازیکن دنیا را در دست گرفت و هنوز کسی نمی‌داند مبنای سردبیران ورزشی که جایزه فرانس‌فوتبال با رأی‌گیری از آن‌ها به بهترین بازیکن تعلق می‌گیرد، بر چه مبنا قرار داده شده است؛ عملکرد تیمی یا فردی؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم بهترین‌های فوتبال ۲۰۲۱ مجله معتبر فرانس‌فوتبال برگزار شد تا بعد از یک سال وقفه که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا رقم خورده بود، دوباره توپ طلای بهترین بازیکن جهان در دست یکی از ستاره‌ها قرار بگیرد و البته اتفاقی جنجالی رقم خورد تا هفتمین بار توپ طلا در دستان لیونل مسی آرژانتینی قرار بگیرد؛ جایزه‌ای که حرف‌وحدیث زیادی به همراه داشت و صدای بسیاری از اهالی فوتبال را درآورد. آن‌ها اعتقاد داشتند که لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن‌مونیخ، شایستگی بیشتری برای دریافت این جایزه داشته است؛ اعتراضاتی که مدیران فرانس‌فوتبال پیش‌بینی کرده بودند و به همین دلیل امسال ۲ جایزه جدید به مراسم اضافه کردند؛ بهترین گل‌زن و بهترین باشگاه سال! جایزه بهترین گل‌زن به لواندوفسکی رسید و عنوان بهترین باشگاه هم به چلسی.

هنوز کسی نمی‌داند مبنای سردبیران ورزشی که جایزه فرانس‌فوتبال با رأی‌گیری از آن‌ها به بهترین بازیکن تعلق می‌گیرد، بر چه مبنا قرار داده شده است؛ عملکرد تیمی یا فردی؟ اگر عملکرد فردی باشد که لوا در ۲ سال گذشته بی‌نظیر بوده است. او پارسال توانست بعد از نیم‌قرن، رکورد گرد مولر افسانه‌ای را بشکند؛ رکورد ۴۰ گل زده‌اش در لیگ آلمان را. البته ستاره لهستانی ضمن شکستن رکورد گرد مولر، به اولین بازیکن تاریخ بوندس‌لیگا هم تبدیل شد که ۴ فصل پیاپی آقای گل مسابقات می‌شود.

لوا در ۲۹ بازی لیگ ۴۱ گل به ثمر رساند که به‌طور میانگین می‌شود هر ۵۷ دقیقه یک گل؛ آماری که می‌توانست بسیار عجیب‌تر رقم بخورد، اگر مصدومیت باعث نمی‌شد تا لوا بیش از یک‌ماه از میادین دور باشد. از طرف دیگر، اگر مبنا موفقیت تیمی باشد که هیچ بازیکنی در فصل گذشته نتوانسته است مثل جورجینیو عمل کند؛ هافبکی که هم با چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و هم با ایتالیا بر بام فوتبال اروپا ایستاد؛ هرچند ما هم مثل شما می‌دانیم که عملکرد فردی جورجینیو آن‌قدر‌ها هم چشم‌نواز نبوده است.

البته درباره عملکرد مسی در فصل گذشته هم حرف‌وحدیث بسیار است. او با بارسلونا فقط توانست فاتح یک جام شود، ولی آقای گل لالیگا شد و البته از همه مهم‌تر، بعد از ۲۸ سال آرژانتین را قهرمان کوپا کرد. به‌هرحال مسی هفتمین توپ طلای فوتبالش را کسب کرد تا با فاصله زیاد در این زمینه بر قله تاریخ بایستد؛ ۲ توپ طلا بیشتر از کریستیانو رونالدو که تا ۳ سال پیش شانه‌به‌شانه هم در این زمینه حرکت می‌کردند و خب فاصله بسیار بیشتر با ستاره‌های دیگر تاریخ فوتبال جهان. آیا آیندگان متوجه خواهند شد که فاصله کیفیت فوتبال مسی با نبوغی که همه از او می‌شنویم و مثلا بازیکنانی مثل زیدان و رونالدینیو ۶ توپ طلا نیست؟ همه می‌دانیم که عدد و آماری که از فوتبال می‌ماند، مبنای قضاوت قرار خواهد گرفت و احتمالا به همین دلیل فرانس‌فوتبال علاقه داشت تا با دادن جایزه هفتم به مسی، دست‌کم فاصله‌ای بیش از یک توپ طلا بین او و کریستیانو رونالدو ایجاد کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->