سرخط خبرها

واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به حوادث اصفهان: مردم برای نان و آب مقابل انقلاب نمی‌ایستند

  • کد خبر: ۹۰۴۶۴
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
  • ۱
واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به حوادث اصفهان: مردم برای نان و آب مقابل انقلاب نمی‌ایستند
امام جمعه مشهد با اشاره به حوادث اصفهان گفت: مردم اصفهان برای نان و آب مقابل انقلاب نمی‌ایستند این‌ها عده‌ای مزدور دشمن و عده‌ای هم جوان ناآگاه به تحریک دشمن بودند، اما خوشبختانه مسئله جمع شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهارداشت: فطرت و خلقت و تکوین انسان مبتنی بر دشمنی و عداوت نیست.

آیت الله علم‌الهدی گفت: انسان در زندگی با امکانات محدود روبروست و ممکن است برخورد منافع ایجاد شود. در کره زمین باید زندگی اجتماعی داشت و در این همزیستی بعضاً ناسازگاری رخ می‌دهد.

وی افزود: انسان‌ها در کره زمین در یک میدان رقابت با دیگران هستند و طبیعی است رقابت و حس برتری جویی مشکلاتی را ایجاد کند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه دو چیز حق قطعی مردم است بیان کرد: مطالبه از جریان‌های حکومتی و نقد آن‌ها حق مردم است. مردم نماینده در مجلس تعیین کردند و رئیس جمهور انتخاب کردند و با یک تشخیصی این انتخاب‌ها رخ داده و مطالبه حق مردم است.

آیت الله علم‌الهدی افزود: اگر کوتاهی و عدم تدبیری را مردم احساس کردند حق مردم است که نقد منصفانه کرده و راهکار را نیز بگویند. ممکن است این دو حق مبدل به ناحق شده و تبدیل به زیاده‌خواهی شود.

وی گفت: امروز دچار فریب رسانه‌ای هستیم و حق به ناحق تبدیل شده؛ این‌ها مطالبه حق مردم را تبدیل به جریان ساختارشکنانه می‌کنند و این بزرگترین عداوت جریان رسانه‌ای است، اما مسائل رسانه‌ای داخل هم در شبکه‌های اجتماعی نگران‌کننده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: عده‌ای هم در داخل آگاهانه یا ناآگاهانه ابزار فریب رسانه‌ای دشمن می‌شوند و مطالبات مردم تحریف می‌شود. از دشمن اشکال نیست، اما آن که مهم است دنباله‌روی افرادی در داخل از دشمن است تا ناحق‌سرایی را رایج کنند.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: در هفته‌های گذشته مردمی برای مطالبه حق در اصفهان تجمع و حق آبه خود را مطالبه کردند و علت هم از میان رفتن مزارع بود، اما اصل تجمع به حق بود. بعد از تجمع با مذاکرات و مدیریت قابل توجه رسانه‌ای مسئله در یک مثلث حل شد و همه جا این مثلث در مسائل اجتماعی ما باید حاکم شود.

وی افزود: یک ضلع این مثلث مطالبه بصیرت‌مدارانه مردم بود. مدیریت رسانه‌ای هوشمندانه رسانه ملی هم مهم بود و ضلع سوم پاسخگویی مسئولان بود.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: با این مثلث مشکل مردم حل شد، اما فریب رسانه‌ای مطالبه را تحریف کرد و بعد از حل مسئله پای کار آمد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دلسوز پاسخگو شدند و برحسب راهکار مردم توافقی با دولت انجام شد، اما یک حرکت ناهنجار ساختارشکنانه رخ داد و دشمنان برای این جریان برنامه‌ریزی داشتند و مزدوران خود را با کوکتل مولوتوف به میان مردم فرستادند. مردم اصفهان برای نان و آب مقابل انقلاب نمی‌ایستند این‌ها عده‌ای مزدور دشمن و عده‌ای هم جوان ناآگاه به تحریک دشمن بودند، اما خوشبختانه مسئله جمع شد.

وی بیان کرد: مردم اصفهان در هشت سال دفاع مقدس فعال بودند و نمونه بارز آن لشکر نجف اشرف است و اینک هم اصفهان مهد شهید حججی‌هاست. این مردم مقابل انقلاب می‌ایستند؟ مگر آب از خون بالاتر است؟

امام جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: این شعار‌های هنجارشکنانه توهین به نظام نبود بلکه توهین به مردم اصفهان بود. این حرکت‌های هنجارشکنانه را دشمنان مردم اصفهان صورت دادند و یک عده جوان خام هم دنبال این‌ها راه افتادند. این‌ها مردمی هستند که برای انقلاب خون داده‌اند.

آیت الله علم‌الهدی افزود: برادر و خواهر مسلمان حواستان به حرکات رسانه‌ای جمع باشد. بزرگترین جنایت در این مسئله تحریف مطالبات مردم بود. در عرصه مطالبات به حق آن‌ها را به شکلی انجام دهید که قابل تحریف نباشد.

وی گفت: امروز روز اول و دوم پیروزی انقلاب نیست. مردم ثابت کرده‌اند که مدیریت داهیانه رهبری بر همه چیز زندگی آنان مقدم است.

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: مردم پای انقلاب تا آخرین قطره خون ایستاده‌اند. مردم از همه چیز ممکن است دست بردارند، اما از نظام و انقلاب دست برنمی‌دارند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمدباقر فرزانه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
0
اگر کسی فکر کند مشکلات اقتصادی در فکر و دیانت مردم تاثیرگذار نیست، اشتباه می‌کند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->