تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خبر داد

استقبال ۳۸ هزار مخاطب از برنامه‌های ترویجی کتاب‌خوانی

  • کد خبر: ۹۱۴۰
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۷
استقبال ۳۸ هزار مخاطب از برنامه‌های ترویجی کتاب‌خوانی
با بهبود سطح آگاهی شهروندان درباره حقوق و تکالیف شهرنشینی، یک گام به پرورش شهروند مطالبه گر و در نهایت شهروند مطلوب نزدیک می‌شویم.
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از اقدامات این سازمان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و استفاده از ظرفیت شهری با هدف پرورش شهروند مطلوب و مطالبه گر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدمحسن مصحفی در تشریح اقدامات این سازمان در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی گفت: کتاب و کتاب خوانی نقشی بسزا در ارتقای فرهنگ عمومی و سطح آگاهی‌های شهروندان دارد. افزایش سرانه مطالعه در خانواده‌ها از بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فردی و اجتماعی جلوگیری می‌کند، به همین دلیل مدیریت شهری با ترویج کتاب خوانی می‌تواند نقش و جایگاه انکارناپذیری در این زمینه ایفا کند.
او به حمایت شهرداری از نهاد کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۲۳ هزار شهروند مشهدی در کتابخانه امام خمینی (ره) در بولوار هفت تیر عضویت یافته اند.
مصحفی درباره خدمات این سازمان در ترویج فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه در کلان شهر مشهد خاطرنشان کرد: انتشارات این سازمان در ۶ ماه ابتدای امسال ۶ عنوان کتاب با هدف ترویج رعایت حقوق شهروندی، ارتقای فعالیت‌های هویت بخش اسلامی ایرانی، ارتقای فرهنگ محیط زیست شهری و آموزش انضباط ترافیکی و تفکیک و بازیافت پسماند چاپ و منتشر کرده است.
او ادامه داد: همچنین با هدف حمایت از ناشران و نویسندگان در قالب خرید محصولات در حوزه‌های فرهنگی و عمومی، نزدیک به ۷۰۰۰ جلد کتاب در ۱۰۰ عنوان، در زمینه عمومی یا فرهنگ شهروندی خریداری شده و از طرفی توزیع و فروش کتاب و محصولات فرهنگی با شمارگان حدود ۸۰۰۰ جلد در مناطق شهرداری، فرهنگ سراها، برنامه‌ها و رویداد‌های شهری رقم خورده است.
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه ۱۳ کتابخانه در فرهنگ سرا‌های شهرداری فعال هستند، بیان کرد: مجموع کتاب‌های موجود در این کتابخانه‌ها بیش از ۸۴ هزار جلد است و جذب بیش از ۱۷ هزار عضو فعال در کتابخانه فرهنگ سراها، سهم جدی شهرداری را در پاسخ به نیاز‌های فرهنگی شهروندان نشان می‌دهد.
او همچنین از برگزاری ۶۴۱ عنوان برنامه برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در کتابخانه‌های سطح شهر از ابتدای سال تا پایان شهریورماه خبر داد و افزود: ۷۴ عنوان برنامه نیز با همین موضوع در فرهنگ سرا‌های شهرداری برگزار شده که در مجموع بیش از ۳۸ هزار مخاطب در این برنامه‌ها شرکت کردند. سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در پایان از خدمت رسانی ۱۰ قرائت خانه فعال در مناطق شهرداری خبر داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->