قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

صندلی لرزان شهرخودرو: هر ۹ بازی یک سرمربی!

  • کد خبر: ۹۱۷۲۲
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
صندلی لرزان شهرخودرو: هر ۹ بازی یک سرمربی!
نماینده مشهد از زمانی که با نام "شهرخودرو" در لیگ برتر به میدان رفته، به‌طور میانگین هر ۹ بازی یک سرمربی عوض کرده است

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ در روز‌های پرتلاطمی که بحث بر سر نیمکت تیم فوتبال شهرخودرو داغ است و زمزمه آمدن سرمربی جدید و حضور اکبر میثاقیان به عنوان مدیر فنی در تیم مطرح می‌شود، توجه به این مسئله حائز اهمیت است که در دوران حضور نماینده فوتبال مشهد با نام شهرخودرو و مالکیت فرهاد حمیداوی، نیمکت این تیم صندلی لرزانی داشته است. در ۶۹ بازی ۷ سرمربی روی نیمکت شهرخودرو نشستند و میانگین هر ۹ بازی یک سرمربی برای تیم شهر مشهد به ثبت رسیده است؛ از یحیی گل‌محمدی گرفته تا همین آخری اکبر میثاقیان.

دوران گل‌محمدی | موفق‌ترین عملکرد

تیم فوتبال پدیده مشهد بعد از واگذاری به فرهاد حمیداوی، مالک جنوبی، در اولین فصل توانست با کمک مدیریت شهری و حمایت‌های استانی نتایج استثنایی بگیرد؛ نتایجی که بیش از هر چیز مدیون دانش مربیگری یحیی گل‌محمدی و کادرفنی‌اش و صدالبته بازیکنان باکیفیتی بود که در بهترین فرم دوران فوتبال حرفه‌ای‌شان در شهرخودرو شکوفا شدند. شاهد این مدعا هم حضور کنونی این کادر در تیم پرسپولیس و برخی از بازیکنان در ۲ باشگاه بزرگ سرخابی پایتخت و سایر تیم‌های خوب فوتبال ایران است.

شهرخودرو در یک‌فصل‌ونیم حضور گل‌محمدی ۴۵ بار با این سرمربی به میدان رفت که حاصلش ۲۴ پیروزی، ۱۳ تساوی و ۸ شکست بود، یعنی شهرخودرو با گل‌محمدی از ۱۳۵ امتیاز ممکن ۸۵ امتیاز کسب کرد؛ نتایج خوبی که اولین‌بار در تاریخ فوتبال مشهد یک تیم مشهدی را به مرحله پلی‌‎آف لیگ قهرمانان آسیا فرستاد و شهرخودرو در لیگ‌برتر هجدهم با گل‌محمدی چهارم شد و در لیگ نوزدهم هم تا زمان حضور این مربی روی نیمکتش در جایگاه ششم جدول رده‌بندی قرار داشت و به‌راحتی می‌توانست در کورس باقی بماند. گل‌محمدی با پیشنهاد وسوسه‌کننده پرسپولیس از شهرخودرو جدا شد و به‌راحتی توانست با وعده پول، چک‌های رضایت‌نامه باشگاه پرسپولیس، که گویا هنوز هم وصول نشده است، از این باشگاه برود.

دوران سرآسیایی | آسیایی‌شدن و اختلاف با مالک

مجتبی سرآسیایی دومین مربی دوران تیم‌داری شهرخودرو در مشهد بود؛ کسی که از سال‌ها قبل و از دوران پدیده سرپرست این تیم بود و به‌دلیل سابقه فوتبال و شناختی که از تیم داشت، بعد از گل‌محمدی از سوی حمیداوی به‌عنوان سرمربی تیم انتخاب شد. البته همان‌موقع هم گفته می‌شد سرآسیایی با حمیداوی اختلاف دارد، اما در یک اتفاق عجیب مالک جنوبی یک‌باره او را روی نیمکت سرمربیگری شهرخودرو نشاند.

سرآسیایی با شهرخودرو توانست از ۲ خان سخت مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان به سلامت بگذرد تا برای اولین‌بار به‌طور رسمی یک تیم مشهدی را به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برساند. این مربی مشهدی در لیگ‌برتر هم با شهرخودرو ۴ پیروزی، ۳ شکست و یک تساوی به دست آورد و دست‌آخر بعد از هفته بیست‌وسوم لیگ‌برتر نوزدهم پیش از بازی با سایپا به‌علت اختلاف با حمیداوی از سمتش استعفا کرد و مالک تیم هم ازخداخواسته استعفای او را قبول کرد. به‌عبارتی شهرخودرو با سرآسیایی در لیگ‌برتر از ۲۴ امتیاز ممکن ۱۳ امتیاز به‌دست آورد.

