علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

چرا سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش یافت؟

  • کد خبر: ۹۲۲۸۶
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
  • ۱
چرا سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش یافت؟
رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد جزئیات افزایش سن بازنشستگى توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر عنابستانی در مورد جزئیات افزایش سن بازنشستگى گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده به منظور پایدار سازی منابع صندوق‌های بازنشستگی چند تغییر مورد تاکید قرار گرفته است. بر این اساس حداقل و حداکثر بازنشستگی تمام استخدام شوندگان مرد و زن با هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی دو سال افزایش می‌یابد.

دو دلیل عمده براى افزایش سن بازنشستگى

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی افزود: به دو دلیل عمده افزایش سن بازنشستگى مطرح شده است؛ یکى چالش پیش روى صندوق‌هاى بازنشستگى و دیگرى استفاده بهینه از نیروى کار فعال است؛ کشور ما یکی از جوان‌ترین کشور‌ها در خصوص نیروى کار فعال است که متاسفانه از این فرصت به درستی استفاده نکرده است، حدود ۸۰ درصد جمعیت کشور معادل ۳۶ میلیون نفر در سن کار قرار دارند و باید از فرصت‌ها و توانمندی این افراد استفاده کنیم؛ به فرض مثال اگر بانویی در سن کم مشغول به کار در سازمان و نهادی شود طبق برخی از قواعد با ۲۰ الی ۲۵ سال می‌تواند بازنشسته شود به بیانی دیگر یک خانم در سن ۳۸ سالگی بازنشسته می‌شود و این سن در واقع حضور و بلوغ نیروی کار هر کشوری محسوب می‌شود و یا اگر مردی در سن ۵۰ سالگی بازنشسته شود باز نتوانستیم از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

عضوکمیسیون اجتماعى مجلس اظهار کرد: افزایش سن امید به زندگی در کشور نشان می‌دهد که ساختارى براى سرو سامان دادن جمعیت بازنشستگان وجود ندارد و باید در خصوص آن تجدید نظر کنیم، در بسیاری از کشور‌های دنیا حداقل سن ارائه خدمات ۳۴ سال عنوان شده است یعنی فرد با ۳۴ سال وارد بازنشستگى مى شود. در هیچ کشوری افراد زیر شصت سال بازنشسته نمی‌شوند، اما در کشور ما چنین امری ممکن است.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر افزایش ۲ سال به سن بازنشستگی ضرر محسوب نمی‌شود و شخص بازنشسته بر اساس سنواتش حقوق می‌گیرد. قانونی شدن این پیشنهاد برای ساختار کارمندی هم مناسب خواهد بود چرا که دو سال دیگر فرصت کار کردن پیدا می‌کنند.

منبع: خانه‌ملت


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن فارسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
0
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن همه مسگران را.یک بانوی جوان را مثال میزنند و قانون برای همه تحمیل میشه
در پایان هم خاطر نشان کرده بابا ما بیشتر از شما متوجه هستیم که این طرح بنفع شماست خوب در این دوسال حقوق میگیرید و فرصت کارکردن دارید دیگه چه مرگتان هست.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->