آغاز عملیات محلول پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد
سرخط خبرها

بهره‌برداری کامل از تقاطع خلیج‌فارس مشهد در دی‌ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۹۲۲۴۱
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
بهره‌برداری کامل از تقاطع خلیج‌فارس مشهد در دی‌ماه ۱۴۰۰
پروژه تقاطع خلیج‌فارس مشهد درحال تکمیل است و بنا به همان وعده داده شده، دی امسال به طور کامل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ بیست‌وپنجم آبان پارسال بود که عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس در میدان مجیدیه سابق با هدف تسهیل در رفت وآمد خودرو‌های عبوری در بزرگراه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی و کاهش ترافیک میدان مجیدیه آغاز شد و زیرگذر این تقاطع که به گام اول پروژه مربوط می‌شود، یک سال پس از آغاز عملیات اجرایی یعنی در ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در اختیار شهروندان قرار گرفت.

شهردار مشهد پس از آنکه زیرگذر این تقاطع افتتاح شد، به محل کارگاه پروژه رفت و پس از بازدید از مراحل ساخت ادامه این تقاطع از پیمانکار وعده گرفت تا ۶ هفته پس از بهره برداری از زیرگذر، میدان همسطح و دوربرگردان‌های این پروژه هم در اختیار مردم قرار گیرد. حالا این پروژه درحال تکمیل است و بنا به همان وعده داده شده، تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس در دی امسال به طور کامل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت ساخت و تکمیل تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس گفت: باتوجه به اینکه در میدان مجیدیه واقع در بزرگراه آیت ا... هاشمی رفسنجانی ترافیک شدیدی ایجاد می‌شد، با هدف آسان سازی رفت وآمد خودرو‌ها و کاهش ترافیک، عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح این میدان با نام تقاطع خلیج فارس در آبان پارسال آغاز شد.

سیدخلیل منبتی افزود: این پروژه شامل دو بخش است؛ بخش اول این تقاطع به زیرگذر، میدان همسطح و دوربرگردان‌های این میدان مربوط می‌شود و بخش دوم نیز به ساخت پل متصل کننده بولوار مجیدیه به منطقه قاسم آباد مربوط است.

وی افزود: بخش دوم این پروژه به دلیل اینکه هنوز نیاز و ضرورتی برای ساخت آن وجود ندارد، در برنامه ساخت نیست، اما زیرساخت‌های لازم برای ساخت این پل درحال انجام است و در آینده اگر قرار باشد پلی به این تقاطع اضافه شود، دیگر به انجام اقدامات زیرساختی نیازی نخواهد بود.

منبتی ادامه داد: از همین رو اولویت مدیریت شهری در یک سال گذشته ساخت بخش اول این پروژه، شامل زیرگذر متصل کننده دو سوی بزرگراه آیت ا... هاشمی رفسنجانی و میدان همسطح و دوربرگردان‌های این میدان بود که خوشبختانه در آبان امسال به دلیل اینکه پروژه زودتر در اختیار شهروندان قرار گیرد و از طرفی بتوانیم به راحتی اقدامات روسازی میدان و دوربرگردان‌ها را انجام دهیم، زیرگذر این تقاطع به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه پس از افتتاح این زیرگذر، پیمانکار پروژه به سرعت وارد مراحل پایانی ساخت میدان همسطح شد و با دستور شهردار از تاریخ افتتاح زیرگذر ۶ هفته برای تکمیل کل پروژه در نظر گرفته شد، گفت: در همین راستا همه دسترسی‌های همسطح به میدان مسدود شده و عملیات تخریب آسفالت و جدول‌ها درحال انجام است؛ همچنین عملیات جدول گذاری نیز شروع شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: اکنون تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همان طور که وعده داده شده بود، این تقاطع به صورت کامل در دی امسال بهره برداری می‌شود و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->