ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نگاهی به آماروارقام نماینده مشهد در نیم‌فصل اول لیگ‌برتر فوتسال بانوان

  • کد خبر: ۹۱۸۳۲
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
نگاهی به آماروارقام نماینده مشهد در نیم‌فصل اول لیگ‌برتر فوتسال بانوان
چیپس کامل مشهد در لیگ برتر بانوان موفق نبوده و حالا کم کم برای بقای این تیم در فوتسال بانوان هم آژیر قرمز در حال به صدا در آمدن است.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ لیگ‌برتر فوتسال بانوان در فصل ۱۴۰۰ از ۷ آبان آغاز شد و در ۱۹ آذر به نقطه پایانی نیم‌فصل اول رسید. با پایان نیم‌فصل اول زنگ خطر برای نماینده مشهد به صدا درآمد؛ تیم بانوان چیپس کامل مشهد در صورت جبران‌نکردن باخت‌های نیم‌فصل اولش، در اولین سال حضورش در لیگ‌برتر باید با این مسابقات خداحافظی کند.

چیپس کامل امسال تیمی کاملا مشهدی است که بازیکنان مطرح فعلی این تیم، بازیکنان نیمکت‌نشین تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی در فصل قبل هستند؛ جوانان بااستعداد و باانگیزه‌ای که تجربه لیگ‌برتر را دارند، اما برای موفقیت در میدان سخت لیگ‌برتر، به بازیکنان باتجربه‌تری در کنار آن‌ها نیاز بود که در چیپس کامل چنین خبری نیست. زهرا غلامی نیز با وجود اینکه از قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین مربیان فوتسال آموزشگاهی و دانشگاهی است، هدایت یک تیم لیگ‌برتری او را به چالش کشیده است.

نتایج بازی‌های چیپس

هفته نخست، چیپس کامل مشهد ۱بر۳ از مس کرمان و هفته دوم ۱بر۵ از پالایش نفت آبادان شکست خورد. هفته سوم بوتاپارس ایرانیان ۵بر۱ چیپس کامل مشهد را شکست داد. هفته چهارم چیپس کامل مشهد با پویندگان فجر شیراز ۳–۳ شد. هفته پنجم هیئت رودان ۶بر۱ بر چیپس کامل مشهد پیروز شد. هفته ششم چیپس کامل استراحت داشت و در هفته هفتم، فرهان ملارد ۳بر۱ چیپس کامل مشهد را شکست داد. چیپس در طول بازی‌ها فقط یک امتیاز کسب کرد و فعلا بدون برد در انتهای جدول گروه‌یک قرار گرفته است و در بین ۱۴ تیم امسال در رده سیزدهم جای دارد.

یک ماه دور از خانه

چیپس نیم‌فصل اول را با میزبانی آغاز کرد و با بازی خارج از خانه به پایان رساند. مشهدی‌ها بازی‌های خانگی‌شان را در هفته‌های اول، دوم و چهارم پشت‌سر گذاشتند که همگی در آبان‌ماه بود و در ماه آذر نیز در شهر خودشان به میدان نرفتند. آن‌ها از هفته چهارم به بعد مدام در سفر بودند. با درنظرگرفتن یک هفته تعطیلی نیم‌فصل، اولین میزبانی آن‌ها هفته سوم دور برگشت رقم می‌خورد. شرایط برای تیم در دور برگشت کمی بهتر خواهد بود و بازی‌های آسان‌تری در خانه خواهد داشت. قرعه استراحت آن‌ها نیز یک‌هفته مانده به پایان نیم‌فصل اول و دوم، یعنی در هفته ششم قرار گرفته است.

