کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد
سرخط خبرها

از وای‌ فای ۶ چه می‌دانیم؟

  • کد خبر: ۹۲۳۳۵
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
از وای‌ فای ۶ چه می‌دانیم؟
وای فای ۶ (Wi-Fi 6) جدیدترین استاندارد «شبکه محلی بی‌سیم» (Wireless LAN) محسوب می‌شود و درست مانند ۵G بسیاری از کاربران درباره اهمیت راه‌اندازی این شبکه تردید دارند. در این مطلب درباره فناوری جدید شبکه وای‌ فای و اهمیت آن توضیح خواهیم داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وای فای ۶ که طبق نامگذاری قدیمی‌تر به آن ۸۰۲.۱۱ax نیز گفته می‌شود، آخرین استاندارد وای فای محسوب می‌شود که نسبت به نسخه قبلی با نام Wi-Fi ۵ یا ۸۰۲.۱۱ac سریع‌تر و کارآمدتر است. در درجه اول تمرکز آن روی به حداقل رساندن تراکم و شلوغی شبکه است.

وای فای‌ ۶ از سیستم چند ورودی چند خروجی چند کاربره (MU-MIMO) استفاده می‌کند که باعث می‌شود چندین کاربر به صورت همزمان به آن متصل شوند و به آن دسترسی داشته باشند. همچنین در آن از مدولاسیون OFDMA استفاده شده که باعث بهبود تخصیص پهنای باند و در نتیجه کارایی آن می‌شود. علاوه بر این، با وجود روش انتقال سیگنال «شکل دهی پرتو انتقال» کیفیت و برد سیگنال آن بهبود یافته است.

در حالی که وجود این فناوری‌ها تاثیر چندان زیادی روی شبکه خانگی ندارند اما برای شبکه‌های وای-فای عمومی بسیار عالی هستند. اتحادیه وای-فای استفاده از این استاندارد را برای خرده فروشان، بلوک‌های آپارتمانی، مراکز حمل و نقل و استادیوم‌ها توصیه می‌کند.

وای فای ۶ همچنین سرعت بسیار بالایی را ارائه می‌کند و حداکثر توان عملیاتی آن به ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که نسبت به نسل قبول بهبود پیدا کرده است. همچنین ویژگی‌های امنیتی آن نیز بهبود پیدا کرده تا شکستن رمز وای‌فای در این استاندارد بسیار سخت‌تر باشد.

آیا وای فای ۶ ارزش ارتقا را دارد؟

حتما متوجه شده باشید که جدیدترین دستگاه‌های بازار با پشتیبانی از استاندارد وای-فای ۶ عرضه می‌شوند. با این وجود برخی کاربران ممکن است به سوال برسند که آیا باید شبکه خود را نیز به وای فای ۶ ارتقا دهند؟ در پاسخ به این سوال چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

اگر شبکه وای فای مورد استفاده فعلی شما سرعت و خدمات خوبی ارائه می‌کند احتمالا نیازی به انجام این کار نداشته باشید. به طور کلی اگر سرعت بین دستگاه‌هایی که از طریق کابل اترنت متصل هستند و دستگاه‌هایی که از طریق وای فای متصل هستند تفاوت زیادی ندارد، احتمالا شبکه فعلی شما کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

البته باید به این نکته توجه داشت که وای فای ۶ مزایای دیگری جز سرعت نیز دارد. بنابراین اگر دستگاه‌های زیادی به شبکه وای فای شما متصل می‌شوند، احتمالا ارتقا به نسل جدید استاندارد شبکه بی‌سیم ارزشش را داشته باشد.

ارتقا به وای فای ۶ به چه صورت انجام می‌شود؟

همانطور که گفتیم وای‌ فای ۶ یک استاندارد جدید است، بنابراین برای شروع به یک روتر جدید مانند تی‌پی-لینک Archer AX73 یا Netgear Orbi Wi-Fi 6 System نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین مطمئن شوید که روتر شما در مکانی قرار دارد که بیشترین سرعت را ارائه می‌کند.

البته پیش از همه این موارد باید به این نکته توجه داشته باشد که دستگاه شما نیز باید از استاندارد وای‌-‌فای ۶ پشتیبانی کند. بسیاری از گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و سایر لوازم الکترونیکی جدید از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت باید اشاره کرد که استاندارد وای فای‌ ۶ پیشین سازگار است، یعنی از دستگاه‌های قدیمی شما نیز پشتیبانی خواهد کرد. با در نظر گرفتن این موضوع، بهتر است ابتدا شبکه خود را ارتقا دهید و سپس با توجه به شرایط برای ارتقا دستگاه‌های خود اقدام کنید.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->