«زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟
سرخط خبرها

تأکید شهردار مشهد بر نشاط‌آوری، خانواده‌محوری و رویکرد شادی‌بخش مشهد در نوروز ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۹۱۸۳۰
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
تأکید شهردار مشهد بر نشاط‌آوری، خانواده‌محوری و رویکرد شادی‌بخش مشهد در نوروز ۱۴۰۱
 شهردار مشهدالرضا (ع) در جلسه گزارش اقدامات جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد، با تأکید بر کیفیت، فرح‌بخشی، خانواده‌محوری، نشاط‌آوری و تعاملی بودن فضای شهر، از اقدامات ویژه شهرداری در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز - شهردار مشهدالرضا (ع) در جلسه گزارش اقدامات جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد، با تأکید بر کیفیت، فرح‌بخشی، خانواده‌محوری، نشاط‌آوری و تعاملی بودن فضای شهر، از اقدامات ویژه شهرداری در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ما به دنبال برنامه‌های متفاوتی هستیم و این کار، آغاز برنامه‌های طراحی‌شده در دوره ششم مدیریت شهری است؛ بنابراین رویکرد ما باید مشخص شود، چون اولین پیام ما به مردم از این طریق منتقل می‌شود.

کاهش هزینه‌های پروژه‌ها

عبدا... ارجائی بیان کرد: در این پروژه، باید بیشترین تعامل را داشته باشیم و حتما از عناصر محرک و ایجادکننده انگیزه در المان‌ها استفاده کنیم. همچنین همه المان‌ها باید رابطه مشخصی با هویت شهر داشته باشند. المان‌هایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به شهر نمی‌پردازد، المان مشهدالرضا (ع) نیست.

به گفته او در این مسیر پیوست رسانه‌ای قوی، ملی و بین‌المللی مورد نیاز است، همچنین باید یک ابزار دقیق برای داوری در بخش اصلی و مردمی مشخص شود.

ارجائی با تأکید بر کار در فضای بین‌الملل و انتشار ویدئو‌ها به زبان انگلیسی از مدیران خواست تا همه المان‌ها در سطح شهر توزیع متوازن داشته باشد. به گفته شهردار مشهدالرضا (ع) پاویون‌های مجلل نیز نباید در قسمتی از شهر ساخته شوند که مشکل‌ساز شوند.

او همچنین توصیه کرد: با ولخرجی کار نکنید، هزینه تمام‌شده پروژه‌ها نیز باید کم شود؛ زیرا یکی از مشکلات ما در این شهر هزینه‌های تمام‌شده پروژه‌های عمرانی است که ۲.۵ برابر دیگر شهر‌ها هزینه‌بر می‌شود. نباید پول مردم را این‌گونه هزینه کنیم.

ارجائی با اشاره به اتوبوس‌های «سفیر سلامت» استفاده از امکانات شهرداری در المان‌ها را مهم دانست: برای المان‌های شهری هم باید اتوبوس، تاکسی، پل هوایی، درختان خیابان، ایستگاه اتوبوس، قطار شهری و... محور باشد. بین این‌ها ارتباط برقرار شود و اتوبوس‌ها المان نوروزی شود.

او زیباسازی پل‌ها را بسیار مهم دانست و با تأکید بر اینکه رنگ شدن پل‌ها می‌تواند دل مردم را شاد کند افزود: زیباسازی را باید در طراحی بیاوریم تا بعد از اجرا نیازی به رنگ کردن نباشد.

ارجائی ورودی‌های مشهد را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید در ورودی‌های مشهد اعم از جاده‌ای، فرودگاه و راه‌آهن اتفاقی نو رقم بخورد. حتی زائر از هواپیما در هنگام نشستن و برخاستن نیز باید بتواند المان‌های زیبایی ببیند. برای المان‌های نوروزی استفاده از خلاقیت جوانان مهم است.

او بیان کرد: امسال عیدی استثنایی داریم، زیرا نیمه‌شعبان تنها سه روز مانده به تحویل سال نو است به همین علت باید مفاهیم مرتبط با حضرت، ولی عصر (عج) را در المان‌ها داشته باشیم و شهر را غرق در نور و شادی کنیم. شهردار مشهد متذکر شد: اعتقاد قلبی من این است که بهترین تیم کشور را در شهرداری مشهد داریم و می‌توانیم بهاری به‌یادماندنی را رقم بزنیم.

