دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود
سرخط خبرها

کاهش ۸۷ درصدی روز‌های پاک در مشهد

  • کد خبر: ۹۱۹۰۸
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کاهش ۸۷ درصدی روز‌های پاک در مشهد
رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به کاهش ۸۷ درصدی روز‌های پاک، از ابتدای سال جاری تاکنون، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: با توجه به افزایش آلودگی هوا و اهمیت جمع آوری اطلاعات، هفتمین نمایشگر کنترل کیفیت هوا در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) نصب و راه اندازی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به کاهش ۸۷ درصدی روز‌های پاک، از ابتدای سال جاری تاکنون، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: با توجه به افزایش آلودگی هوا و اهمیت جمع آوری اطلاعات، هفتمین نمایشگر کنترل کیفیت هوا در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) نصب و راه اندازی شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد پذیرا در این خصوص افزود: آلودگی هوا این روز‌ها به معضلی جدی برای سلامتی شهروندان در کلان شهر مشهد تبدیل شده که با شروع فصل سرما تشدید می‌شود، چرا که پدیده "وارونگی دما" کابوسی از آلودگی هوا برای پاییز و زمستان می‌سازد و اخطار‌های مرکز پایش برای گروه‌های حساس هر روز تکرار می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین موضوعات در زمینه آلودگی هوا، اطلاع رسانی مستمر وضعیت کیفیت هوا به شهروندان از طریق نمایشگر‌های شهری است که در همین راستا هفتمین نمایشگر کنترل کیفیت هوا، با همکاری سازمان فاوا و معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، در ورودی غربی کلانشهر مشهد راه اندازی شد.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد، تصریح کرد: به طور معمول در تابلو‌های نمایشگر کنترل کیفیت هوا، از آلاینده‌های متعددی نام برده می‌شود که یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین آنها، که معضل اصلی آلودگی در فصل پاییز و زمستان به شمار می‌رود، ذرات معلق بسیار ریز یا همان ۲.۵ pm است که اثرات سوئی برای سلامت افراد جامعه دارد.

پذیرا افزود: در حال حاضر علاوه بر ۷ نمایشگر بزرگ شهری، ۶۴ نمایشگر موبایلی نیز در نفاط شاخص شهر و تقاطع‌های مهم شهری توسط سازمان فاوا، جانمایی شده است.

وی اضافه کرد: تنفس هوای آلوده این ذرات بسیار ریز می‌تواند منجر به مرگ زود هنگام ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی اختلالات تنفسی و حتی سرطان شود.

پذیرا با اشاره به افزایش شدت آلودگی هوا در فصول سرد گفت: این امر می‌تواند به سرعت سلامت افراد گروه‌های حساس شامل کودکان سالمندان و بیماران تنفسی و قلبی را تهدید کند و به همین دلیل است که در روز‌های ناسالم در کلانشهر‌ها عموماً هشدار‌های به این گروه‌ها داده می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از ایستگاه‌های سطح شهر مشهد در بر مبنای شاخص AQI روزانه، از ابتدای سال جاری تاکنون شهروندان مشهدی، فقط ۷روز هوای پاک تنفس کردند و این درحالی است که در مدت مشابه پارسال تعداد روز‌های دارای هوای پاک در مشهد، ۳۷ روز بوده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین تعداد روز‌های دارای هوای با وضعیت قابل قبول در مشهد طی سال جاری تاکنون ۱۹۶روز بوده که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۱۹۸ روز بود.

پذیرا، افزود: شاخص کیفیت هوا در این شهر از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲ روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز نیز در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها بود، اما طی مدت مشابه پارسال فقط ۳۱ روز کیفیت هوای این کلانشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱ روز ناسالم برای تمامی افراد ثبت شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->