شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟
سرخط خبرها

اولین برد در لیگ برتر فوتبال بانوان، سوغاتی «کیان» از جنوب

  • کد خبر: ۹۱۵۳۴
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
اولین برد در لیگ برتر فوتبال بانوان، سوغاتی «کیان» از جنوب
چیپس با شکست به استقبال تعطیلات رفت، فوتبالی‌ها دست پر برگشتند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ هفته پنجم لیگ‌برتر فوتبال بانوان، برای نماینده خراسان هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد؛ اولین پیروزی لیگ‌برتری کیان نیشابور در این هفته رقم خورد و ۳ امتیاز شیرین به حساب آن‌ها واریز شد. این امتیاز‌ها شبیه به بال پرواز برای این تیم شد و ۲ پله آن‌ها را بالا کشید تا به این‌ترتیب از قعر جدول جدا شوند. اما در فوتسال خبری از امتیاز نبود و نماینده استان با پنجمین شکستش راهی تعطیلات نیم‌فصل شد.

غوغا در جنوب

لیگ‌برتر فوتبال زنان ایران روز جمعه با برگزاری ۶ دیدار هم‌زمان به ایستگاه پنجمش رسید و سارگل بوشهر در ورزشگاه شهید سراجی بندر گناوه در دوئل قعرنشینان میزبان کیان نیشابور بود.

دختران جنوب که از ۴ دیدار پیشینشان ۳ شکست و یک تساوی در چنته داشتند، در تلاش بودند تا از رویارویی با کیان قعرنشین نهایت بهره را ببرند و نخستین پیروزی لیگ را جشن بگیرند. شاگردان فاطمه بیاتی در دومین سال حضورشان در لیگ‌برتر حال‌وروز خوبی ندارند و عملا با همین رویه یکی از نامزد‌های سقوط به دسته پایین‌تر محسوب می‌شوند. این شرایط باعث شد دختران سارگل مصاف با تیم‌های پایین جدول را بسیار حیاتی بدانند و تمام توانشان را برای جمع‌کردن امتیازات چنین دیدار‌هایی به کار گیرند.

در سوی دیگر میدان، کیان نیشابور در انتهای جدول حضور داشت. تیم تازه‌لیگ‌برتری‌شده در ۴ هفته پیشین شرایط مساعدی در زمین بازی نداشت و با ۴ شکست، ۱۵ گل خورده و فقط یک گل زده، قعر جدول را از آن خود کرده است. دختران تیم خراسان در این هفته باید راهی طولانی را طی می‌کردند و برخلاف دیگر هفته‌ها این‌بار مشهد تا بوشهر را با هواپیما طی کردند.

۲ تیم این دیدار را به چشم فرصتی برای جبران مافات می‌دیدند و پیروزی و ۳ امتیاز برای هریک می‌توانست سرآغاز راه نجات از بحران باشد. دیدگاهی که بیش از هر چیز دیگری تنور هیجان و حرارت بازی را داغ می‌کرد.
در نیمه نخست، بازی کاملا در اختیار دختران کیان بود و این تیم توانست برتری‌اش را به حریف دیکته کند. بازی درخشان تیم کیان در سراسر دقایق بازی ادامه داشت و این نمایش پرقدرت موجب پیروزی پرگل مهمان برابر سارگل شد و بازی ۴ بر ۰ به پایان رسید.

صعود دوپله‌ای کیان

این نتیجه، چندین دستاورد برای کیان نیشابور داشت و این تیم توانست در هفته پنجم علاوه بر رساندن گل‌های خودش در تاریخ لیگ‌برتر به عدد ۵، به نخستین پیروزی و کلین‌شیت هم دست یابد و روزی به‌یادماندنی در اواسط آذرماه برای فوتبال بانوان استان خراسان‌رضوی به‌جا بگذارد. اتفاق مهم‌تر، جداشدن آن‌ها از قعر جدول بود و توانستند به رده دهم صعود کنند.
کیان نیشابور هفته آینده و در ششمین نبرد از رقابت‌های لیگ باید در خانه مقابل شهرداری سیرجان، تیم قدرتمند لیگ، صف‌آرایی کند. سارگلی‌ها نیز باید به البرز سفر کنند و مقابل نماینده این استان حاضر شوند.

