سد‌های خراسان رضوی تنها ۸ درصد آب دارند | مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب صادر شد غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود آب هویج را با این گیاه ترکیب کنید خاصیتش چند برابر می‌شود  بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۵ درصد افزایش حقوق هم نمی‌توانند زندگی کنند جایگزین‌های مفید و جادویی شکر | با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید پنج راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد | اگر سابقه ابتلا به آلرژی‌های بهاری را دارید، این مطلب را بخوانید آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعرفه‌های ابلاغی وزارت بهداشت برای تمامی پزشکان لازم الاجراست واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در مشهد اجرا می‌شود زلزله‌های شدید، تایوان را لرزاندند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی مهیب در کرمان مهار شد آغاز موج‌های بارشی جدید | وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید از زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) «تاخیر در ازدواج» و «چالش‌های فراروی فرزندآوری» مساله مهم جمعیتی در حوزه زنان است فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف عجیب ۳ دستگاه خودرو در جاده یاسوج - اصفهان + فیلم درگیری دو دوست صمیمی، جان یک نفر را گرفت موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله، کودک ۶ ساله را به کام مرگ کشاند + عکس احترام به انسان در معماری ایرانی
سرخط خبرها

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، حتما واکسن تقویتی بزنند

  • کد خبر: ۹۱۰۷۶
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، حتما واکسن تقویتی بزنند
متخصصان توصیه می‌کنند که افراد با سیستم ایمنی ضعیف باید دوز سوم یا تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ را تزریق کنند تا ایمنی بیشتری در برابر همه گیری داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به فصل سرما و شیوع آنفولانزا و همچنین شیوع سویه جدید اومیکرون، متخصصان توصیه می‌کنند که افراد با سیستم ایمنی ضعیف باید دوز سوم یا تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ را تزریق کنند تا ایمنی بیشتری در برابر همه گیری داشته باشند.

فصل سرما، زمان شیوع آنفولانزا است و از سوی دیگر به واسطه ظهور سویه جدید کرونا به نام اومیکرون، موج جدید از نگرانی‌ها به راه افتاده است. بر این اساس متخصصان توصیه می‌کنند دوز سوم یا تقویت کننده کرونا برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف تزریق شود.

دکتر مروا کایسی (Marwa Kaisey)، متخصص عصبی و استادیار عصب شناسی در مرکز پزشکی سیدرز- ساینای (Cedars-Sinai) در لس آنجلس، توصیه می‌کند: بیماران دارای نقص ایمنی باید حتماً واکسن آنفولانزا و همچنین دوز تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند. در غیر این صورت، اگر به کووید ۱۹ مبتلا شوند، احتمالاً نتایج بدتر را تجربه خواهند کرد، زیرا ممکن است سطح ایمنی مشابهی از دو دوز واکسن در بدن آن‌ها نسبت فردی که دارای سیستم ایمنی سالم است، ایجاد نشده باشد.

در ضمن توصیه می‌شود این افراد واکسن آنفولانزا را در زمان شیوع این بیماری تزریق کنند چراکه به طور کلی افراد با سیستم ایمنی ضعیف، کمتر قادر به ایجاد یک پاسخ ایمنی موثر در برابر همه عفونت‌ها هستند.

سیستم ایمنی می‌تواند به دلیل سرطان، پیوند اعضا یا مغز استخوان، بیماری‌های مزمن یا مصرف دارو‌هایی برای این شرایط، ضعیف شود.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه می‌کنند، افراد دچار نقص ایمنی باید دوز سوم واکسن فایزر یا مدرنا را حداقل یک ماه پس از دوز دوم خود دریافت کنند. در ضمن ترکیب یا تطبیق این واکسن‌ها خوب بوده و مشکلی ندارد.

به گفته دکتر کایسی، یک دوز اضافی واکسن به منظور ارائه سطح محافظتی به بیماران دچار نقص ایمنی مانند افرادی است که کاملاً واکسینه شده و دارای سیستم ایمنی سالم هستند. در حالی که یک واکسن تقویت کننده به افرادی که کاملاً واکسینه شده اند، داده می‌شود که محافظت در برابر ویروس به طور طبیعی به مرور زمان از بین می‌رود.

دکتر کایسی در این رابطه تاکید کرد: تصمیم گیری زمان بندی باید بر اساس زمانی باشد که بیماران دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی خود را مصرف می‌کنند. آن‌ها باید با پزشک خود مشورت کنند تا در زمان درست نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

دکتر استنلی جردن (Stanley Jordan)، مدیر برنامه‌های نفرولوژی و ایمونولوژی پیوند اعضا در مرکز پزشکی سیدرز- ساینای می‌گوید: دوز اضافی برای بیماران پیوند اعضا بسیار بسیار مهم است. چرا که آن‌ها دارو‌هایی مصرف می‌کنند که سیستم ایمنی بدن آن‌ها را سرکوب می‌کند تا از پس زدن اندام جلوگیری کنند. پس از دو واکسیناسیون، تنها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از بیماران پیوندی از نظر آنتی بادی‌های کووید ۱۹ مثبت هستند. چند مطالعه عالی نشان داده اند که این بیماران با دریافت دوز اضافی حدود ۶۰ درصد پاسخ ایمنی به دست می‌آورند.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->