استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

عزیزی‌خادم: فوتبال ملی برای حرفه‌ای شدن دست‌کم سالی ۱۰۰ میلیون دلار پول می‌خواهد!

  • کد خبر: ۹۰۹۱۵
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
عزیزی‌خادم: فوتبال ملی برای حرفه‌ای شدن دست‌کم سالی ۱۰۰ میلیون دلار پول می‌خواهد!
سخنرانی تند و تیز عزیزی‌خادم در جمع اعضای کانون مربیان فوتبال ایران؛ از مسئله VAR تا تبلیغات محیطی واکنش های زیادی را در پی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، ظهر دیروز در کانون مربیان حضور یافت و درباره مسائل مختلف روز فوتبال ایران صحبت کرد؛ حرف‌هایی که در برخی لحظات با انتقاد‌های تند آقای رئیس نیز همراه بود.

VAR آوردیم، صد انگ به ما زدند

هر کسی می‌خواهد با آمار و ارقام بیاید یا او ما را قانع می‌کند یا ما او را. بهترین گفتار، عملکرد است. الان در فضایی قرار گرفتیم که همه یاد بگیریم به ایران افتخار کنیم، کمک کنیم و برای آینده راه فوتبال را باز کنیم. فدراسیون فوتبال چه کاری باید انجام می‌داد که نداده است؟ VAR می‌آوری، می‌خواهند صد تا انگ بزنند. متأسفانه جامعه فوتبال هم بعضی جا‌ها سکوت می‌کند. ۱۵ شرکت در استاندارد‌های فیفا بودند و گفتند غیر از ۱۵ تا نمی‌توانی برداری. ۱۴ تا از آن‌ها نمی‌آمدند. برای چه این شرکت آمده؟ برای ۴ بازی که بتوانیم داور‌ها را آموزش بدهیم. بعد از آن هم بتوانیم این فضا را ایجاد کنیم که ببینیم خدمات آن درست است یا نه.

داوران باید برای هزینه‌های VAR چند‌هزار یورو بدهند

تیم داوری ما برای هزینه‌های VAR هر نفر باید چیزی در حدود ۱۰‌هزار یورو هزینه بدهد و بیانیه هم دادند. ۴۰ داور ما الان باید بروند و اگر نروند، حذفشان می‌کنند. مسئولیت این کار با چه کسی است؟

با کمترین هزینه صعود کردیم

بعضی‌ها عادت کرده‌اند و بقایشان را در تخریب و بحران می‌دانند. در فوتبال ملی چه اتفاقی افتاده است؟ تمام مربی‌هایی که از قبل آمده‌اند، حداقل باید سالی ۵/۲ تا ۳‌میلیون دلار پول به آن‌ها داده می‌شد؛ یعنی ۱۲‌میلیون دلار هزینه می‌شد که تیم به جام‌جهانی صعود کند. امروز با کمتر از ۲‌میلیون دلار تیم ملی ما صعود کرده است و آن هزینه باید صرف توسعه فوتبال ملی ایران شود و مناطق محرومی که در امکانات حداقلی مانده‌اند.

به‌جای مؤسسات فرهنگی، به فوتبال کمک کنید

آقایانی که این‌همه مدعی هستند ۳۰ استان داریم، ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بگذارند. چه ایرادی دارد؟ این‌همه برای مؤسسه‌های فرهنگی پول می‌گذارند. کدام مؤسسه سرعت انتقال و کارکردش بیشتر از فوتبال است؟ فوتبال ملی ایران اگر بخواهد به‌سمت حرفه‌ای‌گری برود، دست‌کم سالی ۱۰۰‌میلیون دلار پول می‌خواهد که در مقابل عظمت فوتبال ایران، جمعیت ایران، علاقه‌مندان به فوتبال و غرور ملی که ایجاد می‌کند، پولی هم نیست. چه اشکالی دارد؟ این امکانات را ایجاد کنند. برای امکانات حداقلی که ما می‌گیریم، باید پاسخگو هم باشیم. در سفر اخیری که در قطر بودیم، با سکوت کار را انجام دادیم.

پول تبلیغات محیطی نوش جان باشگاه‌ها

باور کنید در این چند روز مسئله‌ای که من به‌خاطر آن بسیار خوش‌حال و خرسندم، بحث همین تبلیغات محیطی است که توانستیم در قدم اول یک ساز‌و‌کار مناسب و متناسبی را برنامه‌ریزی کنیم و در‌این‌بار‌ه خودم را مکلف دیدم. قدم مهمی را برداشتیم و کار بزرگی شد. به همه باشگاه‌ها تبریک می‌گویم و ان‌شاءا... مبارکشان باشد. اولین قدم اقتصادی را برداشتیم و کار بسیار سختی بود و باید ساز‌و‌کار مالی و حقوقی و... می‌شد و شما اگر بخواهی کار اول را انجام بدهی، سختی‌های خودش را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->