رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

اسلامی: پس از رفع ابهام‌های امنیتی دوربین در سایت کرج نصب خواهد شد

  • کد خبر: ۹۲۳۳۴
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
اسلامی: پس از رفع ابهام‌های امنیتی دوربین در سایت کرج نصب خواهد شد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌توانند دوربین نظارتی خود را پس از رفع ابهام‌های امنیتی و قضایی در سایت هسته‌ای کرج نصب کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست با اشاره به این‌که «ایران و آژانس بر اساس روال جاری و موازین و مقرراتی که فعالیت‌های ایران در چارچوب آن تنظیم شده است تبادلاتی برای پاسخگویی به موارد مطرح شده دارند» گفت: در این زمینه ایران بر اساس برنامه تنظیمی تصمیم‌گیری می‌کند.

وی یادآور شد: در سفر اخیر آقای رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشورمان در خصوص سایت کرج و چهار مساله باقی مانده دیگر گفت‌وگوهایی شد که نیمه کاره ماند و لازم بود که گفت‌وگوها ادامه یابد تا به فهم مشترکی برای تداوم برنامه‌های نظارتی آژانس دست یابیم. برای کمک به فرایندهای قضایی و امنیتی که در سایت کرج در جریان است توافق شد یک بازرس آژانس با یک دوربین نو به ایران بیاید و در حضور مقامات امنیتی و قضایی، سوالات فنی مربوط به دوربین را پاسخ دهد تا تحقیقات پرونده به اتمام رسیده و در خصوص مسائل و عواملی که در این حادثه تروریستی موثر بوده‌اند جمع بندی شود.

وی هم‌چنین ادامه داد: قرار شد پس از انجام این مراحل، دوربین‌ها مجددا نصب شود، اما مطلب مهم این است که قرار شد موضوعات باقی مانده بصورت توامان تا پیش از پایان سال و حداکثر تا یک ماه آینده مورد گفتگو قرار گیرند و مبادلات اطلاعات مربوط نیز انجام شود تا مسائل باقی مانده نیز خاتمه یابد و فعالیت عناصر بدخواه ملت و صهیونیست‌ها که مرتبا سعی می‌کنند با عملیات روانی و دروغ پردازی، آژانس را که از فعالیت‌های ایران اطلاع ندارد دچار التهاب کنند، قاطعانه سرکوب گردد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تلاش دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن فضای مذاکرات ایران و کشورهای ۴+۱ از طریق متهم کردن ایران به فعالیت‌های مخفیانه گفت: هیچ بهانه‌ای به دست دشمنانی که تلاش می‌کنند از رسیدن تیم مذاکره‌کننده ایرانی به هدف خود که همان لغو تحریم‌هاست جلوگیری کنند، نخواهیم داد. تلاش موثر خود را ادامه می‌دهیم تا هیچ کس بهانه‌ای ایجاد نکند و به بهانه این تهمت‌ها توجیهی برای تداوم تحریم‌ها بیاورد و معتقدیم تحریم‌ها باید برداشته شود و ما تعهدات خود را طبق چارچوب‌ها انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: کارکردهای مختلف فناوری هسته‌ای از این پس در بخش‌های مختلف کار و معیشت مردم نمایان خواهد شد.

وی با بیان این‌که «کشور ما ظرفیت‌های بسیاری در بخش نیروی انسانی و پژوهش دارد که باید این پژوهش‌ها به موتور محرک صنعت بدل شود» افزود: با همت کارشناسان سازمان انرژی اتمی در سال‌های گذشته پژوهش‌های گسترده‌ای که در این بخش انجام شده به صنعت تبدیل شده است و امروز در دامنه‌های گسترده، فناوری هسته‌ای می‌تواند در اقتصاد و زندگی مردم نقش آفرین باشد.

اسلامی هم چنین با بیان این‌که «امروز در حال برنامه‌ریزی گسترده هستیم که مردم بتوانند از فناوری هسته‌ای در حوزه‌های گوناگون بهره‌مند شوند » افزود: به عنوان مثال در بخش کشاورزی، فناوری هسته‌ای می‌تواند در بخش آب، خاک، بذر و نگهداشت به بهبود کیفیت و سلامت محصولات کمک شایانی داشته باشد تا سفره مردم از این فناوری تاثیر پذیرد و محصولات سالمتری به این سفره راه یابد.

وی با بیان این‌که «در همه ابعادی که بتوانیم کارکردهای فناوری هسته‌ای را عیان کنیم آن را عملیاتی خواهیم کرد» افزود: تحقیقات زیادی از ۲۰ تا ۳۰ سال قبل در بخش‌های مختلف شروع شد که در حد تحقیقات و مقیاس کوچک باقی مانده است و امروز سنگ بنای آن را گذاشته‌ایم که این تحقیقات در سطح وسیعی عملیاتی شود و در بخش‌های کاشت بذر و داشت و برداشت و ارتقای بهره‌وری کشاورزی، فرایندهای پرتو دهی بتواند کمک کند تا آفت پذیری محصولات کشاورزی از بین برود و نرخ ماندگاری محصولات افزایش و ضایعات آن‌ها کاهش یابد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: با استفاده از فناوری هسته‌ای می‌توان محصولات کشاورزی، باغی، دامی و آبزی پروری را به گونه‌ای اصلاح کرد که دچار آفت و ضایعات نشود و بهره وری با نرخ بالا در این بخش انجام شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->