طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد
سرخط خبرها

فایزر: واکسن کرونای اومیکرون را ۱۰۰ روزه می‌سازیم

  • کد خبر: ۸۹۷۲۳
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
فایزر: واکسن کرونای اومیکرون را ۱۰۰ روزه می‌سازیم
فایزر/ بیون‌تک اعلام کرد: در صورت مقاوم بودن سویه جدید کروناویروس موسوم به "اومیکرون" به واکسن های موجود، واکسن های جدید علیه این سویه ظرف ۱۰۰ روز آماده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، فایزر/ بیون‌تک و مدرنا اعلام کرده‌اند که با گردآوری اطلاعات بیشتر درباره گونه جدید ویروس کرونا موسوم به «امیکرون» پیرامون نیاز برای تولید واکسن جدید تصمیم‌گیری خواهند کرد. بیون‌تک مدعی است که اگر نیازی به واکسن جدید باشد، احتمالا می‌تواند ظرف مدت ۱۰۰ روز اولین محموله‌های این واکسن را با کمک فایزر به بازار روانه کند.

بیون‌تک در بیانیه‌ای در خصوص گونه جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده گفت: «نگرانی کارشناسان را درک می‌کنیم و بلافاصله تحقیقات درباره سویه B.۱.۱.۵۲۹ را آغاز کرده‌ایم. انتظار داریم که در دیرترین حالت تا دو هفته دیگر از طریق تست‌های آزمایشگاهی اطلاعات بیشتری به دست آوریم. این اطلاعات به ما نشان خواهد داد که B.۱.۱.۵۲۹ یک گونه گریز است و در صورت شیوع جهانی، نیازمند دستکاری واکسن‌مان هستیم یا خیر.»

از سوی دیگر شرکت مدرنا هم در بیانیه‌ای اعلام کرده که در حال کار روی یک دوز تقویتی برای مقابله با کرونای اومیکرون است. این شرکت همچنین روی دوز بالاتری از واکسن تقویتی خود کار می‌کند و به‌صورت همزمان سایر دوز‌های تقویتی کاندید برای مقابله با چندین گونه ویروس کرونا را بررسی خواهد کرد. مدرنا در بیانیه خود گفت: «به نظر می‌رسد که یک دوز تقویتی از واکسن‌های دارای مجوز تنها استراتژی موجود برای افزایش سطح ایمنی افرادی است که ایمنی واکسن در بدن آن‌ها رو به افول گذاشته است.»

گونه‌های گریز گونه‌هایی هستند که واکنش ایمنی حاصل از واکسن را دور می‌زنند. بیون‌تک مدعی شده که ظرف مدت شش هفته می‌تواند واکسن خود را برای مقابله با گونه اومیکرون تغییر دهد و ظرف ۱۰۰ روز اولین محموله‌های واکسن جدید را توزیع کند.

شرکت داروسازی جانسون و جانسون هم اعلام کرده که به‌صورت دقیق وضعیت ظهور گونه‌های جدید ویروس کرونا را تحت نظر دارد و اثربخشی واکسن خود را در برابر آن‌ها آزمایش خواهد کرد. آسترازنکا هم اعلام کرده که اثربخشی واکسن و داروی خود روی این گونه از ویروس را بررسی خواهد کرد.

مسئولان بهداشتی کشور‌های مختلف دیروز با صدور هشدار‌هایی خواستار افزایش سخت‌گیری در کنترل مسافرت‌ها شدند. قیمت سهام بیون‌تک ۱۴.۲ درصد، فایزر ۶.۱ درصد و مدرنا ۲۰.۶ درصد رشد داشته است.

منبع: دیجیاتو


در ادامه بخوانید

چرا نام گونه جدید کرونا «اومیکرون» است؟ | دلایل سازمان بهداشت جهانی و ویروس‌شناسان


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->