نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

حضور ۴‌ مشهدی در ترکیب هشت‌نفره پایانی اردوی تیم ملی جوانان ایران

  • کد خبر: ۹۰۹۱۸
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
حضور ۴‌ مشهدی در ترکیب هشت‌نفره پایانی اردوی تیم ملی جوانان ایران
رقابت‌های انتخابی و راهیابی به اردوی تیم ملی بدمینتون جوانان در‌حالی به پایان رسید که دستاورد آن برای خراسانی‌ها و به‌ویژه مشهدی‌ها، یک دستاورد ویژه بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت‌های انتخابی و راهیابی به اردوی تیم ملی بدمینتون جوانان در‌حالی به پایان رسید که دستاورد آن برای خراسانی‌ها و به‌ویژه مشهدی‌ها، یک دستاورد ویژه بود؛ جایی که در میان ۸ بازیکن منتخب راه‌یافته به اردوی تیم ملی جوانان، نام ۴ مشهدی به چشم می‌خورد.

بدمینتون‌بازانی که در ترکیب تیم مشهد و کرمان طی مسابقات انجام شده، فصل جاری لیگ برتر خوش درخشیدند و همین سبب شد تا بتوانند در سطح تیم ملی هم سرآمد باشند. نکته جالب این اتفاق آن است که دعوت ۴ مشهدی از میان ۸ بازیکن راه‌یافته به اردوی تیم ملی یعنی ۵۰‌درصد تیم ملی مشهدی است!

گلچین استعداد‌ها برای تیم ملی

محمد زرچی، سینا سالاری، امیررضا بیانی، امیرمحمد حاج‌ملک و محمد گلچین ۵ بازیکن مشهدی بودند که برای مسابقات انتخابی تیم ملی از‌سوی هیئت استان معرفی شده بودند و در پایان ۴ تن از آن‌ها توانستند به تیم ملی برسند. محمد گلچین تنها‌بازیکنی بود که با بدشانسی نتوانست جواز حضور در این اردو را به دست بیاورد. محمد زرچی و امیررضا بیانی، ۲ مشهدی بودند که با راهیابی به جمع ۴ نفر پایانی، تنها یک گام تا فینالیست‌شدن در مسابقات انتخابی اردوی تیم ملی فاصله داشتند که هر ۲ بازیکن نتایج را به ارشیا عمل‌کننده و علی حیاتی واگذار کردند و حذف شدند.

۵ نفر از این ۸ نفر

حالا جوانان خراسانی باید در اردوی نهایی تیم ملی جوانان حاضر شوند و در رقابت با ۴ بدمینتون‌باز جوان دیگر، در‌نهایت نظر سرمربی تیم را برای انتخاب ۵ نفر نهایی اعزامی به مسابقات بین‌المللی شیراز و جام فجر جلب کنند؛ مسابقاتی که قرار است طی ۲‌تاریخ ۱۳‌تا‌۱۶‌بهمن (جام بین‌المللی جوانان شیراز) و ۱۸‌تا‌۲۲‌بهمن (جام بین‌المللی فجر) برگزار شود و تیم ملی با ۵ بدمینتون‌باز جوان عازم این مسابقات خواهد شد.

«توس‌مسیر» ی‌ها در مسیر سبز

نکته جالب درباره ۴ مشهدی راه‌یافته به تیم ملی بدمینتون جوانان آن است که هر ۴ بازیکن فصل گذشته در تیم لیگ‌یکی «توس مسیر» مشهد راکت می‌زدند و این فصل هم سه‌تای آن‌ها با این تیم در لیگ برتر حاضرند. محمد زرچی، سینا سالاری و امیررضا بیانی، ۳ بازیکن این فصل توس‌مسیر در لیگ برتر هستند که با‌وجود جوانی توانستند خوش بدرخشند. امیرمحمد حاج‌ملک هم دیگر‌مشهدی است که فصل قبل با توس‌مسیر بود و امسال برای تیم کرمان در لیگ برتر بازی می‌کند.

امیدواری بدمینتون مشهد به آینده

مشهد هیچ‌گاه صاحب کرسی‌های ثابت در ترکیب اصلی تیم ملی بدمینتون بزرگ‌سالان نبوده است. شاید آخرین مشهدی‌های تیم ملی بزرگ‌سالان بدمینتون سعید بابیانی یا محمدامین علی‌اکبریان باشند. با‌این‌همه به نظر می‌رسد این‌بار نسل طلایی از بدمینتون‌بازان خراسانی آماده و مهیا شده‌اند تا آینده بدمینتون مشهد را تضمین کنند. بدمینتون‌بازانی که با‌وجود جوانی و حضور در تیم ملی جوانان، تجربه بازی در لیگ برتر و شانه‌به‌شانه بزرگان‌شدن را دارند و به نظر مطلع ظهور ستاره‌های آینده‌دار بدمینتون این استان هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->