دوران کوزین | ایتالیایی پرهزینه و کم‌بازده

سومین مربی شهرخودرو استفانو کوزین بود؛ مربی‌ای ایتالیایی که در زمان سرآسیایی به‌عنوان دستیار به تیم ملحق شد، اما خیلی زود بعد از برکناری مربی مشهدی به‌جای او روی نیمکت نشست. البته این را هم باید گفت که کوزین مربی موقت در بازی مقابل سایپا در چارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ‌برتر فوتبال فصل نوزدهم بود، ولی حمیداوی به او وعده سرمربیگری داده بود. کوزین در همان تک‌بازی یک امتیاز برای شهرخودرو به ارمغان آورد.

دوران بختیاری‌زاده | مسئله عجیب سهراب!

همشهری جنوبی مالک خوزستانی شهرخودرو بعد از سرآسیایی و کوزین سرمربی این تیم شد، اما خیلی زودتر از حد تصور در تیم با سنگربان باتجربه به مشکل خورد. سهراب بختیاری‌زاده از هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر نوزدهم هدایت تیم را به‌عهده گرفت و در روز‌هایی که حمیداوی رفته‌رفته با رسانه‌ها و هواداران مشهدی درافتاده بود، فقط تا پایان فصل و برای ۶ بازی روی نیمکت این تیم نشست. بختیاری‌زاده در این ۶ بازی هرگز نتوانست با شهرخودرو پیروز شود و ۴ تساوی و ۲ شکست عایدش شد؛ ۴ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن!

در دوران بختیاری‌زاده اتفاق عجیبی در این تیم افتاد و سرمربی با سیدمهدی رحمتی، سنگربان کهنه‌کار تیم، به مشکل خورد و او را از چارچوب بیرون گذاشت. بختیاری‌زاده رسما رحمتی را اخراج کرد، اما در پایان فصل چرخش ۱۸۰ درجه‌ای حمیداوی ورق را به سود رحمتی برگرداند و سنگربان مغضوب به‌جای سرمربی محبوب، روی نیمکت تیم مالک جنوبی نشست!

دوران رحمتی | وقتی تیم دوباره پدیده شد

سیدمهدی رحمتی جزو مربیان دوران حضور فرهاد حمیداوی بالای سر این تیم به حساب نمی‌آید. او به انتخاب حمیداوی روی نیمکت شهرخودرو نشست، اما در ادامه فصل و با بروز مشکلات قضایی برای حمیداوی، تیم از شهرخودرو گرفته شد و دوباره با نام پدیده در اختیار هیئت فوتبال استان قرار گرفت. رحمتی در طول فصل لیگ‌برتر بیستم و در ۳۰ بازی ۱۰ برد، ۸ تساوی و ۱۲ باخت را به‌نام خودش در کارنامه تیم رقم زد. او از ۹۰ امتیاز ممکن ۳۸ امتیاز گرفت. البته ذکر این نکته هم لازم است که همان‌طور که در لیگ‌برتر هجدهم حمیداوی تیم را بعد از چند هفته از شروع رقابت‌ها تحویل گرفت، در دوران رحمتی هم بعد از چند هفته تیم را از او گرفت و به استان واگذار کرد.

دوران مهاجری | کوتاه و تلخ

مالک جنوبی شهرخودرو بعد از آنکه با یک نامه از دادستانی کل کشور دوباره تیم را از استان پس گرفت، دست به خانه‌تکانی اساسی زد. او اول از همه رحمتی و کادرفنی‌اش را بیرون کرد و بعد بازیکنان زیادی را به تیم‌های بزرگ لیگ‌برتر فروخت و با پولش چند بازیکن درجه ۳ فوتبال ایران را به مشهد آورد. او همچنین محمدرضا مهاجری، سرمربی باتجربه مشهدی، را هم سر تیم گذاشت تا از فشار انتقاد هواداران مشهدی بکاهد.

شهرخودرو با مهاجری و پنجره بسته نقل‌وانتقالات به‌واسطه طلب کوزین، وارد چرخه رقابت‌های لیگ‌برتر بیست‌ویکم و در همان بازی اول با بحران کمبود بازیکن روبه‌رو شد و فقط با ۱۳ بازیکن به نبرد آلومینیوم رفت؛ دیداری که با یک تساوی سرد ۰-۰ به پایان رسید و در بازی دوم هم بازیکنان در اعتراض به مشکلات مالی باشگاه حاضر به حضور در رفسنجان و دیدار با مس این شهر نشدند؛ اتفاقی که دست‌آخر به برکناری تلخ مهاجری از تیم منجر شد.

دوران میثاقیان | بحران برای مرد بحران‌ها

اکبر میثاقیان تا این لحظه آخرین مربی شهرخودروست که در روز‌های بحرانی، سکان هدایت این تیم را از محمدرضا مهاجری گرفت و با وجود اتفاقات عجیب‌وغریب حول این تیم و باشگاه تا امروز شهرخودرو را در لیگ‌برتر به میدان فرستاده است. مربی‌ای که در ۷ بازی، ۶ شکست و یک تساوی کسب کرده و از ۲۴ امتیاز ممکن فقط یک امتیاز به‌دست آورده است! آماری وحشتناک برای تیمی که بحران را به‌معنای واقعی کلمه معنا کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->