شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

شوراهای اسلامی در جایگاه قانونی‌شان قرار ندارند

  • کد خبر: ۹۲۴۱۴
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
شوراهای اسلامی در جایگاه قانونی‌شان قرار ندارند
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورا‌های اسلامی در جایگاه ویژه قانونی‌شان قرار ندارند، به‌دلیل نبود موازنه منابع مالی در این بخش است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ؛ به نقل از ایرنا، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی درباره قرارنگرفتن شورا‌ها در جایگاه قانونی‌شان در کشور، گفت: اگر شورا‌های اسلامی در جایگاه ویژه قانونی‌شان قرار ندارند، به‌دلیل نبود موازنه منابع مالی در این بخش است.

علی نیکزاد در جلسه علنی شورای اسلامی خراسان‌رضوی بیان کرد: جایگاه شورا‌ها در کشورمان برگرفته از احکام نورانی اسلام و رأی مردم است. مردم در کشور ما همه‌کاره‌اند و از اعضای شورای استان خراسان‌رضوی خواهش می‌کنم اعتماد مردم را دست‌کم نگیرند. چون مردم با رأی خود، آبرویشان را پای شما گذاشته‌اند.

وی افزود: اگر ما خلاف کنیم، مردم آن را از سمت شخص نمی‌بینند و می‌گویند شورا خلاف کرده است.

شورا‌های اسلامی ممکن است مشکلاتی داشته باشند و با کمبود اعتبار روبه‌رو شوند، اما مردم شهر به شما اعتماد کرده‌اند و باید قدر آن را بدانید.

وی با بیان اینکه برای شهرنشینی باید هزینه‌های آن را پرداخت کنیم، ادامه داد: اگر خرج و دخل شهرنشینی اندازه شود، نیازی به مداخله و بودجه دولت در امور شهری نیست.

تشریفاتی‌شدن نهاد شوراها؛ مخالف روح قانون اساسی

رئیس شورای اسلامی خراسان‌رضوی نیز گفت: بی‌توجهی به شورا‌های فرادست در بخش‌ها، شهرستان‌ها، استان‌ها و شورای عالی استان‌ها و تنزل آن به نهادی تشریفاتی مخالف روح حاکم بر قانون اساسی است.

سیدمؤمن حسینی افزود: نخستین مطالبه برای بازگرداندن شورا به جایگاه واقعی‌اش این است که خود را به قانون مجهز کنیم. از شورای عالی استان‌ها تقاضا می‌کنیم درباره تدوین طرح‌ها و لوایح و تبدیل آن‌ها به قوانین اقدام کنند تا جایگاه شورا‌ها ارتقا یابد.

حسینی افزود: از مجلس شورای اسلامی هم می‌خواهیم در بودجه۱۴۰۱ برای شورا‌های استان و شهرستان ردیف بودجه جداگانه‌ای قرار دهند. ضمن اینکه از دیوان عدالت اداری نیز می‌خواهیم زمینه ابطال قوانینی را که به محدودکردن شورا‌های اسلامی برخلاف قانون منجر شده است، فراهم کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->