پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

حمله علی نیکبخت به فدراسیون فوتبال

  • کد خبر: ۸۸۳۱۹
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
حمله علی نیکبخت به فدراسیون فوتبال
پیشکسوت استقلال گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال از حرفه‌ای‌بودن فقط بزرگ‌کردن ضعف‌های دیگران را یاد گرفته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ستاره سابق مشهدی تیم ملی از وضعیت خدمات‌دهی فدراسیون فوتبال به بازیکنان تیم ملی انتقاد کرد. علیرضا واحدی‌نیکبخت که ۷۳ بار پیراهن تیم ملی را در رقابت‌های مختلف به تن کرده است، دیروز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری میزان، امکانات و وضعیت تیم ملی را نسبت به سایر رقبا ضعیف دانست و مدعی شد عزیزی‌خادم به‌عنوان نفر اول فدراسیون فوتبال عملکرد قابل‌قبولی در‌این‌زمینه نداشته است.

وضعیت تیم ملی جای‌تأسف دارد

علیرضا واحدی نیکبخت درباره پُست مشترک ملی‌پوشان و گلایه آن‌ها از شرایط تدارکات و امکانات خاطرنشان کرد: تیم ملی سال‌هاست این مشکلات را دارد، منتها در سال‌های اخیر به‌علت دسترسی بیشتر به رسانه‌ها و شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و توئیتر، این مشکلات بیشتر دیده می‌شوند. زمان ما هم مشکلات زمین تمرین، لباس و تدارکات وجود داشت. همه‌جای دنیا تیم‌های ملی با اسپانسر لباس قرارداد دارند و از این راه درآمدزایی می‌کنند، اما ما پول می‌دهیم و لباس می‌خریم! که این واقعا جای تأسف دارد.

عزیزی‌خادم چرا تیم ملی عربستان را مثال نمی‌زند؟

وی ادامه داد: در فوتبال ایران هرکس رابطه قوی‌تری داشته باشد، مدیر و مربی می‌شود. مدیرانی که هیچ سررشته‌ای از فوتبال ندارند، همواره روی مسند‌های مدیریتی تکیه کرده‌اند و مربیانی که عملکرد بسیار ضعیفی در تیم‌های خود داشته‌اند، همواره تیم دارند. در فوتبال ایران باید افراد صادق و کاربلد امثال علی دایی‌ها، علی کریمی‌ها، دادکان‌ها و... فعال باشند که متأسفانه این‌گونه نیست.

مدافع سال‎های گذشته تیم ملی ایران در واکنش به این صحبت عزیزی‌خادم که گفته بود «کره‌جنوبی با آن اقتصادی که دارد، تیم ملی خود را با یک پرواز معمولی به مسابقات اعزام می‌کند» نیز گفت: عزیزی‌خادم چرا تیم ملی عربستان را مثال نمی‌زند که برای بازی‌های دوستانه هم پرواز‌های اختصاصی و درجه‌یک دارند؟ در کره‌جنوبی همه‌چیز حرفه‌ای است و هر باشگاه پنج‌شش زمین تمرین مناسب و استاندارد دارد، اما در ایران باشگاه‌های بزرگ که هیچ، تیم ملی هم هنوز یک کمپ مناسب و مجهز ندارد و تمام رده‌های سنی متکی به یک زمین و امکانات تمرینی هستند.

به‌جای بالارفتن، رقبا را پایین می‌کشیم

نیکبخت در ادامه گفت: مسئولان فدراسیون از حرفه‌ای‌بودن فقط این را یاد گرفته‌اند که ضعف‌های بقیه را ببینند و پررنگ کنند. مشکل ما این است که می‌خواهیم رقبا را تا سطح خود پایین بیاوریم، نه اینکه خودمان را به سطح آن‌ها برسانیم. ما باید از نقاط قوت حریفان خود الگو بگیریم. اکنون فکر می‌کنم افغانستان هم وضعیت مطلوب‌تری نسبت به ما داشته باشد و حداقل بازیکنانش لباس باکیفیت می‌پوشند.

بعد از صعود به جام‌جهانی چه می‌شود؟

وی در پایان در رابطه با صعود به جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر عنوان کرد: همه ما ایرانی‌ها دوست داریم تیم ملی همه بازی‌ها را هرطور که شده و حتی با یک گل هم ببرد و به جام‌جهانی صعود کند؛ اما بعد از صعود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ۴ سال پیش در جام‌جهانی‌۲۰۱۸ روسیه گفتیم هدف ما صعود به دور دوم جام‌جهانی است که این هدف محقق نشد. مسئولان تیم ملی باید ایده و هدف مشخصی داشته باشند و صرفا رفتن به جام‌جهانی و انجام ۳ بازی و باختن، هیچ افتخاری برای ما ندارد.

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران همچنین خاطر‌نشان کرد: چرا عزیزی‌خادم از کره و ژاپن این را مثال نمی‌زند که از دور گروهی صعود می‌کنند و حتی به نیمه‌نهایی این تورنمنت بزرگ می‌رسند. ما قدرت اول آسیا هستیم و صرفا صعود به جام‌جهانی برای ما اعتبار و افتخار نمی‌آورد. نباید در جام‌جهانی زنگ‌تفریح حریفان باشیم و از حالا باید برای موفقیت برنامه‌ریزی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->