سریال «رخنه» کلید خورد اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو جایزه انجمن قلم آمریکا در اعتراض به انفعال درقبال مردم غزه اضافه شدن ۱۳ فیلم بر فهرست فیلم‌های جشنواره کن تصویری از آلن دلون در ۸۸ سالگی + عکس موضوع سریال «بدل» علی مشهدی چیست؟ +زمان پخش فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» در تلویزیون + زمان پخش «تغییر چهره ۲» با نیکلاس کیج و جان تراولتا ساخته می‌شود واکنش سینماگران به صحبت‌های نائب رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی تهیه‌کنندگان و بازیگران
سرخط خبرها

درباره ایرج ملکی و اینکه چطور دوباره سر زبان‌ها افتاد

  • کد خبر: ۹۲۲۴۹
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
درباره ایرج ملکی و اینکه چطور دوباره سر زبان‌ها افتاد
ایرج ملکی حالا تبدیل به یک سوپراستار شده؛ تا جایی که در مهم‌ترین مسابقه این روز‌های فضای مجازی یعنی «جوکر» که احسان علیخانی، کارگردانی اش می‌کند و حسابی پرطرف دار شده نیز حضور پیدا کرده و قسمتی که در آن حضور داشته به پرطرف دارترین بخش آن مجموعه تبدیل شده است.

عروجی | شهرآرانیوز - ایرج ملکی نمونه درخشان یک آدم نترس در یک حوزه ترسناک است. فضایی که با کوچک‌ترین اشتباه و خطایی چنان تو را به قهقرا می‌کشاند که نتوانی سر بلند کنی و کارت را دوباره ادامه بدهی. ایرج ملکی، کارگردان و نویسنده  اهل کرمانشاه است او اولین بار با بارگذاری فیلم کوتاه «مزاحمت» در آپارات معروف شد. با اینکه خیلی‌ها می‌گویند آثار او بسیار سطحی و ابتدایی است، اما توانست نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند و به اصطلاح بترکاند و به شهرت برسد.

همه گمان می‌کردیم به نحوی نسبت به حجم انبوه متلک‌ها و مسخره شدن‌ها موضع بگیرد و ناراحتی اش را بروز بدهد، ولی نه تنها هیچ کدام از این کار‌ها را نکرد بلکه محکم‌تر از هروقت دیگری به ساختن همان کار‌هایی که دوست داشت و دلش می‌خواست ادامه داد. فیلم‌هایی عجیب با دیالوگ‌های نچسب و غیرقابل باوری که حالا به یک ژانر مشهور بین مخاطبان و کاربران فضای مجازی تبدیل شده است.

عجیب‌تر اینکه، او با آمدن به فضای مجازی نشان داد خیلی بیشتر از خیلی‌های دیگر طرف دار دارد و همین طور هم بود. ملکی نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در اینستاگرام دنبال کننده دارد. او برای مخاطبان صفحه اش برنامه زنده هم پخش می‌کند و برایشان جوک می‌گوید؛ جوک‌هایی که در حالت عادی هیچ کسی را نمی‌خنداند، اما از زبان او به یک طنز ناب تبدیل می‌شود و همه را به قهقهه‌  می‌اندازد.

درباره ایرج ملکی و اینکه چطور دوباره سر زبان‌ها افتاد

ایرج ملکی مثل هرکس دیگری با اعتماد به نفس و بدون اینکه بخواهد ادا دربیاورد، همان طور که فکر می‌کرد و بلد بود فیلم ساخت و حرف زد و لباس پوشید. احتمالا قدرتی که نتواند تو را از پای دربیاورد می‌تواند تو را قوی‌تر کند. ملکی حالا تبدیل شده به یک سوپراستار که برنامه‌های تلویزیونی به دنبال گفتگو با او هستند و احتمالا پیشنهاد‌های ریز و درشت زیادی هم دارد. آن قدر که در مهم‌ترین مسابقه این روز‌های فضای مجازی یعنی «جوکر» که احسان علیخانی، کارگردانی اش می‌کند و حسابی پرطرف دار شده نیز حضور پیدا کرده و قسمتی که در آن حضور داشته به پرطرف دارترین بخش آن مجموعه تبدیل شده است.

این از اظهارنظر‌ها و واکنش‌های مخاطبان کاملا مشخص می‌شود. مسابقه‌ای که شرکت کنندگانش همگی ستاره‌های دنیای فیلم و سینما هستند، اما نتوانستند جلوی ملکی نخندند. نتوانستند از زیر ساتور آن لحن و بیان واقعی و بدون اطوار فرار کنند و به جوک‌های بی مزه اش نخندند. مسابقه‌ای که تنها شرطش نخندیدن است و چه کسی جرئت دارد جلوی ایرج ملکی بنشیند و نخندد. او جزو معدود آدم‌هایی است که با همه وجود ترجیح می‌دهد، سطحی باشد و کارش را بکند. موقعیتی که همه از آن فراری اند، اما او بدون واهمه و با اعتمادبه نفس می‌خواهد سطحی باشد. بدون ذره‌ای تصنعی بودن و ادای آدم‌های عمیق بودن را درآوردن.


بیشتر بخوانید

چطور تیم برتون، چهره‌ای دیگر از بدترین و بدنام‌ترین کارگردان تاریخ سینما ساخت؟


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->