جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

چرا ریدلی اسکات در دهه ۸۰ از ساخت فیلم «تل ماسه» کناره‌گیری کرد؟

  • کد خبر: ۹۱۷۶۲
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
چرا ریدلی اسکات در دهه ۸۰ از ساخت فیلم «تل ماسه» کناره‌گیری کرد؟
ریدلی اسکات که امسال دو فیلم «خاندان گوچی» و «آخرین دوئل» را همزمان با اکران فیلم «تل ماسه» (Dune) دنی ویلنوو روی پرده سینما‌ها فرستاده، در مصاحبه‌ای گفته چرا در دهه ۸۰ میلادی از ساخت فیلمی براساس رمان فرانک هربرت پشیمان شده است.

شهرآرانیوز - ریدلی اسکات که امسال اکران دو فیلم جدیدش «خاندان گوچی» (House of Gucci) و «آخرین دوئل» با «تل‌ماسه» (Dune) دنی ویلنوو تقریبا همزمان شده، در مصاحبه با توتال فیلم گفته است است که قصد داشته در دهه ۸۰ میلادی و میان دو فیلم «بیگانه» (Alien) و «بلید رانر» (Blade Runner)، اقتباسی از رمان علمی-تخیلی فرانک هربرت انجام دهد ولی به دلیلی پشیمان شده است.

اسکات درباره اقتباس از رمان هربرت که به اعتقاد بسیاری ناممکن است، گفته است:

«این رمان همیشه قابل‌فیلم‌شدن بوده است. نویسنده‌ای داشتم به نام رودی ورلیتزر، دو فیلم نوشته بود: جاده آسفالت دو-طرفه (Two-Lane Blacktop) و بیلی د کید (Billy the Kid) که باب دیلن و کریس کریستفسن در آن بازی می‌کردند … فیلمنامه بسیار خوبی از تل‌ماسه نوشتیم، چون در آن روز‌های اول، همکاری بسیار بسیار نزدیکی با نویسنده داشتم. همیشه ظاهر فیلم را براساس آنچه نویسنده نوشته بود می‌ساختم.»

اما تل‌ماسه اسکات به‌دلیل لوکیشنی که برایش انتخاب شد به تولید نرسید. دینو دلائورنتیس، تهیه‌کننده فیلم، می‌خواست آن را در مکزیک بسازد. اسکات می‌گوید:

«به دینو گفتیم: فیلمنامه را نوشته‌ایم، و متن لعنتی‌اش حرف ندارد. دینو جواب داد: پرخرج است، باید آن را در مکزیک بسازیم. تعجب کردم و گفتم: واقعاً؟ او من را به مکزیکوسیتی فرستاد. با کمال احترام به این شهر باید بگویم که در آن روز‌ها بوی گندی می‌داد. دوستش نداشتم.»

اسکات ادامه می‌دهد:

«به استودیوی مکزیکوسیتی در طبقه همکف رفتم. گفتم: نه، دینو! نمی‌خواهم با سختی بسازمش. پس کناره‌گیری کردم و به جایش افسانه (Legend) را با تیم کری و تام کروز ساختم.»

چرا زیدلی اسکات در دهه ۸۰ از ساخت فیلم «تل ماسه» کناره‌گیری کرد؟

دینو دلائورنتیس هم کارگردانی «تل‌ماسه» را به دیوید لینچ سپرد و تولیدش به یک کابوس تبدیل شد. فیلم لینچ از نظر تجاری و هنری شکست خورد چون آزادی عملی که کارگردان می‌خواست به او داده نشد (او حتی می‌خواست نامش را به‌عنوان کارگردان از روی فیلم حذف کند).اما حالا با انتشار اقتباس جدید ویلنوو از «تل‌ماسه»، به نظر می‌رسد که رمان هربرت به فرد خوبی سپرده شده است. فیلم ویلنووز کاملا برعکس فیلم لینچ، نه‌تنها به موفقیتی چشم‌گیر در گیشه رسید، بلکه منتقدان و طرفداران هم از دستاوردهای فنی و هنری‌اش بسیار تعریف کردند.


تریلر جدید فصل دوم «بزرگ‌شده با گرگ‌ها» ریدلی اسکات

ریدلی اسکات شکست «آخرین دوئل» در گیشه را گردن جوانان و تلفن‌های همراهشان انداخت!

در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->