غیبت ایلامی‌ها مقابل قهرمان

تیم فوتبال زنان پالایش گاز ایلام که باید در هفته پنجم لیگ‌برتر فوتبال بانوان به دیدار شهرداری سیرجان می‌رفت، از سفر به سیرجان امتناع کرد و شکست ۳ بر ۰ درپی غیبت در این بازی را پذیرفت. علت تصمیم باشگاه ایلامی برای امتناع از سفر به سیرجان اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود سازمان لیگ فوتبال در جلسه کمیته انضباطی، تیم پالایش گاز را با جریمه روبه‌رو کند. جریمه درنظرگرفته‌شده کمیته انضباطی هر اندازه که باشد، قطعا از هزینه‌های سفر تیم پالایش گاز به سیرجان کمتر است و به‌نظر می‌رسد درنهایت تیم بانوان پالایش گاز ایلام از انجام‌ندادن این بازی سود ببرد.

باتوجه‌به پیروزی قاطع احتمالی شهرداری سیرجان، باشگاه سیرجانی گله‌مند است که غیبت رقبا برابر این تیم سبب کاهش تفاضل گل در رقابت با سایر مدعیان در آینده و دورماندن بازیکنان این تیم از کورس کسب عناوین فردی لیگ خواهد شد. غیبت تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر فوتبال بانوان در فصول گذشته لیگ نیز بار‌ها دیده شده بود و سازمان لیگ فوتبال ایران برای مقابله با این بی‌نظمی باید به‌دنبال اقدامات پیشگیرانه قوی‌تری باشد. خاتون بم در این هفته ۷ گل به زارع‌باتری سنندج زد، همیاری آذربایجان ۵ بر ۰ ملی‌پوشان شهرکرد را شکست داد، سپاهان ۴ بر ۰ ملوان بندرانزلی را از پیش‌رو برداشت و ذوب‌آهن و البرز نیز به تساوی ۱-۱ رضایت دادند.

چیپس با شکست به تعطیلات رفت

در لیگ‌برتر فوتسال بانوان، آخرین هفته از دور رفت بازی‌ها به‌عنوان هفتمین هفته پیگیری شد و تیم‌ها راهی تعطیلات نیم‌فصل شدند.
چیپس کامل، نماینده مشهد در این رقابت‌ها، باید برای بازی آخر راهی ملارد می‌شد. چیپس بازی آسانی در این هفته پیش‌رو نداشت و ملارد به ۳ امتیاز این تیم برای باقی‌ماندن در کورس بالای جدول نیاز داشت. چیپس کامل بازی را خوب شروع کرد و حتی گل برتری را هم در میانه‌های نیمه نخست به ثمر رساند، اما در ادامه این تیم میزبان بود که حملاتش را بیشتر کرد و درنهایت با ۴ گل تیم مشهد را شکست داد. به این‌ترتیب، شاگردان غلامی نیم‌فصل اول لیگ را با ثبت پنجمین شکستشان به پایان رساندند. نماینده مشهد با یک تساوی و ۵ باخت فقط یک امتیاز کسب کرده است و در انتهای جدول هفت‌تیمی گروه یک قرار دارد.

بازی‌های این هفته تغییری در ابتدا و انتهای جدول ایجاد نکرد. آبادان در این هفته استراحت داشت، اما صدرنشین گروه یک باقی ماند. بوتاپارس، تیم دوم جدول، نیز ۱۰ گل به هیئت رودان زد و جایگاهش را حفظ کرد. پویندگان فجر هم مس کرمان را از پیش رو برداشت. در گروه ۲ نیز تیم‌های قدرتمند به برتری رسیدند. پیکان صدرنشین ۸ گل به کیمیای اسفراین زد. نصر فردیس که در استراحت بود نیز دوم جدول باقی ماند. مس رفسنجان ۳ بر ۰ اصفهان را شکست داد و حفاری اهواز هم ۳ بر ۱ پارس‌آرا را در شیراز از پیش‌رو برداشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->