معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

در واتساپ آخرین بازدید برای کاربران ناشناس مخفی می‌شود

  • کد خبر: ۹۲۳۱۴
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
در واتساپ آخرین بازدید برای کاربران ناشناس مخفی می‌شود
پیام‌رسان واتساپ اخیرا درمورد حریم شخصی کاربران رویکرد متفاوتی درپیش گرفته و سازوکار جدیدی برای قابلیت «آخرین بازدید» درنظر گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز - ویژگی جدید واتساپ درگذشته به‌گونه‌ای تنظیم شده بود که هرکس برای اولین‌بار در این پیام‌رسان عضو می‌شد، آخرین بازدید او برای همه‌ افراد قابل‌مشاهده بود و کاربر بعدا از تنظیمات می‌توانست آن‌را از «همه‌ افراد» به «مخاطبان» تغییر دهد. در شیوه‌ جدید، آخرین بازدید کاربران از دید حساب‌های ناشناس که تاکنون مکالمه‌ای با آن‌ها انجام نشده، مخفی می‌شود و حتی آنلاین‌بودن شما را نیز نشان نمی‌دهد.

براساس گزارش وب‌سایت WABetaInfo، تغییرات جدید در برخی از حساب‌ها فعال شده و کاربران گزارش داده‌اند که آخرین بازدید بسیاری از افراد برای آن‌ها مخفی شده است. با این وجود حتی اگر شخصی را در فهرست مخاطبان خود داشته باشید، اما آن فرد شما را ذخیره نکرده باشد و با شما چت نکرده باشد، امکان مشاهده‌ آخرین بازدید او را نخواهید داشت. واتساپ در پاسخ به یک کاربر دلیل این اقدام را این‌گونه مطرح کرده است:

برای بهبود حریم خصوصی و امنیت کاربران، ما امکان مشاهده‌ وضعیت آخرین بازدید و آنلاین‌بودن شما در واتساپ را از دید افرادی که نمی‌شناسید و تاکنون با آن‌ها چت نکرده‌اید، سخت‌تر کرده‌ایم. این اقدام چیزی را در مورد چت‌های شما با دوستان، خانواده و کسب‌وکارتان و افرادی که قبلا با آن‌ها چت کرده‌اید تغییر نخواهد داد.

به‌نظر می‌رسد اقدام اخیر واتساپ برای مقابله با اپلیکیشن‌های شخص‌ثالثی باشد که آخرین بازدید کاربران را از روی آنلاین‌بودنشان رصد و گزارش آن را ذخیره می‌کنند. کاربران از این ابزار‌ها برای دیدن آخرین فعالیت افرادی که آخرین بازدید خود از واتساپ را مخفی کرده بودند، استفاده می‌کردند. اکنون با سازوکار جدید واتساپ امکان زیرنظر گرفتن کاربران از ابزار‌ها سلب می‌شود.

حریم خصوصی به امری کلیدی برای واتساپ در سال ۲۰۲۱ تبدیل شده و این پیام‌رسان بیشتر تمرکز خود را روی توسعه و بهبود ویژگی‌های امنیتی و حفاظت بیشتر از حریم خصوصی گذاشته است. هفته‌ پیش واتساپ امکان تعیین یک زمان پیش‌فرض برای حذف‌شدن خودکار همه‌ پیام‌ها را در دسترس قرار داد. از سوی دیگر امکان مخفی‌کردن آخرین بازدید از برخی مخاطبان خاص نیز تحت آزمایش قرار دارد.

واتساپ چند ماه قبل به‌دلیل نقص مقررات حریم خصوصی از سوی اتحادیه اروپا ۲۶۰ میلیون دلار جریمه شد و شرکت مادر یعنی «متا» به‌دلیل عدم شفاف‌سازی در مورد نحوه‌ی جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران با فیسبوک مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.

منبع: زومیت

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->