ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

ماسکی که تا ۲۲۵ برابر از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند

  • کد خبر: ۹۱۸۸۶
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
ماسکی که تا ۲۲۵ برابر از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند
پژوهشی جدید نشان داد استفاده از ماسک صورت صرف نظر از هر سناریویی که به چه شکل استفاده می‌شود، برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بهتر از فاصله گذاری اجتماعی عمل می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، داده‌های به دست آمده از یک بررسی جدید نشان می‌دهد، استفاده از ماسک صورت صرف نظر از هر سناریویی که به چه صورت استفاده می‌شود، برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بهتر از فاصله گذاری اجتماعی عمل می‌کند.

محققان دریافتند، پوشیدن یک پوشش می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا ۲۲۵ برابر کاهش دهد، در حالی که بسیاری صرفاً به قانون رعایت سه متر فاصله تکیه می‌کنند.

این مطالعه نشان داد در صورت تکیه بر قانون رعایت فاصله سه متری، ۹۰ درصد احتمال ابتلا به کووید وجود دارد. پژوهش‌ها نشان داد، اگر هر دو نفر از ماسک‌های درجه پزشکی FFP ۲ استفاده کنند، خطر انتقال فقط ۰.۴ درصد است. کارشناسانی که این مطالعه را انجام دادند تاکید کردند، یافته‌های آن‌ها «فاصله‌گذاری اجتماعی را کم‌اهمیت می‌کند».

استفاده از ماسک تقریباً در همه کشور‌های جهان در مقطعی از همه‌گیری اجباری شده است، اما به دلیل شواهد ضد و نقیض هنوز در مورد اثربخشی آن‌ها صحبت نمی‌شود. آخرین تحقیق، توسط تیمی از متخصصان آلمانی و آمریکایی، جدیدترین تحقیقی است که به این نتیجه رسیده، پوشیدن پوشش صورت محافظت بسیار بالایی را ارائه می‌دهد.

به گفته کارشناسان، اگر افراد به مدت ۵ دقیقه روبروی فرد آلوده بایستند و هیچ کدام از آن‌ها ماسک نزنند، حتی با فاصله ۳ متری، ۹۰ درصد احتمال ابتلا به کووید وجود دارد. این بررسی پس از یک مطالعه بزرگ انجام شد که نشان داد استفاده گسترده از ماسک می‌تواند نرخ عفونت را تا ۵۰ درصد کاهش دهد، یعنی دو برابر میزان فاصله گذاری صرفاً اجتماعی.

هفته گذشته در واکنش به نوع بسیار عفونی اومیکرون، استفاده از ماسک در انگلیس در حمل و نقل عمومی و در مغازه‌ها اجباری شد.

منبع:  جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->