سرخط خبرها

گردهمایی تشکل‌های مردمی مشهد برای برگزاری شکوهمند دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

  • کد خبر: ۹۱۸۱۷
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
گردهمایی تشکل‌های مردمی مشهد برای برگزاری شکوهمند دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی
نمایندگان تشکل‌های مردمی مشهد در حرم مطهر رضوی گردهم آمدند تا اهداف و برنامه هایشان را برای برگزاری باشکوه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی بررسی کنند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز - بامداد سیزدهم دی ۱۳۹۸ بود که نیرو‌های ارتش تروریست آمریکا به فرمان رئیس جمهور سابق این کشور، سردار سرافراز اسلام حاج  قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تنی چند از یارانشان را در حوالی فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. حالا حدود ۲ سال از آن روز تلخ می‌گذرد و با گسترش ویروس کرونا در این مدت، مراسم  گرامیداشت درخور شأن برای زنده نگه‌داشتن یاد این فرمانده محور مقاومت برگزار نشده است. با فروکش کردن نسبی کرونا و بهبود وضعیت، تشکل‌های مردمی به دنبال برگزاری باشکوه مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستند.

در همین راستا، نمایندگان تشکل‌های مردمی مشهد در حرم مطهر رضوی گردهم آمدند تا اهداف و برنامه هایشان را برای برگزاری باشکوه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی بررسی کنند.
دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشت، با اشاره به ۱۳ دی ۱۳۹۸ و اتفاقات و اظهارنظر‌های پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی رشدیافته مکتب امام خمینی (ره) بود. رهبر معظم انقلاب موضوع مکتب امام (ره) را مطرح کردند و در سال ۱۳۸۹ نیز درباره تحریف شدن این مکتب هشدار داده بودند.

حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع افزود: اگر امروز مکتب امام خمینی (ره) را به صورت جدی معرفی کنیم، این مکتب یک دستگاه برای پرورش انبوه حاج قاسم می‌شود، اما عده‌ای درصددند این دستگاه را خاموش کنند. وی در ادامه به موضوع انتقام سخت اشاره کرد و گفت: عده‌ای همچنان برای تحلیل این موضوع می‌گویند که آیا نظام اراده انتقام سخت دارد یا نه. این موضوع باید شفاف شود. انتقام سخت یعنی باید کاری کرد که آمریکا بساطش را از سراسر این منطقه جمع کند.
مهدوی ارفع افزود: در این راستا، ما باید کنگره‌های بین المللی جهان بدون آمریکا و جهان بدون رژیم صهیونیستی را برگزار کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش با اشاره به موضوع مکتب سلیمانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب برای بیمه کردن مکتب امام خمینی (ره)، یک سنگر به جلو رفتند و مکتب سلیمانی را ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی فرمانده‌ای شجاع و دارای ابعاد مختلف تربیتی بود، افزود: شهید سلیمانی شخصیتی مانند مالک اشتر داشت. مالک اشتر در زمان حیاتش گره گشای کار‌های حضرت علی (ع) به حساب می‌آمد. در این زمانه نیز حاج قاسم سلیمانی گره گشای کار‌ها بود. بنابراین، باید بعد مالک اشتری این سردار اسلام نمایان شود.

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی گفت: موضوع دیگری از ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی که باید به آن توجه شود و آن را نشر داد، ولایت فقیه است. شهید سلیمانی همه وجودش را وقف امامش کرد و پای امامش ایستاد.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز در حاشیه این مراسم و در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه همایش با هدف سامان دهی فعالیت‌های تشکل‌های مردمی مشارکت کننده در برگزاری دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با عنوان همایش «قهرمان من» برگزار شده است، اظهار کرد: در این همایش بیش از ۷۰۰ تشکل فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد حضور داشتند و بیش از ۵۰ خدمت در این همایش برای تشکل‌ها تعریف و به آن‌ها ارائه شده است.

حجت الاسلام امیر مؤمن افزود: باتوجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی شدن اقدامات در موضوع شهید سلیمانی، برگزاری سالگرد شهادت این شهید عزیز نیز کاملا مردمی است و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی شهر هم در قالب پشتیبان در کنار تشکل‌ها قرار دارند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->