۳۵ نقطه مشهد با ۳۹ سوژه

مهدی یک‌پسر، دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد نیز در این نشست گفت: دو ماه از آغاز برنامه‌ریزی جشنواره گذشته است و طی برنامه، اولیه تدوین فراخوان و تغییراتی که مدنظر مدیریت شهری بوده است را دنبال کردیم. در گام دوم نیز برنامه‌ریزی افتتاحیه‌ای متفاوت را مدنظر قرار داده‌ایم.

او یادآور شد: بخشی از فعالیت یک ماه گذشته مربوط به اطلاع‌رسانی و بیشترین تمرکز ما بر روی رسانه‌های مجازی است. به همین دلیل در شبکه‌های مجازی دومیلیون و در سایت‌های تخصصی نیز، ۷.۷ میلیون بازدید داشته‌ایم. بازخورد‌هایی که دبیرخانه نیز دریافت کرده نشان می‌دهد باوجود محدودیت‌های زمانی، صدای جشنواره به گوش خیلی‌ها رسیده است، زیرا روزانه ده‌ها پیام از هنرمندان سراسر کشور داریم که جویای اطلاعات دقیق‌تر هستند.

دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد با اشاره به فعالیت‌هایی که در سطح بین‌الملل مثل انتشار اخبار جشنواره در وب‌سایت‌های خارجی، اطلاع‌رسانی هوشمند فراخوان و... انجام‌شده حضور شرکت‌کنندگان خارجی را محتمل دانست و افزود: برای انجام این جشنواره پیوست‌هایی هم در بخش بین‌الملل و هم در المان‌های نوروزی تعریف‌شده است.
او درباره نقاط مشخص شده جای‌گذاری المان‌ها، توضیح داد: ۱۴‌نقطه در ۱۳‌منطقه شهری و ورودی منطقه توس و ۲۱ نقطه دیگر نیز به‌عنوان فضایی برای جای‌گذاری یادمان‌های تعاملی که شامل ۳۹ سوژه درباره حضرت رضا (ع)، تاریخ مشهد و مباحث ادبی است را پیش‌بینی کرده‌ایم.

یک‌پسر، تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته را حرکت از سطح ارائه موضوعات به سمت ارائه سوژه‌ها بیان کرد و ضمن اشاره به درخواست از هنرمندان برای خلق محصولات تعاملی، تصریح کرد: اولین گام‌های داوری آثار آغاز شده و در بخش المان‌ها و نقاشی دیواری، رزومه‌ها بررسی شده است و در روز‌های آینده اوج برنامه‌ریزی داوری را داریم که بخش آذین‌های نوروزی و نمایشی است و از دو هفته آینده بخش مسابقه بین‌الملل و یادمان‌های نوروزی را بررسی خواهیم کرد.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در ۱۰ دی که روز ملی مشهد نام گرفته است، بتوانیم نشست خبری و نمایشگاه آثار برگزیده را برای مدیران برگزار کنیم و پس از آن وارد مرحله اجرایی جشنواره شویم.

دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد گفت: ما متعهد شدیم مبلغ ۱۰ میلیارد در ۱۰ دی، ۸ میلیارد در ۵ اسفند و ۴.۵ میلیارد تومان در ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای کار‌های عمرانی به هنرمندان پرداخت کنیم.

او متذکر شد: اطلاع‌رسانی گسترده‌ای برای آشنایی مردم با طرح‌ها آغازشده است تا این موضوع انگیزه‌ای برای سفر به مشهد باشد. مدت‌زمانی که هر شهروند نیاز دارد تا از همه المان‌ها بازدید کند، ۸ ساعت است. از سویی دیگر امکانی طراحی‌شده تا به‌صورت آنلاین نیز بتوان از المان‌ها بازدید کرد.

یک‌پسر، تصریح کرد: علاوه بر جایزه‌های تخصصی برای هنرمندان، امسال جایزه مردمی نیز تعریف کرده‌ایم که همه این‌ها نیازمند داشتن داوری قوی است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->