چه کسانی گل زدند

اما وضعیت گل‌زنی در تیم جوان چیپس کامل در نیم‌فصل اول چگونه بود؟ بازیکنان این تیم در ۷ بازی، ۸ گل در جدول ثبت کردند. ازاین‌میان، ۲ گل به‌نام مائده یوسفی ثبت شده است؛ بازیکنی که شاگرد فاطمه شریف در فصل گذشته بود. ساجده محمدزاده، سمانه فرجی، مریم مرادی و زهرا محمدزاده دوستی نیز هرکدام یک گل برای تیمشان به ثمر رسانده‌اند. یکی از گل‌های ثبت‌شده برای چیپس نیز گل‌به‌خودی بازیکنان حریف بود که برابر پالایش نفت آبادان پریوش خلیلی، بازیکن تیم آبادان، به سود مشهدی‌ها زد. در آخرین هفته نیم‌فصل نیز چیپس یک گل به فرهان ملارد زد که گل‌زن اعلام نشد. به‌طور میانگین نیز این تیم هر بازی یک گل به ثمر رسانده است.

چیپس در جمع ۴ نامزد سقوط

تنها امتیاز کسب‌شده چیپس کامل در بازی خانگی‌اش برابر یکی از تیم‌های انتهای جدولی رقم خورده است که آن‌هم فقط یک امتیاز از تساوی برابر پویندگان فجر بوده است. نماینده مشهد تنها تیم یک‌امتیازی لیگ‌برتر امسال است. فقط تیم هیئت اصفهان با صفر امتیاز یک پله از تیم چیپس پایین‌تر است. پارس‌آرا و هیئت رودان نیز هرکدام با کسب یک پیروزی شرایط بهتری دارند و بالاتر از ۲ تیم انتهای جدولی قرار گرفته‌اند. به‌این‌ترتیب، در پایان نیم‌فصل نامزد‌های احتمالی سقوط مشخص شدند که تیم مشهدی نیز در جمع ۴ تیم قرار دارد.

امیدوار به خط دفاع

خط حمله تیم چیپس ۸ گل زده است و خط دفاع این تیم نیز ۲۵ گل دریافت کرده است. فاطمه عامل گلر نیمکت فصل قبل هیئت خراسان بود که امسال به دروازه‌بان ثابت تیم خراسان تبدیل شده است. با وجود اینکه چیپس امتیاز کمی دارد، در آمار گل‌های زده و خورده نسبت به چند تیم دیگر شرایط بهتری دارد و گل‌های کمتری دریافت کرده است.

درحالی‌که رقم گل‌های خورده برخی تیم‌ها در یک بازی دورقمی می‌شد، چیپس در بدترین حالت ۶ گل دریافت کرد. چیپس در جدول نسبت به ۳ تیم نیز گل‌های بیشتری زده است. بااین‌حال، این ارقام نتوانستند برای نماینده مشهد به امتیاز تبدیل شوند. البته این برتری در تفاضل گل‌ها می‌تواند در نیم‌فصل دوم و در رده‌بندی نهایی کمک زیادی به آن‌ها بکند.

فاطمه ارژنگی به‌دنبال خانم‌گلی فصل

اما به‌جز نماینده مشهد، مشهدی‌های لیگ نیز در این نیم‌فصل حضور پررنگی داشتند؛ فاطمه ارژنگی، از قدیمی‌ترین و اولین بازیکنان لیگ‌برتر، با وجود گذر از سی‌سالگی همچنان یکی از برترین بازیکنان لیگ است و خیلی بی‌سروصدا درحال تبدیل‌شدن به خانم‌گل لیگ است. این بازیکن مشهدی که فصل قبل اولین‌بار در شهر خودش بازی کرد، امسال دوباره به خارج از استان رفت و پیراهن بوتاپارس ایرانیان، تیم تازه‌وارد لیگ، را به تن کرد. او پیش از هفته پایانی لیگ، فقط ۳ گل زده بود، اما در بازی هفته هفتم مقابل هیئت رودان یک‌تنه ۶ گل به ثمر رساند و چندین پله در جدول گل‌زنان صعود کرد.

سحر پاپی با ۱۰ گل صدرنشین است و فاطمه ارژنگی با ۹ گل در رده دوم جدول قرار گرفت. فاطمه شریف، مربی مشهدی، نیز به بمب بازار نقل‌وانتقالات تبدیل شد. او امسال قصد حضور در لیگ نداشت، اما در آستانه هفته ششم به‌جای معصومه رضازاده روی نیمکت نصر فردیس نشست تا منتظر اتفاقات جذابی در نیم‌فصل دوم باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->