نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

مهدکودک‌های نا ایمن پلمپ می‌شوند

  • کد خبر: ۶۵۲۸
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
مهدکودک‌های نا ایمن پلمپ می‌شوند
بر اساس مصوبه‌ هفته گذشته استانداری خراسان‌رضوی، قرار است ۳۰۰مهدکودک در مشهد تا آخر مهرماه وسایل بازی خود را استاندارد کنند؛ در غیر این صورت دستور پلمب مهدکودک‌ها صادر می‌شود

زهرا اسکندریان - «بر اساس مصوبه‌ هفته گذشته استانداری خراسان‌رضوی، قرار است ۳۰۰مهدکودک در مشهد تا آخر مهرماه وسایل بازی خود را استاندارد کنند؛ در غیر این صورت دستور پلمب مهدکودک‌ها صادر می‌شود». این را مدیرکل استاندارد خراسان‌رضوی دیروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزار شده بود، بیان کرد و گفت: مدت یک‌ماهه به مهدهای کودک داده شده است و بعد از این مدت یا باید این مراکز گواهی استاندارد داشته باشند، یا وسایل بازی خود را جمع‌آوری کنند. علیرضا جمیع این را هم گفت که بعد از استانداردسازی در مهدکودک‌های مشهد، بررسی وسایل بازی در مهدهای کودک دیگر شهرستان‌های استان‌ نیز شروع می‌شود. به گفته او، آن‌طور که به اداره‌کل استاندارد اعلام شده است، ۹۰۰مهدکودک در استان وجود دارد و بازرسی مهدهای کودک نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه آغاز شده است. او همچنین با بیان اینکه 118مورد از تجهیزات شهربازی‌های استان در 6ماه اول امسال به علت نداشتن گواهی استاندارد، پلمب شده‌اند، افزود: در این مدت 1500بازرسی استاندارد از مراکز تفریحی و شهربازی‌های فعال در استان صورت گرفته و بیش از هزار گواهینامه معتبر استاندارد برای بهره‌برداری از وسایل بازی در این استان صادر شده است. مدیرکل استاندارد خراسان‌رضوی با تأکید بر استانداردسازی مراکز تفریحی آبی در مشهد، اضافه کرد: ۹۰۱واحد شهربازی و زمین بازی در استان فعال هستند و اداره‌کل استاندارد نیز بر آن‌ها نظارت می‌کند.


آسانسورهای فرسوده در سراشیبی سقوط
جمیع درباره استانداردسازی آسانسورهای مراکز اداری، اجرایی و عمومی (شامل هتل‌ها و مراکز خرید) نیز گفت: کارشناسان استاندارد در 6ماه اول امسال، ۳۲۷دستگاه آسانسور در اماکن دولتی و عمومی استان را بازرسی کردند که از این تعداد 93مورد تأیید و 234مورد به دلیل نداشتن استانداردها پلمب شدند.
مدیرکل استاندارد خراسان‌رضوی گفت: با وجود 4000آسانسور بهره‌برداری‌شده در این شهر، حوادث این حوزه اندک است و از طرفی بیشتر آسانسورهای غیراستاندارد به دلیل اینکه پیش از سال۱۳۸۱ ساخته شده‌اند، برای دریافت تأییدیه‌های استاندارد با مشکلات زیرساختی مواجه می‌شوند. او همچنین با بیان اینکه ۵شرکت جایگاه‌های سی‌ان‌جی را بازرسی می‌کنند، افزود: از ۲۰۰جایگاه سی‌ان‌جی در استان در مناطق مشهد، تربت‌حیدریه و سبزوار، ۱۲۶جایگاه تأییدیه دریافت کرده‌اند. ۴۷جایگاه پرخطر نیز شناسایی شده و برای آن‌ها دستور پلمب صادر شده است. جمیع این را هم گفت که از این تعداد ۲۰جایگاه پلمب شده و حق بهره‌برداری ندارند. مدیرکل استاندارد خراسان‌رضوی در ارتباط با استاندارد فراورده‌های سوختی هم گفت: در این‌باره کارگروهی وجود دارد که هیدروکربن‌های خروجی از کشور را تعیین ماهیت می‌کند تا با عنوان هیدروکربن، سوخت قاچاق نشود. درباره مسائل حقوقی فراورده‌های نفتی نیز ۸پرونده در دادگاه وجود دارد و ۲پرونده نیز در مرحله تجدیدنظر است.
جمیع درباره دریافت علامت استاندارد برای شرکت‌های دانش‌بنیان هم این‌طور گفت: این شرکت‌ها محصولات جدیدی تولید می‌کنند که مشتریان درباره آن‌ها شناختی ندارند؛ بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تأییدیه صحت عملکرد محصولاتشان را با عنوان گواهینامه دانش‌نما از اداره‌کل استاندارد خراسان‌رضوی دریافت کنند.
او با بیان اینکه باغ‌وحش و باغ پرندگان مشمول دریافت نشان استاندارد نیستند، گفت: پله‌های برقی مشمول دریافت استاندارد نیستند؛ با این حال برای استانداردسازی این دستگاه‌ها مصوبه وجود دارد و به دلیل اینکه هنوز در آگهی‌ها اعلام نشده است، نمی‌توان برای بررسی نشان استاندارد آن نظارت داشت.
به گفته مدیرکل استاندارد خراسان‌رضوی، شهروندان می‌توانند عدد 10رقمی زیر نشان استاندارد مواد غذایی را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا سوابق استاندارد این محصول را به دست آورند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->