لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس توصیه عجیب دانشمندان: به جای گوشت دام‌، گوشت مار بخورید! چند بازی رقابتی به لینکدین اضافه می‌شود دسترسی به تلگرام و اینستاگرام راحت‌تر می‌شود سامسونگ گلکسی واچ ۷ را در سه نسخه و با تراشه کارآمدتر عرضه می‌کند با تحویل سال، ساعت گوشی خود را چگونه تنظیم کنیم؟ + فیلم جزئیاتی درباره گوشی تاشو آیفون + تاریخ عرضه ۱۰ بازی برتر دونفره یا گروهی موبایل (اندروید و IOS) | آنلاین و آفلاین اندروید ۱۵ می‌تواند گوشی‌های اندرویدی خاموش را ردیابی کند ربات مجهز به ChatGPT می‌تواند حین گفتگو برای کارهای خود دلیل بیاورد + ویدئو هوش مصنوعی DeepMind گوگل می‌تواند نحوه انجام وظایف در بازی‌های ویدئویی را یاد بگیرد ویژگی «ارسال فایل» به زودی به دایرکت اینستاگرام اضافه می‌شود تصویب لایحه فیلترکردن تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا اسپاتیفای سرویس پخش موزیک ویدئو راه‌اندازی کرد تقلید پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا از سبک سخنرانی دونالد ترامپ + ویدئو اپل دانلود مستقیم اپلیکیشن‌های آیفون از وب‌سایت‌ها را ممکن می‌کند ۱۰ بازی برتر پلتفرمر موبایل (اندروید و IOS) + دانلود بسته‌های تخفیفی همراه اول و ایرانسل ویژه ماه مبارک رمضان (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فردا ۱۳ آذر تنها خورشید گرفتگی کامل سال ۲۰۲۱ رخ می‌دهد

  • کد خبر: ۹۰۴۸۴
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
فردا ۱۳ آذر تنها خورشید گرفتگی کامل سال ۲۰۲۱ رخ می‌دهد
سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد تنها خورشید گرفتگی کامل سال ۲۰۲۱ میلادی روز شنبه ۱۳ آذر ماه اتفاق می‌افتد، اما این رویداد فقط از قطب جنوب قابل مشاهده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد تنها خورشید گرفتگی کامل سال ۲۰۲۱ میلادی روز شنبه ۱۳ آذر ماه اتفاق می‌افتد، اما این رویداد فقط از قطب جنوب قابل مشاهده است.

به نقل از روزنامه دیلی میل، این خورشید گرفتگی روز شنبه چهارم دسامبر (۱۳ آذر)، حدود ساعت ۰۷:۳۳ به وقت گرینویچ (۱۱:۰۳ دقیقه به وقت تهران) برای بینندگان نزدیک لبه قفسه یخی Ronne در قطب جنوب به بیشترین حد خود می‌رسد.

در حالی که این خورشید گرفتگی ممکن است تا حد زیادی نادیده گرفته شود، اما بینندگان در سایر نقاط نیمکره جنوبی - از جمله بخش‌هایی از استرالیا، شیلی و نیوزیلند - یک خورشید گرفتگی جزیی را مشاهده خواهند کرد. خورشید گرفتگی کامل بعدی تا ۸ آوریل ۲۰۲۴ رخ نخواهد داد، اما برخلاف خورشید گرفتگی هفته آینده، به طور گسترده در بخش‌هایی از کانادا، مکزیک و آمریکا قابل مشاهده خواهد بود.

در همین حال، در اروپا، انتظار نمی‌رود خورشید گرفتگی کامل در این قرن مشاهده شود.

خورشید گرفتگی زمانی رخ می‌دهد که ماه از بین زمین و خورشید عبور می‌کند و بر زمین سایه می‌اندازد. انواع مختلفی خورشیدگرفتژی وجود دارد، بسته به اینکه چه مقدار از خورشید در یک مکان مشخص برای بیننده پنهان است. برای یک خورشید گرفتگی کامل - زمانی که خورشید به طور موقت توسط ماه برای افرادی که در مرکز سایه ماه هستند کاملاً پوشیده می‌شود - هر سه اجرام آسمانی باید در یک خط مستقیم باشند.

در خورشید گرفتگی کامل بینندگان می‌بینند آسمان بسیار تاریک شده است، درست مثل اینکه سپیده دم یا غروب باشد، اما در عین حال ممکن است بتوان تاج خورشید یا جو بیرونی را در اطراف ماه دید. تاج معمولاً توسط چهره درخشان خورشید پوشیده می‌شود.

ناسا تمهیداتی را برای پخش زنده این رویداد آسمانی از قطب جنوب انجام داده است. این واقعه در یوتیوب و وب‌سایت ناسا به صورت زنده پخش خواهد شد.

ناسا نسبت به نگاه مستقیم به خورشید در هنگام این کسوف هشدار داده است و توصیه می‌کند که در طول این واقعه از عینک‌های مخصوص دید خورشیدی یا مخصوص خورشید گرفتگی استفاده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->