اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

پلمب وسایل بازی ۲۱ مهد خطرآفرین

  • کد خبر: ۹۲۴۷
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
پلمب وسایل بازی ۲۱ مهد خطرآفرین
پس از اولتیماتوم اداره‌کل استاندارد، ۳۹ وسیله بازی در ۲۱ مهد کودک مشهد پلمب شده است
علیرضا ظهیری - شانزدهم مهرماه امسال مدیرکل استاندارد خراسان‌رضوی در نشست خبری خود از اولتیماتوم یک‌ماهه به مهـــدکـودک‌ها برای استانداردسازی وسایل بازی خبر داد و حالا پس از گذشت بیش از یک‌ماه، علیرضا جمیع از بازرسی بیش از ۱۲۰ مهدکودک مشهد خبر داده است. البته به گفته این مقام مسئول، بیش از ۳۶ وسیله بازی غیراستاندارد هم تاکنون پلمب شده‌اند. مدیرکل استاندارد خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا با اشاره به شروع بازرسی‌های این اداره‌کل از ۳۰۰ مهدکودک مشهد، گفت: تاکنون ۱۲۶ مهدکودک این شهر کار‌های اولیه خود را انجام داده‌اند و درخواست خود را در سامانه مربوط به ثبت رسانده‌اند و کار‌های بازرسی این مهد‌ها در دستورکار است.
جمیع افزود: در همین مدت ۳۹ وسیله بازی غیراستاندارد در ۲۱ مهدکودک شهر مشهد پلمب شده‌اند و روند بازرسی از مهد‌های مرکز استان تا پایان سال ادامه خواهد داشت. وی با بیان اینکه مدیران مهد‌های کودک باید خودشان درباره استانداردسازی تجهیزات بازی اقدام کنند، اما با توجه به حضور نیافتن مدیران مهد‌ها و کمبود امکانات ما، روند بازرسی از این اماکن طولانی خواهد شد، ادامه داد: پس از اینکه کار در مهد‌های مشهد به سرانجام رسید، در مرحله بعد استانداردسازی تجهیزات بازی در تمامی مهدکودک‌های استان در دستورکار ماست. مدیرکل استاندارد خراسان‌رضوی با اشاره به همکاری خوب سازمان بهزیستی در زمینه عملیات استانداردسازی تجهیزات بازی مهدکودک‌ها گفت: اداره استاندارد با ساختمان یا محتوای مهدکودک‌ها کاری ندارد؛ بلکه ما با تجهیزات بازی که درون این مهد‌ها استفاده می‌شود کار داریم و درصورتی‌که این وسایل غیراستاندارد باشند، پلمب می‌شوند. وی تأکید کرد: روند استانداردسازی تجهیزات بازی به ۲ صورت است؛ در مرحله اول این استانداردسازی را باید شرکت‌های سازنده در زمان ساخت تجهیزات رعایت کنند و در مرحله بعد هم در زمان بهره‌برداری و استفاده از این وسایل باید استاندارد‌های ملی در مهدکودک‌ها رعایت شود.

ابلاغ استانداردسازی وسایل بازی به مهد کودک‌ها
همچنین مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در صدور مجوز برای مهدکودک‌ها اشاره‌ای به استاندارد بودن تجهیزات بازی نشده است، اظهار کرد: ما فرایند صدور یا تمدید مجوز فعالیت مهد‌های کودک را بدون در نظر گرفتن تجهیزات بازی انجام می‌دهیم، اما بر اساس ابلاغی که به این مهد‌ها شده است، زمانی می‌شود از تجهیزات بازی استفاده کرد که استاندارد‌های ملی در استفاده از آن رعایت شده باشد.
حمیدرضا پوریوسف تأکید کرد: به‌طور قطع این ابلاغیه به مهدکودک‌ها، ابلاغی قانونی است و اگر تخلفی شود، با آن برخورد خواهیم کرد. وی در ادامه سخنان خود به موضوع غیرقانونی بودن آموزش چرتکه در مهدکودک‌ها نیز اشاره کرد و گفت: محتوای آموزشی مهدکودک‌ها به‌صورت کشوری و با تأیید آموزش‌وپرورش ابلاغ می‌شود و مهدکودک‌ها در سراسر کشور باید در چارچوب محتوای ابلاغ‌شده فعالیت کنند. پوریوسف بیان کرد: بهزیستی در ارتباط با ارائه محتوای آموزشی به‌صورت خودسر هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و آموزش چرتکه هم که غیرقانونی عنوان شده است، تابع مقررات است و مهدکودک‌ها به رعایت آن ملزم هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->