پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در پی حادثه انفجار در بندر شهید رجایی اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای کمک به هموطنان حادثه‌دیده در حادثه انفجار بندرعباس رفع اختلال ۱۰ دقیقه‌ای در سرویس دهی خط یک قطار شهری مشهد رئیس شورای شهر مشهد: هزینه ساخت هر کیلومتر قطار شهری معادل با چهار پل چهار سطحی است | روند خدمت به مردم را متوقف نمی‌کنیم + فیلم موزه زنده میدان عدالت مشهد لیست کامل بوستان‌های بانوان مشهد دارای اتاق مادر و کودک + جزئیات مشهد، قطب دیپلماسی شهری در میان کلانشهرهای ایران قلندرشریف: خط ۳ مترو مشهد مهم‌ترین بخش ریلی شهری کشور است | مشهد در حوزه قطارشهری خودکفا شده است  تشکیل ۴ کمیته ذیل کارگروه «سرمایه گذاری برای تولید» در شورای اسلامی شهر مشهد خراسان رضوی و مشهد، رتبه نخست کاهش تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری طی سال ۱۴۰۳ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خبر داد: کاهش ۱۴ درصدی تلفات حوادث ترافیکی در مشهد در سال ۱۴۰۳ ۸۸ درصد متوفیان تصادفات مشهد در سال ۱۴۰۳ عابران و موتورسیکلت‌سواران بودند فصل طغیان شته در باغات و فضای سبز شهری مشهد | به ۱۶۰ درخواست مردم در خصوص آفات رسیدگی شد مرکز نوآوری‌های حمل‌ونقل شهرداری مشهد آغازبه‌کار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) + فیلم نقشه تصادفات مرگ‌بار مشهد در ۱۴۰۳ | راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده، قربانیان اصلی ترافیک مشهد هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) فقط ۶درصد از بیمارستان‌های مشهد در برابر آتش‌سوزی ایمن هستند | گزارش شهرآرانیوز از راهکار‌های ایمن‌سازی مراکز درمانی مشهد آغاز به کار نشست متروپلیس در مشهد با حضور دبیرکل انجمن کلانشهر‌های جهان + فیلم (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش یک‌ساعته سرویس‌دهی مترو مشهد در روز جمعه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) هم‌زمان با برگزاری کنکور افتتاح اولین مرکز نوآوری محیط‌زیست و خدمات شهری در مشهد | پیوند مدیریت شهری و دانش‌بنیان‌ها برای مقابله با چالش‌ها
سرخط خبرها

آغاز ایمن‌سازی بولوار وکیل آباد، حادثه‌خیزترین بولوار مشهد

  • کد خبر: ۱۴۷۸۰۹
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
آغاز ایمن‌سازی بولوار وکیل آباد، حادثه‌خیزترین بولوار مشهد
به‌گفته مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد، قرار است بولوار وکیل‌آباد با نصب ضربه‌گیر و ایجاد «راه بخشنده» ایمن‌سازی شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پانزدهم دی‌ماه امسال بود که تصادف شدید خودرو پژوپارس در محور غرب به شرق بولوار وکیل‌آباد، سبب فوت یک نفر و مصدومیت شدید دو نفر دیگر شد. همچنین تصادف شدید دو دستگاه خودرو پراید و پژو در روز اول دی‌ماه، دو فوتی و دو مصدوم را در همین محور عبوری برجا گذاشت و در روز ۲۹ اردیبهشت امسال نیز برخورد خودرو سمند با گاردیل در محور غرب به شرق بولوار وکیل‌آباد، دو فوتی و دو مصدوم به‌دنبال داشت. این آمار تکان‌دهنده، بخشی از تصادفات متعدد و شدیدی است که در بولوار وکیل‌آباد به ثبت رسیده و این محور کاربردی و شریان اصلی شهر را به یکی از محور‌های پرحادثه عبوری مشهد تبدیل کرده است.

هرچند در بیشتر این حوادث، سرعت غیرمجاز رانندگان عامل اصلی تصادف بوده است و ایمن‌سازی این بولوار هم براساس آیین‌نامه‌های موجود اجرایی شده است، با هدف کاهش صدمات منجر به تصادف در این محور به‌ویژه کاهش فوتی‌های متأثر از تصادفات شدید، عملیات افزایش ایمن‌سازی بولوار وکیل‌آباد با استفاده از تجهیزات به‌روز را قرار است شهرداری مشهد به‌صورت گام‌به‌گام آغاز کند و در نخستین گام، عملیات افزایش ایمن‌سازی این بولوار از سمت غرب به شرق و لاین سرعت بولوار در این ماه آغاز خواهد شد.

کاهش فوتی‌های بولوار با ایجاد «راه‌بخشنده»

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به حجم سنگین تصادفات شدید و منجر به فوت در بولوار وکیل‌آباد گفت: تصادفات در این محور، تصادفات خاصی است و معمولا در مسیر برگشت خودرو‌ها از طرقبه‌شاندیز و البته در نیمه‌شب، از ساعت ۱۲ تا ۴ صبح رخ می‌دهد. علی سمیعی با بیان اینکه در این تصادفات، مقصر اصلی رانندگان هستند، چون این تصادفات بیشتر به‌دلیل سرعت غیرمجاز یا حرکات مارپیچی و خطرناک رخ می‌دهد و تمام کشته‌های تصادفات اخیر در بولوار وکیل‌آباد از همین موضوع ناشی می‌شود، تصریح کرد: در طراحی راه‌ها، مسئله‌ای به نام «راه بخشنده» وجود دارد؛ بدین معنی که حتی اگر راننده اشتباهی کرده باشد، مسیر باید طوری باشد که از شدت حادثه کم کند و با کاهش ضربه تصادف اگر قرار است فوتی برجای بماند، این فوتی تبدیل به مصدومیت شود.

ایمن‌سازی مسیر برگشت در مرحله نخست

وی با بیان اینکه اکنون بولوار وکیل‌آباد دارای ایمن‌سازی معمول است، تصریح کرد: در راستای افزایش ایمنی این مسیر، قرار است در مرحله نخست، مسیر برگشت (غرب به شرق) این بولوار اصلی شهرمان در لبه سمت چپ معبر، بیشتر ایمن‌سازی شود و حتی قرار است بیشتر از حد آیین‌نامه‌ای، شاهد ایمن‌سازی در این مسیر باشیم.
سمیعی با بیان اینکه در بولوار وکیل‌آباد، متوسط سرعت توسط دوربین‌های مختلف گرفته می‌شود و این متوسط سرعت اعمال قانون می‌شود، اظهار کرد: در راستای ایمنی بیشتر محور غرب به شرق بولوار وکیل‌آباد در لبه لاین سرعت این محور، تجهیزاتی نظیر گاردریل‌های جدید، ضربه‌گیر‌های جدید «کاشن‌تانک» و دیگر تجهیزات ایمنی نصب خواهد شد و همچنین دماغه‌های این مسیر ایمن‌تر می‌شود.

اتمام گام نخست تا پایان سال

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به هزینه ۴۰ میلیارد تومانی برای ایمن‌سازی این قسمت از بولوار وکیل‌آباد، افزود: عملیات اجرایی و نصب تجهیزات جدید از ماه جاری آغاز می‌شود و تا شب عید، این قسمت از مسیر بولوار ایمن‌سازی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه براساس مصوبات گرفته‌شده و هماهنگی با پلیس، مابقی ایمن‌سازی بیشتر بولوار وکیل‌آباد در دیگر بخش‌های این بولوار نیز در مراحل بعدی انجام خواهد شد، گفت: ترافیک سنگین بولوار وکیل‌آباد از حوالی پل هاشمیه تا میدان آزادی و در مسیر مخالف از میدان آزادی تا پس از زیرگذر کوثر نیز به‌دلیل حجم انبوه خودرو و وجود برخی ایستگاه‌هاست و نمی‌توان هم‌اکنون ایستگاه‌های این قسمت از بولوار را عقب کشاند.

سمیعی با بیان اینکه در این قسمت از بولوار وکیل‌آباد یک گلوگاه وجود دارد، تصریح کرد: در خروجی زیرگذر کوثر، هفت لاین عبوری خودرو وجود دارد که این هفت لاین در قسمت ایستگاه‌های اتوبوس به چهار لاین کاهش پیدا می‌کند و راه‌حل رفع این گلوگاه، جابه‌جایی دهانه ورودی ایستگاه‌هاست که کار بسیار سختی خواهد بود.
وی افزود: البته اقدامات مقطعی در این قسمت انجام می‌شود، اما باتوجه‌به حجم انبوه خودرو عملا تأثیر زیادی ندارد و اجرای برنامه بلندمدت برای رفع این مشکل نیز کار سختی است و بی‌شک در یکی‌دو سال آینده انجام نخواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->